Forum portalu turystyka-gorska.pl

Napisane: Śr gru 27, 2023 8:05 pm

Wyświetlone: 4516

Pancernik napisał(a):
Lepiej nie chodźcie na Ślężę.
Tam po zmroku robi się ciemno.
Parę lat temu zjawisko to wystąpiło nad Morskim Okiem, widać jednak, że się rozszerza...

Napisane: Śr gru 27, 2023 8:01 pm

Wyświetlone: 608

Ha, też byłam z tym roku i na starość wrócę. Fajnie tam. Podobała mi się zieleń i zapach puszczy jodłowej. Niefajne są te metalowe platformy. Krzyżtopór w pierwszej chwili rozczarował, ale potem jednak nabrał barw. Ogólnie sporo kapustek w tym roku zaliczyłam, na które jakoś zawsze szkoda czasu. Bł...

Napisane: Śr gru 27, 2023 7:59 pm

Wyświetlone: 608

Ha, fajna relacja. Z przyjemnością obejrzałem fotki, których w mojej świętokrzyskiej relacji zabrakło... Równie ciekawe było przeczytanie wrażeń z innej koncepcji świętogórzenia - ja szedłem sam, latem i w odcinkach :wink: . Dzięki wielkie. :) Jedyne, czego mi u Was zabrakło, to (dla mnie) kultowyc...

Napisane: N lis 05, 2023 7:20 pm

Wyświetlone: 608

Ogólnie, to był to wyjazd ludzi niezdecydowanych, albo też nie do końca zdecydowanych. :) Jak w styczniu na stronie PTT pojawiło się ogłoszenie o planowanym wyjeździe na Główny Szlak Świętokrzyski to pierwszą reakcją była obojętność w czystej postaci. Podejścia do tematu nie zmieniły również pytania...

Dział: Relacje   Wątek: "Wycieczka życia" Ukochanej w Tatrach Zachodnich

Napisane: Wt lip 18, 2023 9:01 am

Wyświetlone: 1602

Super trasa. Ostatnio tez tamtędy szedłem, ale krótszym odcinkiem grani. Grań Ostrego chyba jednak trudniejsza od Banówki i Trzech Kop.

Napisane: Wt kwi 04, 2023 7:18 pm

Redemption MM napisał(a):
Wojtek, a jakie wrażenia z Chatki Puchatka II? Mnie ta stara przerażała, ale ja nie schronowa jestem.

Powiem Ci, że bardzo fajnie. Jest przytulnie i fajny klimat. Jak dla mnie ok, ale może nie jestem jakimś wybitnym koneserem górskich schronów...

Napisane: N mar 12, 2023 10:11 pm

Wyświetlone: 2728

Przyjemna w czytaniu relacja. Dziękuję. :) Ode mnie plus za wieczorne tańce. I jeszcze jeden - za kończenie imprez o 22.00. O 22 to zaczynaliśmy. :) Kończyliśmy koło 2-giej. :) Przyznam się: nie byłam jeszcze w Bieszczadach. Nie-wia-ry-go-dne... Dobrze jest mieć coś fajnego wciąż przed sobą...

Napisane: Pt mar 10, 2023 1:37 pm

Wyświetlone: 2728

Tak, kurtka Wolfganga rzeczywiście pancerna. Używam jej od kilkunastu lat na zmianę z Alviką i membrana w Thorze szybciej padła. Szkoda, że firmy praktycznie już nie ma. :(

Napisane: N lut 19, 2023 11:59 am

Wyświetlone: 2728

Święta Bożego Narodzenia w minionym roku nie wypadły zbyt szczęśliwie. Wigilia w sobotę, drugi dzień świąt w poniedziałek – to chyba najgorszy z możliwych układów. Do tego sylwester w sobotę, a Nowy Rok w niedzielę – klęska, można by rzec. Jedynym promyczkiem nadziej było święto Trzech Króli, które ...

Dział: Relacje   Wątek: W górach Węgier (Bukowe i Mátra)

Napisane: Pt sty 20, 2023 5:21 pm

Odpowiedzi: 0
Wyświetlone: 2152

Gdy zobaczyłem plan wyjazdu PTT na Węgry poczułem się odrobinę rozczarowany. Tylko 1 dzień górski i 2 dni zwiedzania. Sądziłem, że wyjazd będzie w czwartek wieczorem, aby na miejscu spędzić pełne 3 dni. Tymczasem okazało się, że start z ul. Morawskiego ma mieć miejsce w świąteczny piątkowy poranek, ...

Dział: Relacje   Wątek: Pora na podsumowanie 2022 roku

Napisane: Cz sty 12, 2023 6:36 pm

Odpowiedzi: 12
Wyświetlone: 2078

Pięknie. Też się szykuję to podsumowania roku 2022, ale jak pomyślę ile tego jest to mi się odniechciewa. Twoje minimalistyczne podejście do tematu wydaje się całkiem niezłym rozwiązaniem...

Dział: Relacje   Wątek: Warmia free solo

Napisane: Cz sty 12, 2023 6:15 pm

Odpowiedzi: 9
Wyświetlone: 1372

Super. Bardzo mnie cieszy, ze forum wzbogaca się o nie tylko stricte górskie relacje.

Napisane: Pn gru 19, 2022 1:30 pm

Wyświetlone: 1359

A cieszyliśmy się, że tak mało ludzi na szlaku i na szczycie... :) Rzeczywiście odrobinę zaludniliśmy wierzchołek. Ale nie trwało to zbyt długo, a z taką ekipą to ja zawsze mogę chodzić. Bardzo możliwe, że gdzieś się spotkaliśmy, a nasze samochody to już na pewno. :) Zresztą nasza koleżanka została...

Napisane: Pn gru 19, 2022 1:26 pm

anke napisał(a):
Po południowej stronie Babiej szłam, jak zaznaczyłam na mapce, nie mam na szczęście samochodu, co ułatwia mi chodzenie po górach, na Słowacji nocleg w Chacie Slana Voda.

Ja mimo wszystko wolę te "samochodowe uciążliwości". Tu już chyba wiek robi swoje. :)

Dział: Relacje   Wątek: Góry Orlickie 15.10.2022

Napisane: Cz gru 15, 2022 1:36 pm

Odpowiedzi: 1
Wyświetlone: 1372

Widzę, że podobne klimaty na Orlicy jak nasze (obowiązkowa rozgrzewka). :) Pogoda niestety tez podobna...

Obrazek

Dział: Relacje   Wątek: Do Kyjova z przygodami, a przez Góry Czerchowskie spokojnie

Napisane: Cz gru 15, 2022 1:16 pm

Odpowiedzi: 7
Wyświetlone: 1596

Piękna jesień i piękne rejony, w które z tego co pamiętam jeszcze nie dotarłem, a planuje od dawna. Co do paliwa to proponuje samochód na LPG. Jak skonczy sie gaz, to zawsze dojedziesz na benzynie do najbliższej stacji...

Napisane: Cz gru 15, 2022 12:43 pm

Wyświetlone: 1359

Na Babiej Górze byłem kilkadziesiąt razy. Kiedyś miałem ambitne plany, że policzę dokładnie ile, ale zważywszy na upływ czasu i coraz większe luki w pamięci ostatecznie się poddałem. Kiedyś jeździłem na tę górę w różnych porach roku. Od kilku lat jest to początek grudnia – jako przystawka do coroczn...

Dział: Relacje   Wątek: Rumunia mniej znana - w górach Bukowiny

Napisane: Pt sie 05, 2022 4:53 pm

Wyświetlone: 1313

A z tym kolanem to jakiś przewlekły problem? Ciężko wyczuć. Problem wraca jak bumerang przy schodzeniu. Poza tym można normalnie funkcjonować na co dzień. To tak jak z usterką w samochodzie - auto jeździ, ale pojawia się błąd i żaden mechanik nie wie od czego to. Chociaż te foty to takie nie robiąc...

Dział: Relacje   Wątek: Rumunia mniej znana - w górach Bukowiny

Napisane: Pt lip 29, 2022 9:34 pm

Wyświetlone: 1313

W roku 2015 po raz pierwszy pojechałem z nowosądeckim PTT do Rumunii. Od tamtej pory robiłem to co roku. Licznik z wiadomych względów zatrzymał się na roku 2019. Były 2 lata przerwy, więc ochota na uczestnictwo w roku 2022 była ogromna. Miejsca rozeszły się szybko jak bilety na ostatni w karierze ko...

Dział: Relacje   Wątek: Ostas

Tytuł: Re: Ostas
Napisane: Cz lip 07, 2022 12:20 pm

Wyświetlone: 1547

Super. Spróbuje nawiedzić tamte rejony podczas tegorocznego urlopu. Czechy są przepiękne i wciąć niedoceniane.

Dział: Relacje   Wątek: Cypr turystycznie

Napisane: Pt maja 06, 2022 5:48 pm

Odpowiedzi: 10
Wyświetlone: 2074

Jesteś jedną z niewielu osób na tym forum, której się jeszcze chce pisać relacje z dłuższych wyjazdów. Bardzo ciekawie i oryginalnie. A jakie sa koszty takiego wyjazdu ?

Dział: Relacje   Wątek: Izersko - karkonoski przekładaniec

Napisane: So kwi 02, 2022 4:10 pm

Wyświetlone: 1589

Na razie po przeczytaniu części o Wysokiej Kopie dostajesz bęcki ! A widzisz. A ja już myślałem, ze tabliczka ma jakieś umiejętności do samoprzemieszczania się. Byłem drugi raz na właściwym szczycie i więcej razy tam nie pójdę. Do cietrzewi nic nie mam, niech sobie tam żyją. Myślę, że ostatnio racz...

Dział: Relacje   Wątek: Izersko - karkonoski przekładaniec

Napisane: N mar 27, 2022 1:30 pm

Wyświetlone: 1589

To co wydarzyło się 24 lutego 2022 roku, wiele zmieniło. Chyba nikt z nas tak do końca w to nie wierzył. Wydawało się, że wszystko rozejdzie się po kościach. Nie rozeszło się, a my jakbyśmy się znaleźli z dnia na dzień w innej przestrzeni i zaczęli być za pośrednictwem mediów świadkami tego, co do t...

Napisane: Wt lut 22, 2022 5:49 pm

Redemption MM napisał(a):
Zimą?? :mrgreen: Skuta lodem.

No racja. :)

Ja tam byłem w sierpniu...

Obrazek

Redemption MM napisał(a):
W Białymstoku jesienią otwarto Muzeum Pamięci Sybiru, jak lubisz takie klimaty to polecam.

Fanatykiem nie jestem, ale przy okazji można zerknąć...

Dział: Relacje   Wątek: Moje wielkie chorwackie wakacje.

Napisane: Wt lut 22, 2022 5:47 pm

Odpowiedzi: 30
Wyświetlone: 6133

Mam okazję jechać w tym roku w góry Chorwacji, ale trochę się waham, bo wolałbym np. Bośnię. Twoje zdjęcia raczej zachęcają...

Dział: Relacje   Wątek: W pogoni za KGP - Sudety Wschodnie i Środkowe.

Napisane: Pn lut 21, 2022 4:53 pm

Wyświetlone: 1462

Pocisnęliście KGP:) Mnie zostały jeszcze szczyty w Bielskich i Złotych do odfajkowania, może uda się na wiosnę/lato tego roku. Ja temat zamknąłem w czerwcu 2020. Ten wyjazd, z którego to jest relacja zakończył sprawę. Pewnie jakąś zbiorczą relacje z tego skrobnę. W ogóle wtedy nie było wieży na Jag...

Napisane: Pn lut 21, 2022 2:42 pm

Wyświetlone: 2857

Mogę Wam polecić Tykocin, Supraśl i Białystok. Do tej pory ostatnie ferie spędzalismy w Białowieży, ale ze względu za wzgląd, w tym roku nie mogliśmy i padło na Tykocin (z powodu znakomitego dojazdu :wink: ) Też staram się zawsze zaliczać wszystkie atrakcje :mrgreen: (Typu przyrodniczo-historyczneg...

Napisane: Pn lut 21, 2022 11:05 am

Wyświetlone: 2857

Więc pojadę raczej jesień lub zima. Myślę, że jesień to optymalny wybór. Sam zamierzam tam wrócić o tej porze roku... Koło 70 zdjęcia znajdziesz znajome klimaty. Z PPNu i z Lublina wynieśliśmy dokładnie takie sam wrażenia. A komarów aż tak duzo nie było. Świetna, obszerna relacja. W domu ją przeczy...

Dział: Relacje   Wątek: W pogoni za KGP - Sudety Wschodnie i Środkowe.

Napisane: N lut 20, 2022 3:08 pm

Wyświetlone: 1462

A wiosna tego roku była specyficzna, bardzo specyficzna. Nastał maj i właściwie większość ludzi wciąż nie wiedziała czy można bezkarnie wyjść z domu, by nie zostać zgarniętym przez jakiś patrol. Czy kwatery prywatne można wynajmować czy też nie. Czy można kichnąć na świeżym powietrzu, czy dostanie s...

Napisane: N lut 20, 2022 11:28 am

Wyświetlone: 2857

Takie kosaćce na moich bagnach rosły. Toż to irys. Reklamę obejrzałem, dziękuję. Kupuję i jadę. :) Lubię takie klimaty. Irys No ok, na pewno znacie się lepiej. Storczyki też tam rosną, więc stąd mój upór. :) Irysy też ładne. Co do rejonu to powtórzę - przepięknie, tylko trzeba pamiętać o tych upier...