Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest N cze 16, 2024 4:01 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 109  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 08, 2014 11:03 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Jak ktoś posiada legitymację prasową to może się wybrać na:

http://wspinanie.pl/2014/09/zaproszenie-konferencja-prasowa-phz/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 08, 2014 2:17 pm 
no a bez legitymacji?


Góra
  
 
PostNapisane: Pn wrz 08, 2014 2:20 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 18, 2009 11:04 am
Posty: 10406
Lokalizacja: miasto100mostów
A bez legitymacji może sobie w koszu na śmieci pogrzebać.

_________________
'Tatusiu, zostań w samochodzie, a my zobaczymy gdzie zaczyna się nasz szlak.'


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 11, 2014 12:31 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Cytuj:
A przyszłość? Ma być złota. Czuwa nad nią właśnie Janusz Majer, kierownik programu Polskie Himalaje. I jak zaznaczył podczas panelu, program nie ma na celu skupiać się już tylko na przygotowywaniu Polaków do zimowego wejścia na K2 i Nanga Parbat. Celów jest dużo więcej. (...)
Chcielibyśmy położyć też nacisk na wspinanie techniczne, w stylu alpejskim na sześcio i siedmiotysięcznikach. Celem programu jest to, żeby polski zespół był nominowany do Złotego Czekana. Uważam, że jest wielu dobrych wspinaczy, którzy się wykazali w górach średnich. Jest lider tego środowiska, czyli Janusz Gołąb, który ma wielki background wspinaczkowy, a jednocześnie dobrze się czuje na wysokości. Postanowiliśmy także, że w ramach przygotowań do tych zimowych wypraw w przyszłym roku, nie będziemy już robić wypraw unifikacyjnych normalnymi drogami na szczyty ośmiotysięczne, ale postaramy się zorganizować wyprawy techniczne na cele wspinaczkowe, czy ewentualnie wyprawy eksploracyjne na ciekawe, odległe szczyty. To ma być przygotowanie do wypraw zimowych na K2 i Nanga Parbat. Jesteśmy w stanie przygotować te zimowe wyprawy najwcześniej w sezonie 2015/16, jeżeli pozyskamy oczywiście jakiegoś dużego sponsora. Uważam, że mamy już zespół, który mógłby próbować wejścia nawet na K2.


http://outdoormagazyn.pl/2014/09/polski ... himalaizmu

Czyli na Nangę w tym roku jedzie tylko Czapa.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 11, 2014 12:48 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Niestety bardzo wyraźnie brakuje Artura Hajzera, który bez problemów potrafił zorganizować co roku zimową wyprawę i jeszcze latem treningową. Majer to niestety nadaje się ale do kierowania co najwyżej sklepem, a nie do organizacji wypraw jak widać. Nanga jest każdej zimy coraz bardziej oblegana i w końcu padnie, ale co tam Majer ma czas. Grunt że na K2 już ma ekipę :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 11, 2014 1:22 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Daleki jestem od określania do czego nadaje się Majer, tym bardziej, że zwiedził (tak podejrzewam) jednak trochę większy kawałek świata niż Ty i ja razem wzięci. Niemniej dziwi mnie to zaklinanie rzeczywistości: "Mamy ekipę na zimowe K2". No to skoro macie, to o co chodzi (pomijając fakt, że na razie nie ma moim zdaniem nie ma tej ekipy)? A no właśnie. I tu pojawia się ta odpowiedź co zwykle - jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o pieniądze. Trzeba wprost powiedzieć, że Polaków dziś zwyczajne nie stać (bez dużego, strategicznego sponsora) na organizację zimowej wyprawy na K2.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 11, 2014 5:12 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
mpap napisał(a):
Polaków dziś zwyczajne nie stać (bez dużego, strategicznego sponsora) na organizację zimowej wyprawy na K2.

Jakich Polaków ? PZA nie stać. Polskę jak najbardziej stać bo w budżecie kraju taka wyprawa to jest jakiś ułamek promila.
Problemem obecnie jest właśnie w sposobie finansowania PZA i KW. PZA powinno być finansowane z budżetu państwa bezpośrednio albo poprzez ministerstwo sportu. Natomiast KW powinny być dofinansowywane z budżetów gmin lub województwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 11, 2014 9:42 pm 
Zasłużony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 12, 2009 11:21 am
Posty: 238
Lokalizacja: Katowice
trekker napisał(a):
PZA powinno być finansowane z budżetu państwa bezpośrednio albo poprzez ministerstwo sportu. Natomiast KW powinny być dofinansowywane z budżetów gmin lub województwa.


czyli za kase wszystkich podatników :mrgreen:
świetne rozwiązanie, proponuję podniesienie podatków na ten cel,
niech zabijają się na koszt całego narodu

_________________
pozdrawiam Jan
http://www.kochamnarty.pl/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 12, 2014 12:07 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Nie widzę problemu. Skoro finansujemy z budżetu różne inne dyscypliny (np. piłkę nożną - sam stadion Wisły Kraków kosztował ok. 600 mln zł!), to możemy i wspinaczkę. Przynajmniej osiągamy w niej jakieś sukcesy (i nie mówię tu tylko o himalaizmie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 15, 2014 7:52 am 
Zasłużony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 12, 2009 11:21 am
Posty: 238
Lokalizacja: Katowice
comb napisał(a):
np. piłkę nożną - sam stadion Wisły Kraków kosztował ok. 600 mln zł!

stadion Wisły jest własnością miasta a klub piłkarski płaci czynsz,
piłka nożna elektryzuje na całym świecie miliony ludzi i przynosi ogromne zyski gospodarkom narodowym
tak więc porównanie z działalnością garstki napaleńców raczej nie trafione

_________________
pozdrawiam Jan
http://www.kochamnarty.pl/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 15, 2014 9:52 am 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
No właśnie nie za bardzo klub płaci czynsz, większość kosztów utrzymania ponosi miasto:
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/st ... id,tm.html

No i jakie to ogromne zyski przynosi Krakowowi piłka nożna (bo to z jego budżetu poszło te 600 mln na budowę tego tylko stadionu, a jeszcze przecież jest Cracovia)? Masz jakieś konkretne wyliczenia? Czy może jednak dokładamy do tego wspaniałego sportu?

Tymczasem na ostatnich mistrzostwach świata nasze wspinaczki zdobyły tyle medali, co nasi kopacze w całej historii piłkarskich MŚ:

http://brytan.com.pl/klaudia-buczek-wic ... m-medalem/

I może o tym nie wiesz, ale wspinanie sportowe także jest finansowane przez PZA, nie tylko himalaizm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 15, 2014 11:42 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
https://www.facebook.com/nangadream/pos ... 5452825087

Rozumiecie coś z tego? Bo ja coraz mniej. Skoro Klonowski nie jedzie, to po co się wtrąca?

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 15, 2014 12:01 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Bo jest wyjątkowym durniem. Niemniej akurat w ocenie tej drogi się z nim zgadzam, to szaleństwo i utopia się w nią pchać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 17, 2014 2:32 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
mpap napisał(a):
Skoro Klonowski nie jedzie, to po co się wtrąca?

Bo może nie chce żeby jego kumpel się zabił?

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 17, 2014 3:29 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Nagle się Klonowi zebrało na przyjacielskie gesty..

Tak czy owak Czapa jest opętany tą górą i to nie jest normalne, jakkolwiek termin "normalność" średnio się ma do wspinaczki wysokogórskiej,szczególnie zimą. Moim zdaniem jego plan jest utopijny/szalony/skrajnie niebezpieczny, nawet w porównaniu z próbami z 2011/12 i 2012/13.
Setki ludzi wpłacają kasę na szaleństwo pod tytułem Nanga Winter 14/15 na drodze, która rzyga serakami wielkości kamienicy w sposób nieobliczalny i w 3/4 prowadzi pod/między nimi uszczelinionym terenem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 17, 2014 7:37 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Yanas napisał(a):
Nagle się Klonowi zebrało na przyjacielskie gesty..

Rozumiem, że wiesz jakie są relacje między nimi? :shock:

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 18, 2014 7:26 am 
Nowy

Dołączył(a): Wt lip 15, 2014 12:53 pm
Posty: 23
Klonu wyjaśnił na fajbuku dlaczego nie jedzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 18, 2014 10:00 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Możesz wrzucić tutaj info bo nigdzie nie widzę? ale domyślam się, że przez dziecko.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 18, 2014 10:04 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn maja 21, 2012 5:49 pm
Posty: 453
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Nanga Dream: siedze na zasilku, jak wyjade to go strace a juz przesada byla by zbiorka na ten cel (400 e na tydzien na poczcie prezencik dla 2 dzietnej rodziny - welcome in Ireland ). No i sie w mikrogeneracje wkrecilem i te tematy tez w moim wyzwolenczym programie sa...Tomek jedzie ja nie taka byla decyzja tuz po powrocie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 18, 2014 10:20 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
A mi się też wydaje, że między nimi nie jest już tak jak poprzednio. Czapking pewnie ma mu trochę za złe, że "zostawił" go rok temu, mimo iż obiecywał, że nie zostawi. Chociaż kto to tak na prawdę wie.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 18, 2014 10:36 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Ten układ/współpraca są definitywnie zakończone. Złożyło się na to wiele kwestii, nie nam w to wnikać.

Kibicujmy Czapie,żeby cało wrócił z kolejnej zimy w Himalajach!

A Klon..niech dalej snuje wizje o światowym New World Order i tropieniu spisków. W tym jest znacznie lepszy, niż we wspinaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 18, 2014 3:45 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
A to nie jest podobna droga do tej, którą w tamtym roku próbował Daniele Nardi?

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 18, 2014 3:52 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Nardi próbował dwukrotnie Żebrem Mummery'ego, a to jest droga Messnera.

Czapa mówi że w razie czego ma też alternatywną drogę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 19, 2014 11:00 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
http://www.portalgorski.pl/blogi/post/wspomnienie-przeszlosci-i-przygotowania-do-przyszlosci

Czapie brakuje jeszcze 5,5 tys złotych https://polakpotrafi.pl/projekt/nanga-parbat-winter


Ostatnio edytowano Śr wrz 24, 2014 4:16 pm przez trekker, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 19, 2014 8:18 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
News, news, news. Urubko z Bieleckim nastawiają się zimą na wschodnią ścianę K2. Kwestia kasy.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So wrz 20, 2014 10:53 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
A Majcher dalej pierdzi w stołek, zamiast ruszyć dupę i zorganizować kasę.

I jeszcze to:
Jak mówi Janusz Majer, szef programu Polski Himalaizm Zimowy, w tym roku nie zdążą już zorganizować narodowej zimowej wyprawy na K2. - Powiedziałem Urubce, że jeśli i jemu się to nie uda, to może pojechać z nami następnej zimy.

Co do K2 to zastanawiająca jest ta wschodnia ściana. 2w1. Czyli pierwsze wejście zimowe i od razu nową drogą.
Nasuwa się pytanie czy którekolwiek zimowe wejście na ośmiotysięcznik było zrobione nową drogą ?

Prawdopodobny skład wyprawy:
Denis Urubko
Artiom Braun
Dmitrij Siniew

Alex Txikon

Adam Bielecki
Jacek Teler
Bogusław Magrel


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 21, 2014 11:55 am 
Kombatant

Dołączył(a): Pn paź 10, 2005 9:36 pm
Posty: 600
Lokalizacja: Rybnik
trekker napisał(a):
Nasuwa się pytanie czy którekolwiek zimowe wejście na ośmiotysięcznik było zrobione nową drogą ?


Cho Oyu, 1985, Berbeka i Pawlikowski, pierwsze wejście i nowa droga.

_________________
http://www.flickr.com/photos/marchew/sets


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 22, 2014 10:54 am 
Weteran

Dołączył(a): Wt lip 29, 2008 11:32 am
Posty: 121
Lokalizacja: Kraków
Yanas napisał(a):
Tak czy owak Czapa jest opętany tą górą i to nie jest normalne, jakkolwiek termin "normalność" średnio się ma do wspinaczki wysokogórskiej,szczególnie zimą. Moim zdaniem jego plan jest utopijny/szalony/skrajnie niebezpieczny, nawet w porównaniu z próbami z 2011/12 i 2012/13.
Setki ludzi wpłacają kasę na szaleństwo pod tytułem Nanga Winter 14/15 na drodze, która rzyga serakami wielkości kamienicy w sposób nieobliczalny i w 3/4 prowadzi pod/między nimi uszczelinionym terenem..


facebook.com/czapkins napisał(a):
Dlatego jest alternatywna tajna opcja Przyglądałem się tej scianie w 2011 oraz 12, często się nie zrywała, myślę że można ją przewidzieć. Przyjadę wcześniej jeśli wszystko będzie ok i będę ją obserwował.


Myśle, że Tomek wie co robi, jak będzie źle to nie pójdzie, jednak może liczy na to, że skoro jeździ tam od 4 lat to kiedyś statystycznie muszą się trafić warunki, sensowne okno pogodowe itd, a od tej strony jest bliżej na szczyt. Oczywiście pewne ryzyko zawsze jest, ale czy wyprawa Urubko i Bieleckiego zimą na K2 nową drogą jest normalna? Ogólnie chodzenie zimą na te góry normalne nie jest. Normalni ludzie siedzą zimą w domu i oglądają w ciepełku seriale a nie śpią w śnieżnej jamie na -40 C. Ja kibicuję Czapie a także wsparłem projekt. Fajnie by też było aby się uzbierało nie tylko na wyprawę (to już widać, że się uzbiera) ale także dodatkowo na te różne prezenty dla dzieci z wioski pod Nangą.


Ostatnio edytowano Pn wrz 22, 2014 11:01 am przez sna, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 22, 2014 11:01 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
sna napisał(a):
Normalni ludzie siedzą zimą w domu

Tego bym nie powiedział.

Najważniejsze jest mieć nadzieję, że Tomek ma łeb na karku i nie zrobi niczego względnie głupiego.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 23, 2014 7:42 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N paź 05, 2008 8:16 pm
Posty: 1359
Lokalizacja: silesia
m__s napisał(a):
Najważniejsze jest mieć nadzieję, że Tomek ma łeb na karku i nie zrobi niczego względnie głupiego.

Zgoda. W przeciwnym razie mógłbym mieć do siebie pretensje o wsparcie finansowe projektu.

_________________
I was blind but now I can see...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 109  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL