Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest N cze 16, 2024 12:01 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 52  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N cze 16, 2013 12:19 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
_Sokrates_ napisał(a):
mpap napisał(a):
Jak to śledzić? Mają sobie kamerki na czołach zainstalować żebyśmy wiedzieli co robią? To jest sprawa rodzin Berbeki i Kowalskiego, a nie zdobywanie ośmiotysięcznika.


Czego się prujesz? Nie widzę w pytaniu vivona nic co mogłoby bulwersować.

'Wyprawa po ciała' od początku była nagłaśniana medialnie więc niech się teraz nie dziwią, że ludzie są zaintersowani jej postępami.
Nie pruję się, chciałem doprecyzowania :) Peace & love.

Moim zdaniem podczas tej wyprawy powinien obowiązywać znikomy kontakt z mediami, a efekty powinniśmy poznać dopeiro po ich powrocie na konferencji prasowej. Nie denerwuje Was ta "bliskość" mediów w takich sytuacjach?

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 16, 2013 4:06 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
nie zauważyłem aby Pan Jacek Berbeka stronił od mediów (w przeciwieństwie do rodziny Tomka o której nic nie słychać) więc nie wiem czemu się dziwisz że interesują mnie postępy wyprawy? Sam dążył do tego aby wokół tej sprawy było głośno, więc głośno jest, to i ludzie się interesują. A złośliwe dogryzki pozostaw proszę dla siebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 16, 2013 5:08 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Ok, rozumiem, przepraszam. Nie było moim celem robienie złośliwych uwag :wink:
Jest trochę stron które pewnie będą informować o postępach wyprawy. Ze względu na bliskość "wydawniczą" z Hugo-Baderem najwięcej newsów trzeba się spodziewać na off.sport.pl, jest też wspinanie.pl czy forumextremum.pl lub portalgorski.pl.

pozdrawiam

P.S. Rodzina Tomka (rodzice + narzeczona) też jadą na Broad Peak, ale będą w bazie.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 16, 2013 6:07 pm 
Kombatant

Dołączył(a): N gru 23, 2012 1:19 pm
Posty: 465
mpap napisał(a):

P.S. Rodzina Tomka (rodzice + narzeczona) też jadą na Broad Peak, ale będą w bazie.


że jadą- wiem, ale nie pokazują się w mediach i nie sądzą innych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 16, 2013 7:45 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
vivon napisał(a):
że jadą- wiem, ale nie pokazują się w mediach i nie sądzą innych.
Zgadzam się. Niektórzy po prostu wiedzą kiedy mediom odmówić.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 17, 2013 7:32 am 
Stracony

Dołączył(a): Pn paź 17, 2005 5:35 pm
Posty: 7568
Lokalizacja: z lasu
_Sokrates_ napisał(a):
mpap napisał(a):
Jak to śledzić? Mają sobie kamerki na czołach zainstalować żebyśmy wiedzieli co robią? To jest sprawa rodzin Berbeki i Kowalskiego, a nie zdobywanie ośmiotysięcznika.


Czego się prujesz? Nie widzę w pytaniu vivona nic co mogłoby bulwersować.

'Wyprawa po ciała' od początku była nagłaśniana medialnie więc niech się teraz nie dziwią, że ludzie są zaintersowani jej postępami.

Ja też będąc na miejscu Berbeki raczej bym unikał kolejnego przedstawienia medialnego. Jadąc tam w celu w jakim jedzie - miałbym na pewno głęboko w d... relacje online. Reportaż po wszystkim - nie wiem czemu wydaje mi się jak najbardziej na miejscu ale relacje w czasie rzeczywistym - dla mnie bzdura.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 23, 2013 8:29 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pn kwi 20, 2009 11:34 pm
Posty: 1491
Lokalizacja: zdecydowanie za daleko
Niedobrze się dzieje.
Cytuj:
The area where the attack occurred, Bunar Nala, is only accessible by foot or on horseback, and communications can be difficult.
Bunar Nala is on one of three routes to reach Nanga Parbat


Cytuj:
Nine tourists killed at mountain base camp in Kashmir
Gunmen have killed 10 people, including nine foreign tourists after storming a hotel in Pakistan-administered Kashmir.

Initial reports say five are from Ukraine, one from Russia and three from China. A Pakistani is also said to have been shot.

The attack happened near the base camp of Nanga Parbat, the world's ninth highest mountain, in Gilgit-Baltistan.

It is the first such attack on tourists in the region. A Sunni militant group, Jundullah, said it was responsible.

Police had at first said 10 foreign tourists had died. The motive for the killings is not yet clear.

Reports say those killed in the attack were nine trekkers and their Pakistani guide.

One person survived the attack.

Part of the Himalayan Range, Nanga Parbat, standing at 8,126m (26,660ft) is popular with trekkers and mountaineers.

'Very remote'
The attackers stormed the hotel near the base camp shortly after midnight.

"Unknown people entered a hotel where foreign tourists were staying last night and opened fire," Ali Sher, a senior police officer, told Reuters.

A senior official said the area, in Diamer district, had been sealed off and police were hunting for the killers.

"Since the area is very remote with no roads or transport, their bodies will have to be retrieved by helicopter," he said.

President Asif Ali Zardari and Prime Minister Nawaz Sharif have condemned the attack.

Mr Sharif, who was re-elected earlier this month, said such acts of cruelty and inhumanity would not be tolerated.

Meanwhile Gilgit governor Syed Mehdi Shah is set to hold a meeting with regional law enforcement agencies on Sunday to discuss the security situation in the area, Radio Pakistan reports.

Correspondents say Gilgit-Baltistan, which borders China, had been considered one of the more secure areas under Pakistani control.

However, in recent years it has suffered a spate of attacks by militants targeting Pakistan's Shia Muslim minority.

The area is famous for its natural beauty and the main city of Gilgit is seen as a gateway to the Karakoram and Himalayan mountain ranges.


źródło: http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-23018706

Cytuj:
10 foreign tourists shot dead in Gilgit
Posted by nazish on Jun 23rd, 2013 // No Comment
10 foreign tourists shot dead in Gilgit. Unidentified gunmen killed 10 foreign tourists in Gilgit area prairie tales. Foreigners are China, Russia, Ukraine and other countries. According to details, armed men entered a hotel, killing 10 foreign tourists at Fairy Meadows, Nanga Parbat base camp. Strengthened in the area after the incident safety, police are investigating the murder. Chief Minister Mehdi Shah Gilgit – Baltistan Islamabad arrived in the area and ordered the police to submit a report within 24 hours.


źródło: http://www.paperpkads.com/news/index.ph ... in-gilgit/


Cytuj:
Gunmen kill nine foreign tourists and their guide in Nanga Parbat
REUTERS
PESHAWAR: Gunmen stormed a hotel in Nanga Parbat, a remote part of northern Pakistan, on Sunday and killed nine foreign tourists and a Pakistani guide near the foot of one of the world's tallest mountains, police and security officials said.

Five Ukrainians, three Chinese, a Russian and their guide were killed in the attack in a remote resort area near the base camp for the 8,125-metre snow-covered Nanga Parbat peak, a popular destination for adventurous trekkers, officials said.

“Unknown people entered a hotel where foreign tourists were staying last night and opened fire,” Ali Sher, a senior police officer in Gilgit-Baltistan province, told Reuters.

Sher had earlier said 10 foreign tourists were killed, but officials revised the tally as fresh reports arrived from the area.

A Pakistani militant group known as Jundullah claimed responsibility for the attack.

“These foreigners are our enemies and we proudly claim responsibility for killing them and will continue such attacks in the future as well,” Jundullah spokesman Ahmed Marwat told Reuters by telephone.

The same group has claimed reponsibility for a series of attacks on members of the country's Shia Muslim minority, in northern Pakistan, including an ambush in February 2012 when gunmen shot 18 bus passengers by the roadside.

The gunmen fled after the attack on the hotel, which took place at about 1 am on Sunday, Sher said.

A senior government official said a large number of security personnel had been sent to the area.

“Since the area is very remote with no roads or transport, the bodies will have to be retrieved by helicopter,” the official said.

Gilgit-Baltistan, which borders China and Kashmir, had been considered one of the more secure areas of Pakistan, but has witnessed a spate of attacks by militants targeting members of Pakistan's Shia minority in recent years.

It was the first time foreign tourists had been attacked in the province, which is famous for its natural beauty. Pakistan receives few foreign tourists, but a trickle of visitors is tempted by the spectacular mountain scenery in its northern areas, where the Hindu Kush, Karakoram and Himalaya mountain ranges converge.

Prime Minister Nawaz Sharif and President Asif Ali Zardari have strongly condemned the incident.


źródło: http://dawn.com/news/1020142/gunmen-kil ... nga-parbat


Cytuj:
International Nanga Parbat Expedition 2013
In the tragic Reuters information about Taliban attack on a hotel and a base camp, in which resided among others members of the International Nanga Parbat Expedition 2013 expedition to announce that the team members are safe in the mountains. There is no contact with one person from Lithuania.
information comes directly from Aleksandra Dzik (07:00 a.m.)


źródło: https://www.facebook.com/NangaParbat201 ... ion=stream

Cytuj:
International Nanga Parbat Expedition 2013
3 minut(y) temu
23.06.2013 information from Alexandra Dzik:
All members of our expedition with the exception of Ernest from Lithuania were that night at camp II. No contact with Ernest. There is also no contact with a Polish and Italian team with Paul Michalski and Simone La Terra.


źródło: https://www.facebook.com/NangaParbat201 ... ion=stream

_________________
wiśnia jest wiśnia


Ostatnio edytowano N cze 23, 2013 10:40 am przez Luiza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 23, 2013 10:16 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Bydlaki :? Oby już nikomu nic się nie stało.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 23, 2013 10:33 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pn kwi 20, 2009 11:34 pm
Posty: 1491
Lokalizacja: zdecydowanie za daleko
Cytuj:
Brutalny atak na turystów w rejonie gór Nanga Parbat. Co najmniej 10 osób nie żyje 23.06.2013 10:04

Co najmniej 10 osób zginęło podczas brutalnego ataku uzbrojonych napastników do jakiego doszło w rejonie góry Nanga Parbat w północnym Pakistanie. Ofiarami byli wspinacze z Chin, Rosji i Ukrainy, którzy pozostali w bazie noclegowej. Zabito również ich przewodnika. - Obcokrajowcy są naszymi wrogami - oznajmił rzecznik odpowiedzialnej za zamach grupy Jundullah.
Nanga Parbat to dziewiąty najwyższy szczyt świata i cel licznych eskapad himalaistycznych. W bazie noclegowej w rejonie gór Nanga Parbat przebywało w ostatnich dniach 50. wspinaczy.

Ostatniej nocy około 40. osób korzystając z poprawiających się warunków pogodowych wyruszyło na trasę. Wśród nich była ekipa prowadzona przez Polkę Aleksandrę Dzik. - Niemal wszyscy członkowie naszej grupy byli tej nocy w drugim obozie. Nie mamy kontaktu z polskim i włoskim zespołem, w którym jest Paweł Michalski - poinformowała Dzik.

Około północy grupa osób, która pozostała w hotelu została zaatakowana przez terrorystów. Napastnicy przebrani w mundury policyjne zabrali turystom pieniądze i paszporty, a następnie otworzyli do nich ogień. Jak poinformował pakistański minister spraw wewnętrznych ofiary pochodziły z Ukrainy, Rosji i Chin. Według informacji agencyjnych z grupy kierowanej przez miejscowych przewodników przeżyła tylko jedna osoba, mieszkaniec Chin. Zabito też jednego z nich. Inni Pakistańczycy zostali pobici i związani.

"Obcokrajowcy naszymi wrogami"

Północny region Gilgi Baltistan graniczy z Chinami i Kaszmirem. Jak dotąd był uważany za jeden z bezpieczniejszych obszarów niestabilnego politycznie Pakistanu. Popularnością cieszy się ze względu na uwarunkowania geograficzne.

- Latem przyjeżdża do nas wiele osób. Tutejsi mieszkań pracują i zarabiają dzięki temu pieniądze. To wydarzenie będzie miało wpływ nie tylko na postrzeganie naszego regionu, ale też całego Pakistanu - powiedział jeden z urzędników Syed Mehdi Shah.

Do ataku przyznała się grupa Jundullah, która w przeszłości dokonywała zamachów na pakistańskich szyitów. - Obcokrajowcy są naszymi wrogami. Z dumą bierzemy odpowiedzialność za dokonanie zamachu i zapewniamy, że do tego rodzaju incydentów w przyszłości dojdzie jeszcze wielokrotnie - oświadczył rzecznik Jundullah cytowany przez światowe agencje.


źródło: http://off.sport.pl/off/1,111379,141522 ... at.html#MT

Cytuj:
W związku z porannym atakiem na Base Camp pod Nanga Parbat informuję, iż uczestnicy naszej wyprawy Nanga Parbat Experience 2013 w składzie Bogusław Magrel, Włodzimierz Kierus i Adam Stadnik są cali i zdrowi, a w chwili obecnej w obstawie wojska przemieszczają się do Islamabadu (planowo mają tam być jutro rano). Na miejscu czeka już na nich Ewelina Paszek - kierowniczka trekku pod K2 ze swoim zespołem. Jak udało mi się dowiedzieć od agencji Jasmine Tours wszyscy Polacy będący w tym czasie pod Nangą są bezpieczni i również wracają do Islamabadu.


źródło: https://www.facebook.com/pages/Polski-K ... 62?fref=ts

_________________
wiśnia jest wiśnia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 23, 2013 12:31 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3533
Lokalizacja: Węgierska Górka
właśnie czytałem :!:. Rejon względnie bezpieczny a tu takie coś. Wspinacze z polski na szczęście byli w II obozie. Zaczyna się robić nie fajny klimat w górach wysokich. Bardzo dużo mogą na tym stracić lokalni mieszkańcy których jedynym źródłem dochodu jest turystyka.

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 23, 2013 5:16 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn mar 11, 2013 12:30 pm
Posty: 18
Teren bezpieczny? PRzecież tam nawet cywile z kałachami chodzą. i to nie od dziś. Ani Pakistan ani nepal nie były i nie są krajami bezpiecznymi. W Nepalu mieliśmy pałacowe przewroty i pro-chińskie bojówki. pakistan - wiadomo. W miarę bezpiecznie jest w Indiach ale też raczej na terenach spornych nie warto za bardzo ufać własnemu szczęściu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 23, 2013 6:20 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pn kwi 20, 2009 11:34 pm
Posty: 1491
Lokalizacja: zdecydowanie za daleko
Cytuj:
International Nanga Parbat Expedition 2013
06/23/2013 Message from Alexandra Dzik 18:10 p.m. (polish time):
members of the International Nanga Parbat Expedition 2013 are already in the base camp. Unfortunately, confirmed the information that he was murdered one of the members of the expedition Ernest Marksaitis from Lithuania and other expeditions: two people from Slovakia, three from Ukraine, three from China, one from Nepal and Pakistan. Ukrainians will be evacuated today. We in the morning.


:(
R.I.P. [*]

Oby zapowiedzi rzecznika Jundullah nie ziściły się.
Kolejna grupa Polaków wyleciała dzisiaj do Islamabadu. Trzymam kciuki za ich szczęśliwy powrót, za powrót wyprawy Oli Dzik, Berbeki oraz wszystkich innych, którzy tam działają, mimo, że są to różne odległości od Gilgit.

_________________
wiśnia jest wiśnia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 23, 2013 10:15 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N paź 05, 2008 8:16 pm
Posty: 1359
Lokalizacja: silesia
Fajna rzeznia. Walka ze skrajnymi fanatykami w ogolnym rozrachunku jest nie do wygrania...

_________________
I was blind but now I can see...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 24, 2013 8:12 am 
Stracony

Dołączył(a): Śr wrz 19, 2007 8:59 pm
Posty: 18072
Lokalizacja: Zachodnie Pomorze/Poznań
Litwin Ernest Marksaitis z grupy Oli Dzik też został zamordowany.

_________________
Mój kanał na YouTube: https://studio.youtube.com/channel/UC7G ... DING%22%7D
Zapraszam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 24, 2013 9:03 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
:(
Ekipę J.Berbeki też będą ewakuować? Ktoś coś wie? Nie znalazłem żadnych informacji na ten temat, poza tym z BP do Gilgit to kawał drogi.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 24, 2013 9:32 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Sorry, że jeden po drugim, ale ważne.
Cytuj:
Źródła zagraniczne wciąż podają sprzeczne informacje, gdzie nastąpił atak (patrz: Masakra w Gilgicie). Raz jest to tzw. Baśniowa Polana (Fairy Meadows) pod północną flanką Nanga Parbat, innym razem mowa o bazie w dolinie Diamir, niekiedy precyzując, ze chodzi o miejsce zwane Bunar Nullah.

Sporo wyjaśniła wiadomość od Oli Dzik, która doniosła o godz. 18:
Członkowie International Nanga Parbat Expedition 2013 oraz Polacy z innych wypraw działających na Nanga Parbat są już w bazie. Niestety, został zamordowany jeden z członków wyprawy Ernest Marksaitis z Litwy oraz osoby z innych wypraw: dwie ze Słowacji, trzy z Ukrainy, trzy z Chin, jedna z Nepalu i Pakistanu. Ukraińcy zostaną ewakuowani dziś. My jutro rano.

A więc wskazuje to jednak na bazę główną pod flanką Diamir. Nie zgadzają się tylko narodowości ofiar. Ciała zabitych zostały zabrane przez helikopter, bo miejsce, gdzie zginęli, znajduje się na terenie bez dróg i możliwości transportu mechanicznego. Trumny dotarły już do stolicy kraju, Islamabadu. Na transport helikopterowy oczekują wszyscy alpiniści wspinający się na flance Diamir, którzy musieli przerwać działalność, gdyż rejon tragedii został zamknięty dla ruchu turystycznego.

W dniu dzisiejszym Pakistan Institute of Medical Sciences podał do publicznej wiadomości, że wszystkie ofiary zamachu zostały zidentyfikowane. Są to: Yang Chin Han i Hu Jian z Chińskiej Republiki Ludowej, Hong Luchin, Amerykanin chińskiego pochodzenia, Słowacy Peter Šperka i Anton Dobes, Ukraińcy Igor Swiergun, Bodavi(?) Koszajew i Dmitrij Koniajew, Litwin Ernestas Marksaitis i Nepalczyk Sonam Sherpa.

Atak miał miejsce w nocy z soboty na niedzielę, około godz. 22 czasu lokalnego. Napastnicy byli ubrani w mundury paramilitarnej organizacji Gilgit Scouts.

Obcokrajowcy są naszymi wrogami. Z dumą bierzemy odpowiedzialność za dokonanie zamachu i zapewniamy, że do tego rodzaju incydentów dojdzie w przyszłości jeszcze wielokrotnie - oświadczył Ahmed Marwat, rzecznik organizacji Jundullah w telefonicznej rozmowie z agencją Reutera.

Podejrzewa się, że akcja była odwetem za ataki amerykańskich dronów na przywódców talibów. W jednym z takich ataków zginął Wali ur-Rehman, drugi w hierarchii przywódców talibów pakistańskich.

Minister spraw wewnętrznych Pakistanu Chaudhry Nisar Ali Khan przyznał, że nie było eskorty dla cudzoziemców w tej okolicy gór. Generalny Inspektor Policji oraz szef administracji cywilnej prowincji Gilgit-Baltistan zostali zawieszeni. Władze obawiają, że w wyniku tej tragedii ucierpi ludność i gospodarka prowincji.

Oprócz wyprawy, którą kieruje Ola Dzik, w bazie znajduje się jeszcze wyprawa Polskiego Klubu Alpejskiego w składzie Bogusław Magrel, Włodzimierz Kierus i Adam Stadnik.

Pawła Michalskiego wiadomość o tragedii zastała jeszcze w domu. Zarówno on, jak i jego włoski partner Simone La Terra, zrezygnowali z wyjazdu do Pakistanu.

http://bit.ly/1aGVlIK

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 24, 2013 3:49 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Wszystkich naszych już z tamtego rejonu ewakuowano. Z tego co mówią w mediach wynika, że zespół Jacka Berbeki kontynuuje wyprawę na Broad Peak.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 25, 2013 3:23 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
:?
Cytuj:
- Po dramacie, jaki wydarzył się pod Nanga Parbat, zimową wyprawę Polskiego Związku Alpinizmu na niezdobyty o tej porze roku szczyt trzeba odłożyć - poinformował wielkopolski himalaista Krzysztof Wielicki, który jako piąty człowiek na Ziemi sięgnął po Koronę Himalajów i Karakorum.
W sobotę przed północą kilkunastu terrorystów ubranych w uniformy jednostki granicznej zaatakowało położoną na wysokości 4200 m bazę pod ośmiotysięcznikiem Nanga Parbat (8126 m). Jedenastu alpinistów (trzech Ukraińców, trzech Chińczyków, dwóch Słowaków oraz Litwin, Nepalczyk i Pakistańczyka) zostało zastrzelonych. Po zabraniu m.in. pieniędzy i dokumentów ofiar, napastnicy opuścili bazę.

- Moim zdaniem ich celem nie był rabunek, mimo że zabrali ofiarom pieniądze i paszporty. To są terroryści, którzy wcześniej organizowali m.in. zamachy na szyitów. Dla nich obcokrajowcy są wrogami i trzeba ich zabijać. Teraz można mówić o szczęściu w nieszczęściu. Przed atakiem do góry wyruszyło ok. 40 alpinistów, w tym siedmioro Polaków. Gdyby znajdowali się w bazie, to napastnicy wytłukliby wszystkich - powiedział pochodzący sprzed Ostrzeszowa Krzysztof Wielicki.

Jego zdaniem to dramatyczne zdarzenie znacznie ograniczy zapędy nie tylko turystów, ale także profesjonalnych wspinaczy, do działalności górskiej w tym rejonie.

- Myślę, że Pakistańczycy sami pójdą po rozum do głowy i będą wojskiem ochraniać bazy czy nawet drogi. Innego rozwiązania nie widzę. W przeciwnym razie nikt tam się nie wybierze. Miałem właśnie w sierpniu udać się z grupą młodych wspinaczy do Hunzy, dawnego księstwa muzułmańskiego znajdującego się na obszarze dzisiejszego Pakistanu. W zachodniej części Karakorum chcieliśmy podjąć próbę wejścia na dziewicze sześciotysięczniki, ale podjąłem decyzję, że na razie biletów nie wykupujemy - dodał Krzysztof Wielicki.

Na 10 spośród 14 ośmiotysięczników jako pierwsi zimą wspięli się Polacy, w tym na jeden z Włochem Simone Moro. Niezdobyte pozostały jeszcze dwie góry, obie w Karakorum - Nanga Parbat i K2 (8611 m).

- K2 mamy w dalszych planach, ale przymierzaliśmy się do Nanga Parbat. Po tym ataku terrorystycznym nie zorganizujemy wyprawy na ten szczyt najbliższej zimy. Musimy ją odłożyć" - zaznaczył Wielicki, który w 1980 roku dokonał wraz z Leszkiem Cichym pierwszego zimowego wejścia na Mount Everest (8848 m), a także na Kanczendzongę (8586 m) w 1986 i Lhotse (8511 m) dwa lata później.

W poniedziałek konsul ambasady RP w stolicy Pakistanu Wiesław Kucharek poinformował, że wszyscy polscy alpiniści uczestniczący w trzech niezależnych wyprawach na Nanga Parbat przetransportowani zostali z bazy pod szczytem do Islamabadu. Są to: Aleksandra Dzik i Jacek Telera, Lech i Wojciech Flaczyńscy oraz Włodzimierz Kierus, Bogusław Magrel i Adam Stadnik. Konsul podkreślił, że napad, zwłaszcza w tym regionie, uchodzącym za bardzo spokojny i bezpieczny, jest ogromnym zaskoczeniem.

- To jest zupełnie nowe zjawisko, ale... W tym kraju wszystko może się zdarzyć z dnia na dzień. Coś, co wczoraj było diametralnie niewyobrażalne, dziś jest możliwe. Czy takie ataki mogą się powtórzyć? Jest to wielce prawdopodobne i pod dużym znakiem zapytania stawia organizację wypraw w Karakorum - powiedział.

Do sobotniej egzekucji przyznała się grupa Jundullah, wcześniej organizująca zamachy na szyitów. Rzecznik organizacji terrorystycznej Tehrik-e-Taliban oświadczył, że atak na wspinaczy był odpowiedzią za zabicie jednego z ich liderów Waliura Rehmana. Pakistańscy talibowie ogłosili: "Chcieliśmy zemsty. Nasze ataki na obcokrajowców będą trwać jako protest względem ataków dronami" - zaznaczył.

3 lipca przypada 60. rocznica pierwszego zdobycia Nanga Parbat. Dokonał tego Austriak Herman Buhl. Szczyt ma złą sławę ze względu na liczbę wypadków śmiertelnych. 58 lat podboju pochłonęło 31 ofiar. Więcej pozostało na zawsze tylko na K2.

http://www.poznan.sport.pl/sport-poznan ... Nanga.html

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 26, 2013 8:24 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pn lip 10, 2006 7:11 pm
Posty: 907
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Z prawdziwym żalem zawiadamiamy, że podczas napadu terrorystycznego pod Nanga Parbat zginął nasz przyjaciel, ratownik Horskej Zachrannej Služby Vysoke Tatry Peter Šperka. Był jednym z najbliżej współpracujących z TOPR ratowników słowackich w ostatnich kilkudziesięciu latach. Brał udział w szeregu wspólnych działaniach ratowniczych i szkoleniowych. Cześć jego pamięci

http://topr.pl/

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 26, 2013 9:15 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
A ten swoje :lol:
Cytuj:
- Czekamy na wizy, mamy nadzieję, że rząd pakistański ich nie cofnie. Ale planów nie zmieniamy - będziemy atakować Nanga Parbat zimą - powiedział off.sport.pl Tomasz Mackiewicz. Polak tej zimy doszedł w miejsce, gdzie od 17 lat o tej porze roku nie było nikogo.

W sobotę 22 czerwca terroryści zastrzelili w bazie pod Nangą Parbat jedenastu wspinaczy. Kilkudziesięciu himalaistów (w tym Polacy) przebywających w okolicy góry postanowiło przerwać swoje ekspedycje. Są już bezpieczni w Islamabadzie, skąd wrócą do swoich krajów.

Nanga Parbat (8126 m.n.p.m.) to dziewiąty szczyt Ziemi, jeden z dwóch, obok K2, którego zimą nikt nie zdobył. Najbliżej w 1997 roku byli Polacy Zbigniew Trzmiel i Krzysztof Pankiewicz - zawrócili 300 metrów przed szczytem. Przez 17 kolejnych lat nikt nie zbliżył się do tej wysokości. Najbliżej był Tomasz Mackiewicz, który zawrócił z 7400 metrów.

Tej zimy nad wyjazdem pod Nangę zastanawiał się Krzysztof Wielicki, który zabrałby tam grupę wspinaczy z Polskiego Związku Alpinizmu. Z powodu ataków terrorystycznych Wielicki zdecydował, że ekspedycji nie będzie.

Tomasz Mackiewicz i jego partner Marek Klonowski nie są członkami PZA. Za wszystkie trzy dotychczasowe wyjazdy na Nanga Parbat płacili sobie sami. I w tym roku również zamierzają spróbować zdobyć szczyt.

- Nie zmieniamy planów. Jedziemy w zimie na Nanga Parbat. Nie wiemy tylko, że czy pakistański rząd nie cofnie wydawania wiz, ale mamy nadzieję, że się tak nie stanie. Jesteśmy w kontakcie z pakistańskim wspinaczem, która postara się załatwić zezwolenia. Jeśli chodzi o mnie, to w Pakistanie nie czułem się jakoś specjalnie zagrożony. Wiadomo, że to wielki, dziki kraj. Raz zdarzyła nam się dziwna kontrola samochodu. Nie wiem, czy było to wojsko, czy ktoś inny. Ale Pakistan to też wspaniali ludzie i tak chcę postrzegać ten kraj - mówi Tomasz Mackiewicz, który w tym roku pod Nangę na pewno pojedzie z Markiem Klonowskim.

Być może tym razem ich zespół powiększy się o dwójkę innych wspinaczy.

- Skład pozostaje bez zmian, czyli ja i Marek Klonowski. Chciał z nami jechać Jacek Teller, ale jeszcze z nim nie rozmawialiśmy po ostatnich wydarzeniach w Pakistanie. Zobaczymy. Drugą wspinaczem byłby wspomniany Pakistańczyk - dodaje Mackiewicz.

Jest sprzęt


Polacy przez trzy ostatnie zimowe wyjazdy borykali się z problemami finansowymi. Za wszystko płacili z własnej kieszeni. Aby wrócić w tamtym roku z Pakistanu, sprzedali cały sprzęt za granicą. Tomasz Mackiewicz wysiadł z samolotu w samym podkoszulku. A liny do poręczowania zbocza kupił na allegro w sklepie rolniczym. W tym roku ma być lepiej, bo pojawił się zagraniczny sponsor.

- Rozmawiamy z angielską firmą RAB. Może uda się, że będzie ona naszym głównym sponsorem i dostaniemy od niej komplet sprzętu - cieszy się Mackiewicz.

http://off.sport.pl/off/1,111379,141687 ... ziemy.html

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz cze 27, 2013 9:57 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
:? Brzmi strasznie.
Cytuj:
Bogusław Magrel, Włodzimierz Kierus i Adam Stadnik to kolejna ekipa wspinaczy z Polski, oprócz wyprawy Oleksandry Dzik oraz panów Flaczyńskich, która przymierzała się w tym sezonie letnim do wejścia na Nanga Parbat w Karakorum. Podobnie jak inni wspinacze, tak i oni znaleźli się w bezpośrednim sąsiedztwie ataku terrorystycznego, jaki miał miejsce 23 czerwca.

Poniżej publikujemy apel Bogusława Magrela:


Bardzo trudno jest znaleźć odpowiednie słowa, by opisać to, co nam się przydarzyło. Ale uważam, że sprawa jest tak poważna, że trzeba i należy mówić o niej głośno i zdecydowanie.

Jak wiecie, 6 czerwca wyruszyliśmy do Pakistanu na wyprawę, której celem było wejście na Nanga Parbat. W bazie pod ścianą Diamir zameldowaliśmy się 10.06. Od następnego dnia prowadziliśmy akcję górską, podczas której założyliśmy obóz pierwszy na wysokości 4800 m, obóz pośredni na 5300 m i następnie obóz drugi na 6000 m. Udało się zaporęczować całość drogi do dwójki oraz 350 m ponad obozem drugim.

Dosyć optymistycznie patrzyliśmy w przyszłość, ponieważ pod górą spotkały się silne zespoły z Pakistanu, Ukrainy, zespół międzynarodowy skupiający wspinaczy z Rosji, Polski, Litwy, Łotwy, Azerbejdżanu, kolejny zespół ukraińsko-słowacki, dodatkowo przybyli Sherpowie z czterema klientami z Chin oraz himalaista z Turcji. W sumie pod górę przybyło około 50 wspinaczy.

Wtedy spotkało nas wielkie nieszczęście. Nasz obóz pod Nanga Parbat został zaatakowany w nocy z 22 na 23.06 przez uzbrojonych ludzi podających się za Talibów. Obóz został otoczony, wszyscy wspinacze zostali wyciągnięci z namiotów, związani, okradzeni, a następnie rozstrzelani.

Talibowie byli rozczarowani, że nie udało się im złapać Amerykanów i oświadczyli, że jest to odwet za zabicie Osamy Bin Ladena. Okoliczolności egzekucji są mi znane, ale nie będę ich tu przytaczał.

W tej bestialskiej zbrodni życie straciło 11 ludzi, w tym wielu wybitnych alpinistów. Pozostałym wspinaczom udało się uniknąć śmierci, ponieważ nocowali w górnych obozach. O dużym szczęściu mogą też mówić Nepalczycy wracający nocą do obozu, oni usłyszeli strzały dosłownie 300 metrów przed bazą. Talibowie nie atakowali pracowników obozu, którzy w większości wywodzili się z tej doliny.

O tragedii dowiedzieliśmy się od jedynego alpinisty, który zdołał uciec z otoczonego obozu. Podczas ucieczki nasz chiński kolega został postrzelony w ucho, ale przez telefon satelitarny udało mu się powiadomić swoją nepalską agencję, która następnie zaalarmowała Nazira Sabira w Pakistanie. Słynny wspinacz natychmiast powiadomił pakistańską armię, która wysłała do bazy śmigłowce.

Żołnierze zabezpieczyli teren i nakazali nam natychmiastowy powrót do bazy. Do wieczora wszyscy wspinacze dotarli na dół, jednak tej nocy nikt nie spał. Rankiem przyleciały trzy śmigłowce, w tym MI-8, którym ewakuowano nas do Gilgit. Stąd wojskowy Hercules zabrał nas do Islamabadu.

Nasza wyprawa jest zakończona. Obecnie próbujemy odzyskać nasz sprzęt, który pozostał w bazie i wrócić do Polski. Niestety nie jest to łatwe, ponieważ obsługa pakistańskich agencji pozostawia wiele do życzenia. Również wsparcie ze strony rządowej jest bardzo słabe.

Wszyscy, którzy planują działalność górską w Pakistanie powinni przemyśleć swoje plany ponieważ, Talibowie oficjalnie poinformowali, że turyści będą celem kolejnych zamachów. Trzeba też podkreślić, że jest to całkowita zmiana w ich terrorystycznej działalności, ponieważ do tej pory nie atakowali zagranicznych turystów.

Ściganie morderców jest bardzo utrudnione, ponieważ obecny rząd Pakistanu chce prowadzić dialog z Talibanem. Z perspektywy sytuacji w jakiej znaleźliśmy się muszę przyznać, że żadna lokalna agencja nie jest w stanie zapewnić bezpieczeństwa swoim klientom, to przekracza ich techniczne możliwości.

Apeluję do wszystkich o rewizję swoich planów, bo w tej sytuacji podróż do Pakistanu to coś więcej niż „rosyjska ruletka”, a wszystkie jałowe przechwałki pod tytułem „ja dam radę” skończą się razem ze zgrzytem zamka w AK 47.
Bogusław Magrel

http://forumextremum.pl/gory/rosyjska-r ... agrel.html

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz cze 27, 2013 11:13 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
mpap napisał(a):
A ten swoje :lol:

co w tym śmiesznego? Ja bym akurat chciał, żeby to Tomek jako pierwszy wjechał na NP.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz cze 27, 2013 11:51 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Ja oczywiście też bym chciał, bo to strasznie sympatyczny chłop. Śmiech nie dotyczył jego zapędów, tylko ogólnej sytuacji. Pastuchy z karabinami biegają po górach, a on się nie przejmuje ;)

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 30, 2013 7:23 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 21, 2011 12:29 pm
Posty: 540
Lokalizacja: Poznań
A tymczasem Hajzer z Kaczkanem trochę już podziałali na Gasherbrumach

http://www.pza.org.pl/news.acs?id=1985332

_________________
Pain is temporary, glory is forever


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 08, 2013 7:12 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lip 27, 2010 10:41 pm
Posty: 2620
Najtrudniejsza droga (technicznie są trudniejsze, ale jednak krótsze i nie tak wymagające) na Północnej Ścianie Triglava doczekała się po latach pierwszego powtórzenia. "Koreninę" legendarnego Franca Kneza, 1000-metrową drogę o trudnościach VIII+/VII, pokonali w 19 h Luka Lindič i Andrej Grmovška
Obrazek

Obrazek

_________________
Zob za zob - glavo za glavo
Zob za zob na divjo zabavo!

Alpy Julijskie www.gavagai.ngt.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 11, 2013 6:49 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 25, 2007 9:48 am
Posty: 7564
Głupio tak, w takim poważnym i smutnym momencie, ale..
http://blog.outdoorzy.pl/2013/07/11/rek ... spowrotem/
Katalończyk Kilian Jornet pobił historyczny rekord na Mont Blanc, pokonując na nogach trasę Chamonix – Mont Blanc – Chamonix w czasie 4 godziny i 57 minut.
Niesamowity czas, zastanawiam się czy tacy rekordziści to jeszcze ludzie, czy już wyższa rasa. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 12, 2013 9:01 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lip 27, 2010 10:41 pm
Posty: 2620
O stosunku mediów do ostatnich tragedii, irytujący tekst Piotra Pacewicza -> http://www.krytykapolityczna.pl/artykul ... -wysokosci

_________________
Zob za zob - glavo za glavo
Zob za zob na divjo zabavo!

Alpy Julijskie www.gavagai.ngt.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 12, 2013 9:57 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Tekst do mnie zupełnie nie trafił:
a) zawsze można zmienić kanał,
b) TV pokazuje dużo rzeczy, które tego czy tamtego kompletnie nie obchodzą.

Natomiast akurat mnie też ta ostatnia obecność himalaizmu przy okazji tragedii denerwuje.
Tylko chyba z innych powodów:
a) Po pierwsze i najważniejsze wpisuje się w dziwną tendencję do epatowania tragediami w mediach.
b) Co zrozumiałe redaktorzy zadają pytania zupełnie idotyczne, a czasem nawet potrafią idiotycznie komentować (np. "Gaszerbrum pierwszy drugi i trzeci to popularne szczyty w Himalajach...)
c) niestety wypowiedzi naszych himalaistów "ze świecznika" brzmią mi w uszach idiotycznie, mogliby się pokusić o jakieś sensowniejsze wypowiedzi. Np. autentyczna wypowiedż Paczkowskiego:
Red: "Po co panowie jeżdżą w góry wysokie?", A.Paczkowski: "Ja to z przyzwyczajenia.",
A.Lwów: "...Ja w mojej książce napisałem: każdy musi się kiedyś zabić w górach...". W książce to może było OK (czytałem, dobra książka), ale tu przy tej okazji zabrzmiało jak zdanie z kampanii wyborczej Stana Tymińskiego: [i]"Ja w mojej książce >Święte Psy<...".
Całości dopełniła mi Ola Dzik, która zaprezentowała się niewątpliwie ładnie, prawie jak Agnieszka Radwańska na niedawnych zdjęciach, tylko zupełnie nie zapamiętałem co właściwie mówiła. Chociaż może i tak lepiej.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 12, 2013 12:23 pm 
Stracony

Dołączył(a): N wrz 14, 2008 5:52 pm
Posty: 5846
Lokalizacja: Górny Śląsk
grubyilysy napisał(a):
c) niestety wypowiedzi naszych himalaistów "ze świecznika" brzmią mi w uszach idiotycznie, mogliby się pokusić o jakieś sensowniejsze wypowiedzi. Np. autentyczna wypowiedż Paczkowskiego:
Red: "Po co panowie jeżdżą w góry wysokie?", A.Paczkowski: "Ja to z przyzwyczajenia.",
A.Lwów: "...Ja w mojej książce napisałem: każdy musi się kiedyś zabić w górach...". W książce to może było OK (czytałem, dobra książka), ale tu przy tej okazji zabrzmiało jak zdanie z kampanii wyborczej Stana Tymińskiego: [i]"Ja w mojej książce >Święte Psy<...".
Całości dopełniła mi Ola Dzik, która zaprezentowała się niewątpliwie ładnie, prawie jak Agnieszka Radwańska na niedawnych zdjęciach, tylko zupełnie nie zapamiętałem co właściwie mówiła. Chociaż może i tak lepiej.


Nie oglądam TV, więc nie narażam się na słuchanie, ale tak na prawdę czy można odpowiedzieć coś sensownego na pytanie czemu się chodzi po górach ?

_________________
-------------------------------------------------
Studenckie Koło Przewodników Górskich "Harnasie" w Gliwicach zaprasza na kurs przewodnicki :)
http://www.skpg.gliwice.pl/kurs/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 12, 2013 12:30 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt lip 10, 2007 9:34 pm
Posty: 2525
Lokalizacja: mazowieckie/małopolskie
grubyilysy, zgadzam się w pełni z tym co napisałeś, zwłaszcza z tym:
Cytuj:
Po pierwsze i najważniejsze wpisuje się w dziwną tendencję do epatowania tragediami w mediach.

To jest najbardziej przykre, a komentarzy pod artykułami to już zupełnie nie da się czytać, z naczelnym "to na to idą moje podatki?!". Jak bardzo niektórych to boli, jak uwielbiają to podkreślać przy każdej tego typu sprawie, obrzydliwe :puker:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 52  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL