Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Newsy z gór wyższych...
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=13&t=7530
Strona 9 z 52

Autor:  jck [ So lis 06, 2010 10:32 am ]
Tytuł: 

Właśnie o to chodzi. Okres wiosenny oferuje dużo śniegu w tamtym rejonie. Kwestia taka, że dopiero na jesień widać co tam, tak naprawdę, się podziało.
Ja niestety nigdy nie przerabiałem Murztalera w całości: schodziłem co prawda po stalówkach do dołu, ale potem przez lodowiec (bo trzeba było zejść do Stuedla), schodziłem w dół na lodowiec mniej więcej z połowy długości owej ferraty (to serio jest C? przecież tam się nic nie dzieje...) oraz wychodziłem drogą zimową wprost na ramię, już ponad EJH.
Jesienią, przy takim uszczelinieniu lodowca, faktycznie najlepiej pójść tak jak uysy i unikać lodowca tak długo jak się- skały może trudniejsze, ale jednak bezpieczniejsze.

Autor:  Ivona [ So lis 06, 2010 11:28 am ]
Tytuł: 

jck napisał(a):
schodziłem w dół na lodowiec mniej więcej z połowy długości owej ferraty (to serio jest C? przecież tam się nic nie dzieje...)

jak wynika z tego topo,to całość ma raczej A/B, tylko ten jeden własnie fragment w połowie lodowca to C.

http://www.bergsteigen.at/pic/pdf/1874_ ... g_topo.pdf

też jakoś nie wiem,co tam ma się dziać na tym C,ale znawcą ferrat nie jestem.
Pamiętam tylko,że było troszkę nieprzyjemnie ,bo skały miejscami oblodzone.
Obrazek

Autor:  jck [ So lis 06, 2010 12:16 pm ]
Tytuł: 

Ivona napisał(a):
tylko ten jeden własnie fragment w połowie lodowca to C.

To sam fragment zejścia na lodowiec, faktycznie jest najstromszy... ale C... Też się nie znam na ferratach bo to nie mój sposób postrzegania gór, natomiast po wycenie C spodziewałem się 'nie wiadomo czego'. Wychodzi na to, że krótki odcinek na grani Kleinglocknera to też C. Człowiek się uczy przez całe życie.

Autor:  Burza [ Wt lis 09, 2010 10:20 am ]
Tytuł: 

http://www.alanarnette.com/blog/2010/11 ... huge-loss/

Helicopter Crash on Ama Dablam

Autor:  uysy [ Pt lis 26, 2010 10:59 am ]
Tytuł: 

Simone i Urubko na GII zimą już w grudniu.
http://drytooling.com.pl/Himalaizm/simo ... udniu.html

Autor:  zephyr [ So lis 27, 2010 9:35 am ]
Tytuł: 

no ładnie :wink: oby się im udało :)

Autor:  zz [ So lis 27, 2010 9:46 am ]
Tytuł: 

zespol nieprawdopodobnie mocny, a wiec szanse maja bardzo duze. :)

Autor:  trekker [ N lis 28, 2010 1:42 am ]
Tytuł: 

E, będe wredny, żeby się im nie udało 8)

Autor:  zephyr [ Cz gru 30, 2010 3:06 pm ]
Tytuł: 

http://www.himountain.pl/aktualnosci/na ... nga-parbat

konkurencja nie śpi ;) pozostaje na poczekać do marca co z tego wyniknie

Autor:  trekker [ Cz gru 30, 2010 6:09 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
W tym samym czasie zakończyła się, po niespełna dwóch tygodniach, zimowa próba solowego zdobycia Nanga Parbat przez Rosjanina, Siergieja Nikołajewicza Cygankowa.


Heh coś takiego mnie osłabia, jaka to zimowa próba jak zima jest dopiero od tygodnia 8)

Niektórzy to by chyba najlepiej wszystkie obozy latem założyli, oporęczowali górę weszli do ostatniego obozu i w pierwszy dzień zimy zaatakowali szczyt.

Tylko co to ma wspólnego z zimowym zdobyciem.

Autor:  zephyr [ N sty 09, 2011 10:09 am ]
Tytuł: 

na 4 Krakowskim festiwalu podróżników Leszek Cichy w wywiadzie powiedział, że planuje wyjście na K2 z Kingą w 2012r. filarem północnym. Była by to jego 4 próba zdobycia tego szczytu. Pierwsza próba miała miejsce w 1976r. Oby się Leszkowi udało :wink:

Autor:  zephyr [ N sty 09, 2011 10:09 am ]
Tytuł: 

na 4 Krakowskim festiwalu podróżników Leszek Cichy w wywiadzie powiedział, że planuje wyjście na K2 z Kingą w 2012r. filarem północnym. Była by to jego 4 próba zdobycia tego szczytu. Pierwsza próba miała miejsce w 1976r. Oby się Leszkowi udało :wink:

Autor:  uysy [ Śr sty 12, 2011 2:18 pm ]
Tytuł: 

Moro i Urubko na GII
http://www.thenorthfacejournal.com/gii- ... base-camp/

Autor:  trekker [ Śr sty 12, 2011 3:39 pm ]
Tytuł: 

Polacy na Broad Peak:

W tym tygodniu temperatura na 5000 metrów ma spaść do -32 stopni C. Meldowali nam chłopcy przez telefon, że jest niesłychanie zimno na podejściu do bazy. Śmialiśmy się z nich i odpowiadaliśmy, że zimą w Karakorum jest zimno, nie sądziliśmy jednak, że na tak niskiej wysokości może być aż tak źle.
J. Gawrysiak, P. Snopczyński, R. Fronia i R. Kaźmierski 10 stycznia zdołali dojść do bazy. Sprawdzają pozostawione tu w październiku ładunki, zaczynają rozstawiać namioty i organizować bazę.
Pierwszy zespół z linami poręczowymi ma wyjść do obozu I już 12 stycznia.

Autor:  uysy [ Śr sty 12, 2011 4:18 pm ]
Tytuł: 

Na 5500m npm mają odczuwalną -40'C, powyżej 7500m npm wieje ponad 75km/h :D. Zima to zima :D

Autor:  uysy [ Pn sty 31, 2011 3:58 pm ]
Tytuł: 

Moro i Urubko - G II - Atak szczytowy.
http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 8126538123

Możliwe, że już 2go lutego staną na zimowym szczycie :D.

Autor:  Konrad [ Śr lut 02, 2011 11:26 am ]
Tytuł: 

Szanowni Państwo,

dziś o godzinie 11.28 czasu pakistańskiego, Simone Moro, Denis Urubko i Cory Richards stanęli na szczycie Gasherbrum II (8025 m n.p.m.). Tym samym członkowie teamu The North Face są pierwszymi wspinaczami w historii, którym udało się zdobyć zimą jeden z ośmiotysięczników w Karakorum. W rozmowie przez telefon satelitarny Simone stwierdził: "Było bardzo ciężko, ale wszyscy trzej czujemy się dobrze."

Dla Włocha jest to już 3 ośmiotysięcznik zdobyty zimą po Shisha Pangma w 2005 i Makalu w 2009 roku. Dla Urubko jest to drugi ośmiotysięcznik zdobyty zimą - razem z Moro był wcześniej na Makalu. Cory Richards jest pierwszym Amerykaninem, który zdobył ośmiotysięcznik zimą.
Zejście do bazy zajmie ekipie około 2 dni.

Autor:  Pawel_Orel [ Śr lut 02, 2011 11:32 am ]
Tytuł: 

http://www.thenorthfacejournal.com/gii- ... y-is-made/
http://wspinanie.pl/serwis/201102/02-ga ... chards.php

Wspaniały wyczyn!!!
Gratulacje!!!

Oby tylko szczęśliwie zeszli.

Autor:  zephyr [ Śr lut 02, 2011 11:46 am ]
Tytuł: 

wiedziałem, że im się uda :). Szybko sobie poradzili z GII. Obecnie chyba najmocniejszy zespół więc Polacy mają poważnego konkurenta. Nasi się muszą śpieszyć bo jak tak dalej pójdzie to nam zwiną wszystkie pozostałe szczyty z pod nosa.

Gratulacje dla Denisa, Simone i Corego 8) szacun

Autor:  Pawel_Orel [ Śr lut 02, 2011 11:56 am ]
Tytuł: 

Po tym wejściu nie ma żadnych wątpliwości, że zespół Moro-Urubko wpisuje się trwale na listę największych himalaistów w historii.

Gratulacje także dla Coreya Richardsa- pierwszego Amerykanina na ośmiotysięczniku zimą.

Wydaje się że sukces ten jest wynikiem nie tylko wielkiej siły i kondycji wspinaczy, ale też dobrze opracowanej taktyki- najpierw aklimatyzacja na 6-tysięczniku Khosar Gang, a później szybki atak- wykorzystanie, tak krótkich przecież w zimowym Karakorum okresów w miarę dobrej pogody.

I chociaż nie wszystkim nam, jako Polakom może się to spodobać, to właśnie zespołowi Moro-Urubko od dzisiaj życzę, pierwszego udanego zimowego wejścia na K2. Są po prostu najlepsi i działają w świetnym stylu- pod tym względem wyznaczają nowe zimowe standardy. Chociaż najlepiej by było gdyby dokooptowali do swojego teamu jakiegoś Polaka :D .

Pisząc to myślę o trwającej właśnie polskiej wyprawie na Broad Peak. Nie umniejszając im niczego, i życząc wszystkiego najlepszego- udanego wejścia na szczyt i szczęśliwego powrotu wszystkich uczestników, uważam że po dzisiejszym wejściu na GII duże wyprawy oblężnicze powinny przejść do historii (przynajmniej w sportowym wymiarze).

Jeszcze raz gratulacje dla dzisiejszych zdobywców i szczęśliwego zejścia (bo to najważniejsze)!!!

PS. Na 8-tysięczniku zimą nie było jeszcze żadnej kobiety. Uważam że Panie z tego forum powinny coś z tym zrobić :D .

Autor:  Łukasz T [ Śr lut 02, 2011 2:27 pm ]
Tytuł: 

Pawel_Orel napisał(a):
PS. Na 8-tysięczniku zimą nie było jeszcze żadnej kobiety. Uważam że Panie z tego forum powinny coś z tym zrobić



Widzę zespół : Luiza - Denis Urubko.

Autor:  Luiza [ Śr lut 02, 2011 2:38 pm ]
Tytuł: 

:lol:

Ty Szyderco!

:wink:

Chociaż nie ukrywam, że chętnie złożyłabym gratulacje Denisowi osobiście :P

Autor:  Łukasz T [ Śr lut 02, 2011 2:40 pm ]
Tytuł: 

W życiu nie byłem mniej szyderczy niz podczas pisania powyższego posta.

Autor:  tomek.l [ Śr lut 02, 2011 4:24 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
29 stycznia 2011 o godz. 14:35 czasu lokalnego zespół Richter Expedition Aconcagua 2011 w składzie

Łukasz Żelechowski
Piotr Pogon
Arek Mytko

po 16,5 godz. nocnej akcji górskiej zdobył szczyt Aconcagua.

http://expedition.gedeonrichter.pl

Autor:  jck [ Śr lut 02, 2011 4:49 pm ]
Tytuł: 

Pawel_Orel napisał(a):
PS. Na 8-tysięczniku zimą nie było jeszcze żadnej kobiety. Uważam że Panie z tego forum powinny coś z tym zrobić

A Marianne Chapuisat na Cho Oyu w lutym 93?

Autor:  Pawel_Orel [ Śr lut 02, 2011 5:55 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
A Marianne Chapuisat na Cho Oyu w lutym 93?


Mój błąd. :oops:

Może więc tak: nie było jeszcze żadnej kobiety na niezdobytym 8-tysięczniku zimą. Więc drogie forumowiczki: K2 i Nanga Parbat jeszcze przynajmniej rok poczekają (i nadal nie wiadomo jak będzie po tym sezonie z Broad Peakiem i GI) :D .

PS. Nasi walczą pod Broad Peakiem. Na pewno cieszą się z wejścia zespołu Moro/Urubko/Richards na GII, ale z drugiej strony może to stanowić dla nich pewne obciążenie psychiczne. Mam nadzieje, że nie spowoduje to chęci wejścia za wszelką cenę- najważniejsze by wszyscy wrócili w komplecie.

Autor:  uysy [ Śr lut 02, 2011 8:43 pm ]
Tytuł: 

Chłopacy już bezpieczni w obozie 3cim.

Autor:  Spiochu [ Śr lut 02, 2011 11:27 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
I chociaż nie wszystkim nam, jako Polakom może się to spodobać, to właśnie zespołowi Moro-Urubko od dzisiaj życzę, pierwszego udanego zimowego wejścia na K2. Są po prostu najlepsi i działają w świetnym stylu- pod tym względem wyznaczają nowe zimowe standardy. Chociaż najlepiej by było gdyby dokooptowali do swojego teamu jakiegoś Polaka Very Happy .


To wejście to jest koniec pewnej epoki. Styl oblężniczy powoli odchodzi do lamusa. Czy to nam się podoba czy nie.


Cytuj:
Na pewno cieszą się z wejścia zespołu Moro/Urubko/Richards na GII


Gdyby to była prawda Ci ludzie nigdy nie pojechali by w Karakorum zimą.
Nikt nie jedzie tam dla rekreacji. Oni chcą sobie i innym coś udowodnić. Gdy wygrywają konkurenci mogą być co najwyżej poirytowani.

Autor:  Jakub [ Pn lut 07, 2011 1:25 pm ]
Tytuł: 

kiedy polska ekipa rozpocznie atak szczytowy :?: - już chyba czas najwyższy na to.

Autor:  trekker [ Pn lut 07, 2011 6:55 pm ]
Tytuł: 

Raczej nie prędko, wieje ponad 130 km/h i pada śnieg. Nie założono jeszcze obozu 3 i 4. Wszyscy zeszli do bazy. Nie mają odpowiedniej aklimatyzacji i nie wiadomo co z obozami i poręczówkami już założonymi.

Strona 9 z 52 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/