Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:11 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 109  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lut 03, 2015 3:12 pm 
Nowy

Dołączył(a): Wt lip 15, 2014 12:53 pm
Posty: 23
Nanga zima. Rosjanie: Udało nam się wrócić do BC w złych warunkach pogodowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2015 8:41 am 
Nowy

Dołączył(a): Wt lip 15, 2014 12:53 pm
Posty: 23
duch31 napisał(a):
Nanga zima. Rosjanie: Udało nam się wrócić do BC w złych warunkach pogodowych.


Rosjanie kończą wyprawę, wracają do domu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2015 9:55 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Nikt w tym roku nie wejdzie, to niemożliwe. I pewnie jeszcze długo, długo nie...

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2015 10:27 am 
Nowy

Dołączył(a): Wt lip 15, 2014 12:53 pm
Posty: 23
taktyka Czapy się sprawdziła, aklimatyzować się wcześniej (inna sprawa czy to zgodna z zasadami zdobywania góry w zimie kalendarzowej) najlepsze okna ( w tym roku mimo wszytko było ono bardzo długie) są do połowy stycznia, potem przychodzi monsun + wiatry, inna sprawa że droga Czapy jest bardzoooo długa....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2015 3:10 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn wrz 05, 2011 12:28 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Kraków
mpap napisał(a):
Nikt w tym roku nie wejdzie, to niemożliwe. I pewnie jeszcze długo, długo nie...

W sumie został tylko luty - często najzimniejszy miesiąc w górach na półkuli północnej (poważny problem w połączeniu z hardcorowymi wiatrami) i marzec, w którym potrafi mocno sypnąć na Nandze. Także faktycznie szanse na zimowe zdobycie Nangi w tym sezonie są minimalne (mniej niż 1%). W dodatku Alex Txikon, Pakistańczycy i Irańczycy dopiero się aklimatyzują, a Daniele Nardi też nie osiągnął dużej wysokości.

Z kilkuletnich doświadczeń Czapy wynika, że pierwsza połowa astronomicznej zimy (grudzień, styczeń) zapewnia bardziej znośne warunki do działania niż druga połowa. Także jego taktyka z wcześniejszą aklimatyzacją była dobra.

Głównie za sprawą hardcorowych wiatrów Nanga to rekordowy ośmiotysięcznik pod względem nieudanych wypraw zimowych. Chyba nawet K2 łatwiej zdobyć mimo większych trudności technicznych. Ciekawe czy K2 dalej byłaby niezdobyta zimą, gdyby miała tyle samo prób zimowego wejścia co Nanga.

_________________
YouTube - Poczuj Magię Gór! | Mrozowiska.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2015 4:57 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Dokładnie, Czapa w tym roku ogarnął już prawie wszystko dobrze, wcześniejszą aklimatyzację, start wysoko w górę na samym początku kalendarzowej zimy i w miarę łatwą trasę od północy oraz dobrego partnera wspinaczkowego i gdyby nie wypadek to myślę, że tym razem by się udało. Szkoda, że za szefa PHZ mamy takiego nieudacznika bo korzystając z doświadczeń Czapy to tej lub przyszłej zimy na początku stycznia Polacy powinni stać na szczycie Nangi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 07, 2015 10:57 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Wszystko fajnie, tylko Czapa nie miał aklimatyzacji, bo na Schellu było za dużo śniegu i, zdaje się, nie był w stanie dojść do 6000m. npm nawet. Zresztą Eli też była bez aklimatyzacji kompletnie, dlatego ich wyjście trwało tak długo. Droga też raczej łatwa nie jest, bo gdyby była, to ktoś pokusiłby się o jej zrobienie w całości przynajmniej latem. Zarzut pod adresem Majera kompletnie "z dupy", bo, primo, to nie on się wspina, secundo, Czapa wielokrotnie mówił,że nie ma tematu jego działań w ramach jakiegoś PHZ czy PZA, po prostu.A tercero, to naprawdę trochę naiwne myślenie,że winą szefa PHZ jest, iż w tym roku nie było udanej narodowej wyprawy na NP. Abstrahując od kwestii logistyki, finansów (których nie ma) i zebrania solidnej ekipy (de facto też takiej nie ma, bo Gołąb z Bieleckim nie pojedzie, a o Czapie napisałem wyżej), to z jakiś powodów około 30 wyprawom nie udało się zimą na NP przekroczyć 7800m npm..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 07, 2015 9:36 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Nie zrozumiałeś


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 11:14 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Wyprawy Nardiego i Txikona dołączają do wyprawy Irańskiej i wszyscy będą działać wspólnie na drodze Kinshofera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 12:29 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
trekker napisał(a):
Nie zrozumiałeś


Raczej po prostu nie wiesz jak obronić swoją kulawą analizę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 12:51 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Yanas napisał(a):
Czapa nie miał aklimatyzacji

Oczywiście, że miał i pozwoliła mu ona dojść praktycznie na starcie do 7400. Jaka polska wyprawa ostatnimi czasy miała zaaklimatyzowanych uczestników choćby na 5500-6000 m i doszła tak szybko tak wysoko ?

Yanas napisał(a):
Droga też raczej łatwa nie jest, bo gdyby była, to ktoś pokusiłby się o jej zrobienie w całości przynajmniej latem.

Jeśli chodzi o zimowe warunki to jest względnie łatwa w porównaniu do warunków zimowych na innych drogach. Latem to akurat może być na odwrót.

Yanas napisał(a):
Zarzut pod adresem Majera kompletnie "z dupy", bo, primo, to nie on się wspina, secundo, Czapa wielokrotnie mówił,że nie ma tematu jego działań w ramach jakiegoś PHZ czy PZA, po prostu.A tercero, to naprawdę trochę naiwne myślenie,że winą szefa PHZ jest, iż w tym roku nie było udanej narodowej wyprawy na NP.

On się nie wspina ale jest organizatorem, który nie potrafi zorganizować wyprawy. Wiem co mówił Czapa i tu nie chodzi o to żeby on jechał z PHZ, tylko by PHZ korzystało z jego doświadczeń na Nandze. Oczywiście że to iż nie było wyprawy tej zimy na Nangę, K2 czy chociażby jakiś niezdobyty zimą 7 lub 6 tysięcznik to wina Majera bo jak już wspominałem to on odpowiada za zorganizowanie takiej wyprawy. Jakoś Hajzer potrafił organizować 2 czy nawet 3 wyprawy w ciągu roku. Można ? Można, tylko trzeba chcieć i umieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 1:24 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
edycja poniżej


Ostatnio edytowano N lut 08, 2015 4:13 pm przez Yanas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 4:12 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Cytuj:
Oczywiście, że miał i pozwoliła mu ona dojść praktycznie na starcie do 7400. Jaka polska wyprawa ostatnimi czasy miała zaaklimatyzowanych uczestników choćby na 5500-6000 m i doszła tak szybko tak wysoko ?


Ciekawe co twierdzisz o aklimatyzacji, bo Czapa wielokrotnie w przekazach audio/video mówił,że szedł z Eli tak wolno, bo jej obydwoje nie mieli. Do 7400 z BC szli chyba 5 dni. Sorry,ale dojście do C1-C2 na Schellu to nie jest aklimatyzacja dająca możliwość szybkiego chodzenia powyżej 6koła. Plan był inny,ale warunki śniegowe na Schellu nie puściły go wyżej. Każda wyprawa zimowa PHZ miała zaaklimatyzowanych wspinaczy przed atakiem szczytowym, a to 10-dniowe wyjście do 7800 Eli i Czapy w zamierzeniu przecież było z zamiarem atakowania szczytu. Tyle,że PHZ aklimatyzował się zawsze na drodze późniejszego ataku.

Cytuj:
Jeśli chodzi o zimowe warunki to jest względnie łatwa w porównaniu do warunków zimowych na innych drogach. Latem to akurat może być na odwrót.

Co do "łatwości" drogi Messnera to skąd masz takie info? Zimą, zdaje się, były na niej tylko dwie próby. Myślisz,że reszta wypraw zimowych po tej stronie NP przeceniła trudności tej drogi wybierając np. Kinshofera? Poza tym warunki zimowe mają to do siebie, że raz masz śnieg, który nie stanowi problemu (vide Schell przedostatnia próba 2 zimy temu), a raz, w tych samych miejscach, żywy lód (np. Schell rok temu).

Cytuj:
On się nie wspina ale jest organizatorem, który nie potrafi zorganizować wyprawy. Wiem co mówił Czapa i tu nie chodzi o to żeby on jechał z PHZ, tylko by PHZ korzystało z jego doświadczeń na Nandze. Oczywiście że to iż nie było wyprawy tej zimy na Nangę, K2 czy chociażby jakiś niezdobyty zimą 7 lub 6 tysięcznik to wina Majera bo jak już wspominałem to on odpowiada za zorganizowanie takiej wyprawy. Jakoś Hajzer potrafił organizować 2 czy nawet 3 wyprawy w ciągu roku. Można ? Można, tylko trzeba chcieć i umieć.


Jest organizatorem, ale nie sponsorem.. Jeśli nie ma kasy, bo z wiadomych względów np. Orlen przestał sypać groszem, to co on ma zdziałać? Napisz przy okazji proszę co rozumiesz pod hasłem korzystania z doświadczeń Czapy (nie biorąc go na wyprawę), jestem ciekaw.Ma im podpowiedzieć jaka będzie pogoda w styczniu, czy gdzie zakładać obozy? Już pomijając milczeniem dywagacje o zimowym K2, które przy obecnej sile polskiego himalaizmu są, sorry, śmieszne jedynie. Chyba,że chcemy "wywalić" pół miliona dolarów na coś, co się nie ma prawa udać, chociażby dlatego, że nie ma komu tego zrobić. A Hajzer..to były jednak inne czasy, sprzed BP. No i Artur sam się na tych wyprawach wspinał. Ta era się, niestety skończyła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 6:26 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Często się zgadzam z twoimi postami ale niestety nie tym razem. No ale racja jest jak dupa......


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 7:03 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Dyskutujmy:)

Żeby była jasność - nie mam zamiaru udowadniać Ci za wszelką cenę swoich racji, po prostu temat jest ciekawy i można mieć różne spojrzenia na sprawy (głównie mam na myśli PHZ).

Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lut 11, 2015 5:39 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
http://wspinanie.pl/2015/02/simone-moro-wyrusza-zima-na-manaslu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 9:11 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N paź 05, 2008 8:16 pm
Posty: 1359
Lokalizacja: silesia
Yanas napisał(a):
Jest organizatorem, ale nie sponsorem.. Jeśli nie ma kasy, bo z wiadomych względów np. Orlen przestał sypać groszem, to co on ma zdziałać?

No jak to? Powinien latać za innymi sponsorami... Od groma firm, które stać na takowe wydatki.

_________________
I was blind but now I can see...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 9:29 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Firm bogatych dużo,ale firm chętnych wyłożyć kilkaset tysi na wyprawę - brak..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 9:31 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N paź 05, 2008 8:16 pm
Posty: 1359
Lokalizacja: silesia
Tego żaden z nas nie wie bo nikt za tym nie chodzi. A Majer powinien właśnie za tym zapier...ać!

_________________
I was blind but now I can see...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 13, 2015 7:46 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
http://off.sport.pl/off/1,111379,17400642,Zew_lodu__Moro_jedzie_na_Manaslu_z_kobieta__a_Polacy.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=12471520

http://off.sport.pl/off/1,111171,17401051,Denis_Urubko_odebral_polskie_obywatelstwo.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=12471520

http://wspinanie.pl/2015/02/denis-urubko-obywatelem-polski/

http://off.sport.pl/off/1,111171,17407494,Himalaizm__Polska_energia_dla_Urubki.html


Ostatnio edytowano So lut 14, 2015 1:05 pm przez trekker, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 14, 2015 11:49 am 
Swój

Dołączył(a): Pt lip 12, 2013 6:15 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin
Daniele, Alex i Ali walczą dalej, postawili C3 na 6700 na Nandze, po spędzonej tam nocy schodzą do BC. Daniele jednak zrezygnował z żebra Mummery'ego i przyjął zaproszenie od Baska aby działać wspólnie na drodze Kinshofera.
http://www.portalgorski.pl/wyprawy/zimo ... odza-do-bc

Obrazek

_________________
Shut up legs!

Blog Rowerowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 14, 2015 1:15 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
maccacus napisał(a):
Daniele jednak zrezygnował z żebra Mummery'ego i przyjął zaproszenie od Baska aby działać wspólnie na drodze Kinshofera.

Daniele nie przyjął zaproszenia od Baska tylko zarówno on jak i cała wyprawa pod kierownictwem Alex dołączyła do wyprawy Irańskiej i teraz wszyscy działają wspólnie na drodze Kinshofera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 14, 2015 3:01 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn wrz 05, 2011 12:28 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Kraków
maccacus napisał(a):
Daniele, Alex i Ali walczą dalej, postawili C3 na 6700 na Nandze, po spędzonej tam nocy schodzą do BC.

Tak, ale mają kłopoty z aklimatyzacją. Działają wolniej niż by chcieli, a tymczasem nadciąga hardcore. Prognozy Mountain Forecast wskazują na niezłe załamanie pogody na Nandze Parbat - potężne śnieżyce i ostre wiatry. Rzadko się zdarza, żeby prognoza MF "widziała" ponad 3 metry śniegu, a nie wykluczone, że w rzeczywistości spadnie tego jeszcze więcej. Natomiast wiatry powinny być znacznie mocniejsze niż wg Mountain Forecast.

_________________
YouTube - Poczuj Magię Gór! | Mrozowiska.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lut 18, 2015 11:56 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Dwa nowe polskie, zimowe wejścia na 8-tysięczniki http://en.wikipedia.org/wiki/Eight-thousander :)

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 19, 2015 7:42 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Polska rulez!! teraz mamy 12 zaliczonych :P

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 19, 2015 1:51 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
no ba!

http://en.wikipedia.org/wiki/Eight-thousander

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 19, 2015 5:49 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Po pierwsze to Urubko nie był, nie jest i nigdy nie będzie Polakiem. Jest obecnie obywatelem Polski.
Po drugie - prawo nie działa wstecz, a zimowe wejścia zrobił jako obywatel Kazachstanu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 19, 2015 8:23 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Jest trochę żenujące takie robienie go Polakiem na siłę nawet na wiki.. Toż to Rosjanin z naszym obywatelstwem przyjętym dla paszportu UE. Wcielanie go do przyszłej "narodowej" wyprawy na K2/NP czy gdziekolwiek indziej jest, moim zdaniem, pomyłką..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 19, 2015 8:56 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Mam dokładnie takie samo zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 20, 2015 12:30 am 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Pozostaje czekać na "katarskich" himalaistów :D

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 109  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL