Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Pt cze 07, 2024 9:19 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 109  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 6:28 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
Yanas napisał(a):
Cytuj:
Uważam podobnie, z tym że ściana Kinshofera kończy się mniej-więcej w okolicach obozu III (~6700m), więc dobrze by było żeby ewentualny "desant" był wysadzony co najmniej tam.


No nie. C2 zwyczajowo tam się zakłada nad ścianą, na około 6150. Kończy się ściana, dalej są skałki, potem stromy teren śnieżny, ale znacznie bardziej połogi, niż pierwsze 900m drogi.

Nie widzę tam łatwego terenu, ale jeżeli jest jak piszesz to dobrze.
Te 6700m helikopterem to takie myślenie życzeniowe, ale podobno ~6000m jest realne (pomijając kwestię wiatru).

http://www.sport.pl/inne/7,64998,229470 ... Z_MTstream
Cytuj:
Pakistańska armia dysponuje radzieckimi śmigłowcami Mi8 i prawdopodobnie one zostaną wykorzystane w akcji ratunkowej.

- W warunkach bojowych helikoptery Mi8 jak najbardziej mogą latać w nocy. Osiągają pułap 3500-4000 m n.p.m., ale zazwyczaj pracują na wysokości 600-1000 m n.p.m. Z kolei maszyny takie, jak np. Mi2 mogą latać w nocy nawet bez widoczności ziemi – ocenił anonimowo pilot myśliwca MiG-29.

- Normalnie on potrafi prawie z pełnym obciążeniem usiąść w bazie pod K2, czyli na 5300 metrów. Przypuszczam, że na 6000 metrów byłby w stanie wylecieć, ale nie wiem, czy z tą liczbą osób - powiedział w rozmowie z RMF FM Leszek Cichy, himalaista i pierwszy zimowy zdobywca Mount Everest. Nie wiadomo jednak o jakim konkretnym modelu mówi Cichy, co ma ogromne znaczenie.

- Być może na raty po dwie osoby musiałby przerzucać. A powyżej 6 tysięcy to on jest w stanie polecieć wyżej, tylko nie będzie raczej w stanie wylądować. Chyba, że tylko np. z jedną-dwiema osobami może przyziemić - czy przyśnieżyć w tym przypadku - na chwilę zatrzymać się i muszą ludzie wyskoczyć, żeby on mógł odlecieć od razu.

kilerus napisał(a):
No ale jeśli ma wiać później tak bardzo to helikopter po nich nie wróci i nie będą mieli wtedy jak zejść z tego obozu.

Tutaj zakładamy że po prostu przekiblują ten tydzień najgorszej pogody w nowo postawionym obozie.
A później albo helikopter, albo jeszcze inna ekipa, która zaporęczuje drogę od dołu by mogli bezpiecznie zjechać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 6:44 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
Pawel_Orel napisał(a):
Tutaj zakładamy że po prostu przekiblują ten tydzień najgorszej pogody w nowo postawionym obozie.
A później albo helikopter, albo jeszcze inna ekipa, która zaporęczuje drogę od dołu by mogli bezpiecznie zjechać.


Z całym szacunkiem, ale większych bredni to dawno nie słyszałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 6:51 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
vivon napisał(a):
Pawel_Orel napisał(a):
Tutaj zakładamy że po prostu przekiblują ten tydzień najgorszej pogody w nowo postawionym obozie.
A później albo helikopter, albo jeszcze inna ekipa, która zaporęczuje drogę od dołu by mogli bezpiecznie zjechać.


Z całym szacunkiem, ale większych bredni to dawno nie słyszałem.

Wiem że są to scenariusze z pogranicza sci-fi, ale niestety sytuacja jest na tyle trudna, że ewentualne pozytywne zakończenie wymaga właśnie takich.
Bo jaka jest alternatywa?
Że Bielecki i Urubko wejdą i zejdą z poszkodowanym z ~7200m na ~4000m, a pozostała dwójka zaporęczuje 2 km terenu w ciągu kilkunastu godzin?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 6:53 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 18, 2009 11:04 am
Posty: 10406
Lokalizacja: miasto100mostów
tomek.l napisał(a):
Nie ma to teraz znaczenia jakie ma motywacje.

Oczywiście że nie ma. Będzie ryzykował swoje życie dla ratowania innego. Nie ma większego poświęcenia.
Ja nie miałem nic złego na myśli. Wręcz przeciwnie.
Ale krytyka z jaką się spotkał po Broad Peaku na pewno w nim siedzi, wielokrotnie sam o tym mówił i pisał.
I może chcieć pokazać że kiedy tylko może to idzie z pomocą bez wahania, ile starczy sił i całe to szkalowanie go było bezpodstawne.

_________________
'Tatusiu, zostań w samochodzie, a my zobaczymy gdzie zaczyna się nasz szlak.'


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 6:56 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
Nie wiem jakie są możliwości tamtejszych śmigłowców i przede wszystkim chęci pilotów, ale patrząc na wiatr, wielkim sukcesem będzie jeśli oni w ogóle dostaną się pod ścianę. Mountain forecast pokazuje jutro wiatr w okolicach szczytu na 100km/h. Czy ktoś w takich warunkach odważy się wejść na żywca w ścianę ?
Sytuacja jest beznadziejna i tylko cud może uratować Tomka.. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 6:59 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 29, 2008 11:31 am
Posty: 48
Lokalizacja: Lublin/Kozłówka
Wydaje się, że jedyną szansą jest wysadzenie ekipy ratowniczej jak najwyżej i ponowne podjęcie po akcji, jeśli śmigło po nich nie wróci to nie bardzo wiem co można zrobić :( Ewentualne obozowanie wydaje się dość absurdalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:02 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 07, 2006 8:19 pm
Posty: 18162
Tylko nadzieja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:12 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
Liczę, że Czapa się jeszcze dźwignie- nie wiem, zażyje jakieś leki, "odpocznie" jedną noc, albo ślepota śnieżna ustąpi i będzie w stanie jeszcze spróbować zejść. Nie wiemy w jakim jest stanie, informacje są sprzeczne. Jak nie będzie w stanie sam zejść, to prawdopodobnie będzie również zbyt słaby, aby czekać 2 doby na pomoc...
kilerus napisał(a):
Wiem, że teraz to nie fajnie tak pisać, ale chyba tylko pozostaje ratować Eli. Przykre, ale niestety tak jest.


Bardzo przykre, ale dotarcie na 7200 w taką pogodę jak zapowiadają jest nierealne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:13 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
Tutaj więcej o planowanych działaniach:
https://wspinanie.pl/2018/01/dramat-na- ... k-schodzi/

Decyzje dotyczące ewentualnej akcji mają zostać podjęte już po dotarciu do bazy.
Rozważany jest mi.in. zrzut sprzętu dla schodzącej Elisabeth.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:41 pm 
Stracony

Dołączył(a): Śr wrz 19, 2007 8:59 pm
Posty: 18072
Lokalizacja: Zachodnie Pomorze/Poznań
Nadzieja umiera ostatnia. Próbuję być dobrej myśli, że wszystko się uda.

_________________
Mój kanał na YouTube: https://studio.youtube.com/channel/UC7G ... DING%22%7D
Zapraszam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:42 pm 
Swój

Dołączył(a): Cz sie 18, 2011 7:26 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
I pomyśleć Sobie że w 2016r. powiedział że kończy z Nangą i już tam nie wróci...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:56 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
Abstrahując od całej dramatycznej sytuacji na górze, która się w tej chwili rozgrywa...:
Najgorsze jest to, że około 38 milionów polaków dowiedziało się dzisiaj o tej wyprawie, bo zaczęły się problemy. Media szukają sensacji, a ludzie jak hieny, zamiast okazać odrobinę empatii albo chociaż milczeć, plują jadem we wszystkie strony...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:02 pm 
Swój

Dołączył(a): Cz sie 18, 2011 7:26 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
vivon napisał(a):
Abstrahując od całej dramatycznej sytuacji na górze, która się w tej chwili rozgrywa...:
Najgorsze jest to, że około 38 milionów polaków dowiedziało się dzisiaj o tej wyprawie, bo zaczęły się problemy. Media szukają sensacji, a ludzie jak hieny, zamiast okazać odrobinę empatii albo chociaż milczeć, plują jadem we wszystkie strony...

Zawsze tak jest...jak wszystko jest ok to media i Janusze plujące jadem siedzą cicho jak już pojawiają się jakieś problemy i dramatyczne sytuacje wtedy budzą się media i hieny które potrafią tylko obrażać i "Po . on tam wchodził" "jak to za nasze pieniadze!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:05 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): N sie 25, 2013 10:23 am
Posty: 1501
vivon napisał(a):
Najgorsze jest to, że około 38 milionów polaków dowiedziało się dzisiaj o tej wyprawie, bo zaczęły się problemy. Media szukają sensacji, a ludzie jak hieny, zamiast okazać odrobinę empatii albo chociaż milczeć, plują jadem we wszystkie strony...


Ludzie są różni, po prostu.
Zauważ jednak, że to również ludzie, w ciągu kilku - kilkunastu godzin, zebrali pół miliona złotych na akcję ratunkową (ktoś już zresztą wcześniej o tym pisał, bodaj grubyilysy).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:08 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
Bartek. napisał(a):
vivon napisał(a):
Abstrahując od całej dramatycznej sytuacji na górze, która się w tej chwili rozgrywa...:
Najgorsze jest to, że około 38 milionów polaków dowiedziało się dzisiaj o tej wyprawie, bo zaczęły się problemy. Media szukają sensacji, a ludzie jak hieny, zamiast okazać odrobinę empatii albo chociaż milczeć, plują jadem we wszystkie strony...

Zawsze tak jest...jak wszystko jest ok to media i Janusze plujące jadem siedzą cicho jak już pojawiają się jakieś problemy i dramatyczne sytuacje wtedy budzą się media i hieny które potrafią tylko obrażać i "Po . on tam wchodził" "jak to za nasze pieniadze!"

:evil: :cry:
Takie to nasze społeczeństwo, ja mogę mieć kijowo, byle tylko somsiad miał gorzej... szkoda gadać.

Rambubu napisał(a):
Ludzie są różni, po prostu.
Zauważ jednak, że to również ludzie, w ciągu kilku - kilkunastu godzin, zebrali pół miliona złotych na akcje ratunkową (ktoś już zresztą wcześniej o tym pisał, bodaj grubyilysy).


Zgadza się. I PZA - które jak wiadomo Tomka jakoś szczególnie nie darzyło szacunkiem- stanęło na wysokości zadania! BRAWO.

Ludzie są różni- ale wiesz, są sytuacje w których wypada milczeć, nawet jak masz odmienne zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:28 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N paź 05, 2008 8:16 pm
Posty: 1359
Lokalizacja: silesia
Powiem wam, że niestety z tej całej akcji ratunkowej może wyjść więcej nieszczęścia niż gdyby jej w ogóle nie było.
Kurevsko ryzykowna sprawa... Szacunek dla chłopaków spod K2.

Bielecki już w tamtym roku chciał zrobić z J.Czechem (po aklimatyzacji na wulkanie) ścianę Kinshofera i pamiętamy wszyscy jak się to wtedy skończyło. Teraz będzie bardzo duża presja czasu i strasznie ograniczone zasoby (ludzkie, sprzętowe, żywnościowe)

_________________
I was blind but now I can see...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:33 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 18, 2009 11:04 am
Posty: 10406
Lokalizacja: miasto100mostów
Czy jeżeli Eli schodzi drogą Kinshofera to znaczy że jeśli pomoc do niej nie dojdzie to jest zgubiona? No bo przecież niemożliwe jest zejście po tej ścianie jeśli nie jest zaporęczowana? Czy liczy na te stare poręczówki?

_________________
'Tatusiu, zostań w samochodzie, a my zobaczymy gdzie zaczyna się nasz szlak.'


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:34 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 12, 2017 7:32 am
Posty: 4099
Nie krytykowałabym tak Polaków. Organizowane zbiórki momentalnie osiągnęły wymagane kwoty.
Ja to się boję o team ratunkowy. I mam takie same odczucia co do Bieleckiego. Oby nie przeszarżował. Bardzo trzymam kciuki.

_________________
Urodziłeś się, by być prawdziwym, a nie perfekcyjnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:35 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Cz maja 02, 2013 1:05 pm
Posty: 1693
vivon napisał(a):
Najgorsze jest to, że około 38 milionów polaków dowiedziało się dzisiaj o tej wyprawie, bo zaczęły się problemy

Taki jest współczesny świat "rządzony" przez media. Oczywiste, że lepiej gdyby dowiedzieli się o tym w innych okolicznościach, ale czy to źle że wogóle się dowiedzieli?

ma 0,1 % szans ....
Brutalnie, ale chyba szczerze:
https://sportowefakty.wp.pl/alpinizm/734305/ryszard-gajewski-mackiewicz-ma-01-procent-szans-sytuacja-jest-beznadziejna-wywia

_________________
"Ostrożnie, tam przepaść!", Maria Bandrowska, 27 lipca 1914 r.
"Ile razy widziałeś schodzącą lawinę w Tatrach w grudniu?" magis, 2018


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:38 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): N sie 25, 2013 10:23 am
Posty: 1501
A wyjaśniło się którędy oni w ogóle wchodzili? Kinshoferem?

Edit, wychodzi na to, że raczej nie:

"
- Eli managed to bring Tomek down to 7238m this morning an set him up in a tent
- She has now descended down the Kingshofer route to at least 6670m. The issue with her descent is that she has no tent and is coming down the most direct route but the one they did not use on the way up
- There is a good coordination between the Pakistani authorities, the diplomats and the climbers at K2 BC. 4 of them will picked up early tomorrow morning to fly to Nanga Parbat with oxygen and food to help bring Tomek down."


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:46 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
Wolf_II napisał(a):
vivon napisał(a):
Najgorsze jest to, że około 38 milionów polaków dowiedziało się dzisiaj o tej wyprawie, bo zaczęły się problemy

Taki jest współczesny świat "rządzony" przez media. Oczywiste, że lepiej gdyby dowiedzieli się o tym w innych okolicznościach, ale czy to źle że wogóle się dowiedzieli?

ma 0,1 % szans ....
Brutalnie, ale chyba szczerze:
https://sportowefakty.wp.pl/alpinizm/734305/ryszard-gajewski-mackiewicz-ma-01-procent-szans-sytuacja-jest-beznadziejna-wywia


Moim zdaniem źle, że się dowiedzieli. Teraz są powody do nagonki i ataków. Sytuacji Tomka to nie zmieni, ale przynajmniej jego bliscy, obsługujący jego profil na fb nie musieliby czytać tych nienawistnych komentarzy. Grono osób, które powinno i tak by się dowiedziało o zbiórce i aktualnej sytuacji, a janusze himalajów zamiast pisać pierdoły w internetach- pili by sobie dalej spokojnie wódeczkę ze śwagrem jak co tydzień w piątek.

A Pan Gajewski, mimo iż pewnie ma rację o czym dobrze wiemy, powinien właśnie zamilknąć, bo nikomu nie pomaga a odbiera nadzieje bliskim...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 8:48 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 07, 2006 8:19 pm
Posty: 18162
Ich jest żal ale żeby ekipa ratunkowa też myślała o sobie. Wystarczy już tego. Nie chciałbym kolejnych nagłówków czytać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 9:11 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 18, 2009 11:04 am
Posty: 10406
Lokalizacja: miasto100mostów
Nie rozumiem dlaczego Eli Revol schodzi Kinshoferem a nie drogą podejścia. Fakt, trzeba by te 200m podejść na trawersie ale potem już tylko w dół względnie łatwym terenem do dwójki, z każdym metrem ciszej i więcej tlenu. Nie miała siły na to podejście?
No bo teraz co? Kibel bez namiotu a jutro? Ścianą nie zejdzie, szanse że dotrze do niej pomoc są.... Ech

_________________
'Tatusiu, zostań w samochodzie, a my zobaczymy gdzie zaczyna się nasz szlak.'


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 9:14 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 07, 2006 8:19 pm
Posty: 18162
To niestety chyba świadczy o tym że jest w złej kondycji i to wszystko na co ja już stać.

Beznadzieja


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 9:39 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N paź 05, 2008 8:16 pm
Posty: 1359
Lokalizacja: silesia
Na pewno czuje się słabo. Gdyby było inaczej wracałaby drogą wejścia mimo - ale trzeba podejść...
Może z tego powodu wolała zaryzykować ucieczkę po wątpliwej jakości (jeśli w ogóle) poręczówkach bo to gwarantuje szybką utratę wysokości przy założeniu, że będą nieuszkodzone...
Tak czy inaczej - chyba po prostu brak jej sił
Na sobotę-niedzielę prognozują opad 60cm :(

_________________
I was blind but now I can see...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 11:01 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14893
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
https://twitter.com/deszczep/status/956891889743089664

Cytuj:
Majer: Śmigłowce zostawią wspinaczy w bazie Diamir (4200 m). Będą się wspinać drogą Kinshofera, korzystać poręczy pozostawionych przez jesienną wyprawę. Na 7300-7400 m mogą dojść w ciągu 1,5 dnia.


Boję się żeby Ela z tych poręczy nie spadła.
Jeśli oddała namiot i gaz Mackiewiczowi jest w niewiele lepszej sytuacji, będzie w praktyce musiała cały czas schodzić.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 11:04 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14893
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Krabul napisał(a):
Ścianą nie zejdzie,

Czytałem info*, że jesienią działała tam jakaś wyprawa i zostawiła poręczówki.
To jest chyba plan Eli, cholernie ryzykowny, wspomnieć chociażby wypadek Bieleckiego z ub. roku, i wbrew "regułom bezpieczeństwa", ale w tej chwili bezpeicznych rozwiązań to nie ma.
A, no tak, wyżej przecież sam zalinkowałem. Już mi mózg zapada w jedność z mózgiem Mackiewicza chyba i razem przeżywamy obrzęk.
Może mu to trochę ulży.

BTW. Musi jeszcze górne stanowisko tych poręczówek odnaleźć, a tamtędy nie wchodziła. I to jeszcze zdaje się jest tam gdzieś teraz, po nocy.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 11:14 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14893
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Nabrałem przekonania, Najwyższy zmieni pogodę i warunki do akcji wbrew prognozom będą ok.
Trzeba się tylko mocno modlić.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 11:28 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 18, 2009 11:04 am
Posty: 10406
Lokalizacja: miasto100mostów
Gdzieś przeczytałem że mąż Elizabeth mówił, że rozmawiał z nią i że byli na szczycie jednak. Teraz jest to oczywiście najmniej ważne, ale to może wskazywać, że wyprztykali się absolutnie do granic bo pik zadziałał jak magnes.
Oby jutro przyniosło jakieś pozytywne informacje.
Trzymam kciuki za ratowanych i ratujących.

_________________
'Tatusiu, zostań w samochodzie, a my zobaczymy gdzie zaczyna się nasz szlak.'


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 11:42 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 28, 2007 1:34 pm
Posty: 4449
Lokalizacja: lkr
Wobec zapowiedzi dostarczenia ekipy na 4200 m, to akcja ratownicza już chyba po Revol. Do Mackiewcza raczej nikt nie dotrze...

_________________
Zrozumcie, że państwo chce tylko waszego dobra. Całego waszego dobra...

Picasa
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 109  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL