Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Zimowe ośmiotysięczniki
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=13&t=12678
Strona 4 z 109

Autor:  Pawel_Orel [ Cz mar 08, 2012 9:43 pm ]
Tytuł: 

Yanas napisał:
Cytuj:
Dziwne,że Txicon ma połączenie z BC/światem, a Goesch nie..

Więc może jednak bateria? Oby...

Autor:  semow [ Cz mar 08, 2012 9:54 pm ]
Tytuł: 

MichaelaZzZz napisał(a):
Semow... niby masz racje. Ale kto pamięta srebrnych medalistów?

Popatrz na to z perspektywy dokonań Polaków w ostatnich -nastu latach - trzeba przyznać że nawet jeżeli by weszli parę godzin po Austriakach to będzie to ogromny sukces. Można nawet powiedzieć że niespodziewany.

ale nie ma co gdybać - najważniejsze żeby bezpiecznie zeszli

Cytuj:
Dziwne,że Txicon ma połączenie z BC/światem, a Goeschl nie..

Txikon ma generalnie bardzo dobre zaplecze łącznościowe, widać inne podejście do tego tematu

Autor:  Yanas [ Cz mar 08, 2012 9:58 pm ]
Tytuł: 

Niechęć w używaniu SPOT-a raczej nie wynika z jego ceny.. W sumie to dziwne, że tak minimalna liczba himalaistów go używa.

Autor:  semow [ Cz mar 08, 2012 10:03 pm ]
Tytuł: 

mieliśmy brać SPOTa w Pamir, ale jestem przekonany do końca do tej idei - jak coś wysiądzie (baterie, elektronika, zgubisz, ukradną) to rodzina, obserwujący dostaną mylne sygnały i może się zrobić niezły bajzel.

Oczywiście w warunkach samego wejścia na szczyt problemy są trochę inne... ale mimo wszystko to kolejny gadżet który może sprawić problem - tak z mojego punktu widzenia :)

Autor:  trekker [ Cz mar 08, 2012 10:29 pm ]
Tytuł: 

marchew napisał(a):
Na zimowym Cho Oyu Kukuczka wszedł na szczyt kilka dni po pierwszym zespole (Berbeka, Pawlikowski) i też uznaje mu się to jako pierwsze wejście

No jednak nie. Pierwsze wejście zimowe należy tylko i wyłącznie do Berbeki i Pawlikowskiego.

Autor:  Pawel_Orel [ Cz mar 08, 2012 11:21 pm ]
Tytuł: 

http://alextxikon.racetracker.es/
22:40 - Alex wyszedł przed namiot.
Normalnie relacja live :D .

Autor:  Pawel_Orel [ Pt mar 09, 2012 7:27 am ]
Tytuł: 

Na razie wciąż brak jakichkolwiek wiadomości z GI.
Jedynie na Racetrackerze widać że Alex Txikon schodzi (wczoraj donosił o problemach z oczami):
http://alextxikon.racetracker.es/
Nie wiadomo czy schodzi sam czy z Tamarą Styś.
Nie ma także, póki co, wieści od polskiej wyprawy ani od ekipy Gerfrieda Goeschla która wczoraj rano wyszła w kierunku szczytu.

EDIT: Trasa Txikona wygląda jakby się zgubił :shock: .

EDIT2: Albo idzie w kierunku wierzchołka ok. 7100m na południe od siodła na którym nocowali z Tamarą, by spróbować zobaczyć co z ekipą Goeschla (?).

Autor:  Thoms [ Pt mar 09, 2012 8:25 am ]
Tytuł: 

WIELKI SUKCES POLSKICH HIMALAISTÓW – GASHERBRUM I (8068 m n.p.m.) PO RAZ PIERWSZY ZDOBYTY ZIMĄ.
09.03.2012. godzina 10:40 czasu lokalnego WIELKI SUKCES POLSKICH HIMALAISTÓW – GASHERBRUM I (8068 m n.p.m.) PO RAZ PIERWSZY ZDOBYTY ZIMĄ.

https://www.facebook.com/notes/polski-h ... 4680145492

Autor:  semow [ Pt mar 09, 2012 8:38 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
...chłopcy bardzo szybko schodzą do trójki - 10 min. temu otrzymaliśmy SMS-a, że Adam już widzi namiot C3

Autor:  Rohu [ Pt mar 09, 2012 8:51 am ]
Tytuł: 

WOW :shock:
Nadal nie mogę uwierzyć. A jednak się udało.
Gratulacje dla zdobywców.
Ciekawe jak sobie poradzi drugi zespół.

Autor:  Yanas [ Pt mar 09, 2012 9:05 am ]
Tytuł: 

Rewelacja!Czyżby nowy dream team polskiego himalaizmu??Adam Bielecki zaczął niebywale mocnym uderzeniem!

Martwi tylko brak newsów od 24h z ekipy Goeschla i dziwne tracki Txicona..

Autor:  Jacek [ Pt mar 09, 2012 9:11 am ]
Tytuł: 

Hura! Pięknie!
Teraz bezpiecznie w dół.

Autor:  Yanas [ Pt mar 09, 2012 9:34 am ]
Tytuł: 

Najprawdopodobniej ekipa Goeschla jest jeszcze pod szczytem na nowej drodze - nasi widzieli ich namiot z wierzchołka!

Autor:  Kaytek [ Pt mar 09, 2012 9:42 am ]
Tytuł: 

Dusili, dusili i poszło!!!
Zajebiście!!! :D

Autor:  MichaelaZzZz [ Pt mar 09, 2012 9:48 am ]
Tytuł: 

No i zgodnie z życzeniami austriacy złapali "kibla":D a SUKCES OGROMNY!! Szacun dla chłopaków! Za rok zimowe K2:Di Polska wraca do lat świetności:D

Autor:  grubyilysy [ Pt mar 09, 2012 10:00 am ]
Tytuł: 

Gratulacje!
Ciekawy komentarz tej strony: Od strony południowej do szczytu zbliża się trzyosobowy zespół innej, międzynarodowej wyprawy w składzie: Gerfried Goeschl (Austria), Cedric Hahlen (Szwajcaria) oraz Nissar Sadpara (Pakistan). Planują oni wejście na szczyt w godzinach popołudniowych. Jeżeli zdobędą szczyt prawo do miana pierwszych zimowych zdobywców będzie się należało całej piątce.
Byłoby to całkiem ładne.

Autor:  prof.Kiełbasa [ Pt mar 09, 2012 10:02 am ]
Tytuł: 

graty i szacun- oby bezpiecznie zeszli i wrócili do domu :king:

Autor:  rafi86 [ Pt mar 09, 2012 10:07 am ]
Tytuł: 

Brawa dla całej ekipy!! Historyczny sukces ;)

Autor:  Pawel_Orel [ Pt mar 09, 2012 10:22 am ]
Tytuł: 

Wspaniały sukces!
A jednak skończyło się w sposób którego nikt się nie spodziewał!
Kibicujmy także ekipie Goeschla.
Ich wejście także będzie wspaniałym sukcesem.
Oby im się udało i oby wszyscy szczęśliwie zeszli do bazy.
Jeszcze raz wielkie gratulacje i szacun dla naszych :D .
:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

PS. Z Racetrackera wynika że Alex Txikon (i być może Tamara Styś) postanowił dokonać pierwszego zimowego wejścia na Gasherbrum I S (7069m):
http://alextxikon.racetracker.es/ :D

Autor:  snail [ Pt mar 09, 2012 10:27 am ]
Tytuł: 

Upór Hajzera okazał się jak najbardziej słuszny i mam nadzieję, że to zamknie usta krytykom programu Polski Himalaizm Zimowy. Niech teraz cała ekipa wraca bezpiecznie to bazy bo tylko wtedy będzie można mówić o prawdziwym sukcesie. Należy pamiętać, że rok temu ekipa Urubko, Moro, Richards cudem przeżyła zejście lawiny podczas schodzenia z G II.

Autor:  Kaytek [ Pt mar 09, 2012 10:35 am ]
Tytuł: 

snail napisał(a):
pór Hajzera okazał się jak najbardziej słuszny i mam nadzieję, że to zamknie usta krytykom programu Polski Himalaizm Zimowy.

No... kilka osób powinno teraz ładnie przeprosić...

Autor:  zephyr [ Pt mar 09, 2012 10:36 am ]
Tytuł: 

za rok K2 :P

Autor:  MichaelaZzZz [ Pt mar 09, 2012 10:37 am ]
Tytuł: 

Kaytek napisał(a):
snail napisał(a):
pór Hajzera okazał się jak najbardziej słuszny i mam nadzieję, że to zamknie usta krytykom programu Polski Himalaizm Zimowy.

No... kilka osób powinno teraz ładnie przeprosić...

tak przede wszystkim dziennikarzyna Monika Rogozińska i ten anonimowy himalaista

Autor:  prof.Kiełbasa [ Pt mar 09, 2012 10:39 am ]
Tytuł: 

Kaytek napisał(a):
snail napisał(a):
pór Hajzera okazał się jak najbardziej słuszny i mam nadzieję, że to zamknie usta krytykom programu Polski Himalaizm Zimowy.

No... kilka osób powinno teraz ładnie przeprosić...

bo to typowo polskie :lol:
Jak czytałem te "fachowe" opinie niektórych krytykantów ,to tym bardziej im kibicowałem by zamknęli mordy tym co nimi szurają.
Tego typu wyczynów już w dzisiejszym świecie jest coraz mniej , mamy 3 ośmiotysięczniki do zdobycia jeszcze- myślę że kto by nie zdobył K2 zimą , było by to jedno z największych osiągnięć w tej dziedzinie.

czas odpalić piwko za bezpieczne zejście chłopaków-sukces opije się potem

Autor:  Yanas [ Pt mar 09, 2012 10:44 am ]
Tytuł: 

Za rok planują Broad Peak z Wielickim jako liderem wyprawy.

Autor:  zephyr [ Pt mar 09, 2012 10:45 am ]
Tytuł: 

Yanas napisał(a):
Za rok planują Broad Peak z Wielickim jako liderem wyprawy.


to już ustalone jest :?: miało być przecież K2

Autor:  semow [ Pt mar 09, 2012 10:47 am ]
Tytuł: 

taka była umowa
chyba jak na razie nic nie mówił, co by chciał zmienić w sposobie prowadzenia wypraw? Bo o ile dobrze pamiętam, to po Makalu coś o tym mówił.

Autor:  Yanas [ Pt mar 09, 2012 10:48 am ]
Tytuł: 

Takie są oficjalne info PHZ i PZA. Osobiście nie sądze,żeby zorganizowano dużą wyprawę na K2 przed 2014-15 rokiem. To jest góra z innego wymiaru niż reszta, a do zdobycia w zimie są jeszcze BP i Nanga Parbat..

Autor:  zephyr [ Pt mar 09, 2012 10:50 am ]
Tytuł: 

BP i Nanga jak na razie dobrze się bronią

Autor:  semow [ Pt mar 09, 2012 10:54 am ]
Tytuł: 

a ile było prób?

Strona 4 z 109 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/