Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Cz mar 28, 2024 9:52 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn gru 21, 2020 7:20 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11081
Lokalizacja: Poznań
Komentarz Bobasa przytoczony na wspinanie.pl
https://forum.wspinanie.pl/read.php?7,7 ... msg-701940
Cytuj:
Bogumił Słama

Nie przewidziałem, że mój post na temat K2 wywoła taką burzę. Ponieważ cała dyskusja zmierza w stronę o jakiej nie myślałem, a i mnie przypisywane są cechy, których nie posiadam, postanowiłem napisać kilka zdań wyjaśnienia. Zajmując stanowisko wobec planów Pani Magdaleny, nie kierowałem się bynajmniej tym, że jest kobietą. Nie interesuje mnie również sposób pozyskiwania przez nią środków na wyprawę. Moje zniesmaczenie powoduje całokształt postępowania Pani Magdaleny w tym konkretnym przypadku. To co owa osoba robi nazywam pajacowaniem. Pajacowaniem w górach, które były dla mnie oazą pozytywizmu w naszym dość popieprzonym świecie. Przyzwyczaiły mnie one do autentyczności, w tym postaw ludzkich. Oczywiście bywały te postawy różne, piękne i nie, ale nie wynikały z chytrego kreowania siebie a raczej zaistniałych warunków w górach. Żeby było jasne. Za pajaca uważam Pana Waldemara, który też zawita pod K2. Nawet kiedyś coś napisałem, ale przeszło bez echa. Za pajacowanie uważam działania Lodowych Wojowników ( choć może nazwa bardziej adekwatna to Wodni Wojownicy). Oni wszyscy w różny sposób pajacują. Bardziej lub mniej. Śmieszniej lub nie, ale wszyscy w złym guście. Ktoś powie, że wolno im. No pewnie. Ale mnie wolno się z tym stanem rzeczy nie zgadzać i wyrażać to. Ktoś napisał, że świat się zmienił. To nie świat, ale zachowania konkretnych ludzi się zmieniają. Z powodów najróżniejszych, co nie znaczy, że zawsze jest to dobre i ma mieć mój poklask. I głośno mówię: obecność pewnego typu ludzi przeszkadza mi w górach. Ba, przeszkadza mi już na Krupówkach... Ja wiem, oni będą i będzie ich co raz więcej. Dzięki Bogu, że to ma miejsce teraz a nie kiedyś dawno bo nie wiedziałbym co ze sobą zrobić. Przyzwyczaiłem się, że alpinizm miał dla mnie oblicze grubych swetrów, ciekawych pobrużdżonych twarzy, pań z tajemniczym uśmiechem i książek z pięknymi fotografiami. A teraz kojarzy mi się coraz częściej ze współczesną Gubałówką. Z jej straganami i tym paskudnym badziewiem, które można kupić. Kto rozumie o czym mówię, co mnie trapi i nie pokoi, ten rozumie. Tych co nie rozumieją tego, serdecznie zapraszam do działania zgodnie z popularnym ostatnio i nie wątpliwie kobiecym hasłem....

_________________
Tatrzańskie szlaki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn gru 21, 2020 9:40 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Zasadniczo jestem za wolnością w górach. Każdy może chodzić gdzie chce, z kim chce i zabić się jak tylko chce - możliwości jest sporo. Zakładanie, że mężczyźni czegokolwiek zazdroszczą Pani Magdzie i pisanie, że "pewnie obawiają się, że może jej się udać" świadczyć może tylko i wyłącznie o braku wiedzy o K2 i o tym co Pani Magda robiła w górach do tej pory. Nie, nie może jej się udać. Owszem, może się udać sportowcowi, takiemu jak MG, ale nie komuś, kto musi mieć obok siebie szerpę do działalności górskiej. Ja się po prostu obawiam, czy czysto wspinaczkowe umiejętności MG i WK pozwolą im na przeprowadzenie np. akcji ratunkowej w górach i zaasekurowanie w zejściu z góry słabującego partnera/kolegę z ekipy. Bo jeśli nie, no to sorry, ale typowe wishful-thinking. Oczywiście życzę, by obydwoje nie mieli okazji do prezentowania tych umiejętności.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2020 8:21 pm 
Stracony

Dołączył(a): Wt sie 07, 2012 8:56 pm
Posty: 4265
Lokalizacja: Łódź
Polacy dotarli dzisiaj do bazy. Informują, że czują się dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz gru 31, 2020 5:29 pm 
Stracony

Dołączył(a): Wt sie 07, 2012 8:56 pm
Posty: 4265
Lokalizacja: Łódź
Magdalena Gorzkowska jest w obozie I

Kowalewski wypadł z gry ze względów zdrowotnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 02, 2021 9:29 pm 
Stracony

Dołączył(a): Wt sie 07, 2012 8:56 pm
Posty: 4265
Lokalizacja: Łódź
Magda Gorzkowska, po dwóch nocach w obozie 1 wyruszyła w górę. Dzisiejszą noc spędzi na 6550 m.

https://wspinanie.pl/2021/01/k2-aklimat ... uo1O-ntinQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 03, 2021 11:01 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14874
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Całkiem nieźle jej idzie jak dotąd.
Co prawda pogoda na razie wyjątkowo sprzyja.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 05, 2021 10:21 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 12, 2017 7:32 am
Posty: 4097
Takie tango

https://www.onet.pl/sport/onetsport/him ... X1KODq2wxI

_________________
Urodziłeś się, by być prawdziwym, a nie perfekcyjnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2021 12:44 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn paź 05, 2015 7:18 pm
Posty: 1983
Kiedy Ergaj wspomniał Gorzkowską, to jakoś tak przyszedł mi na myśl Dominik Socha...

A tu takie tango...

https://wspinanie.pl/2021/01/k2-dwojka- ... ruzgotany/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 15, 2021 11:51 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Dziś Szerpowie z SST + Nirmal i Mingma postawili obóz czwarty na wysokości 7800.
Tym samym jest to najwyższy punkt osiągnięty przez człowieka zimą na K2. Na tlenie.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 15, 2021 2:25 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 18, 2016 3:14 pm
Posty: 54
Cytuj:
... Na tlenie.

Skąd wiadomo, że na tlenie?

_________________
"(...) lepiej jest być chwalonym przez niewielu mądrych niż wykpionym przez wielu głupich."
Miguel de Cervantes y Saavedra - El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 15, 2021 4:25 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn paź 05, 2015 7:18 pm
Posty: 1983
Warto zapodawać pełniej, zwłaszcza, że wiadomości są konkretniejsze, łącznie z zapowiedzią ataku szczytowego na jutro:

Oto wiadomość Nimsa:

Wysiłek połączonych zespołów [Nimsa, Mingmy G. oraz SST – przyp. red.] zaowocował tego popołudnia wielkim wyczynem. Zgodnie z wcześniejszym planem nasz zespół prowadzony przez Mingmę G., w którym wspinali się Mingma David Sherpa, Mingma Tenzi i Sona Sherpa (SST), z sukcesem pociągnęli poręczówki do obozu 4 na 7800 m. To najwyższa wysokość osiągnięta na K2 w zimie!

Jeszcze dzisiaj poprowadzę zespół poręczujący na szczyt K2. Mamy nadzieję, że razem staniemy na wierzchołku.

Czekajcie na dalsze informacje!

[i]Oto kolejne potwierdzenie od Chhanga Dawa Sherpy (SST):

Atak szczytowy na K2 – dzisiaj w nocy (ok. 1 godziny)
Co najmniej 10 nepalskich wspinaczy, w tym zespół poręczujący, zacznie dzisiejszej nocy wspinaczkę z C3 do C4 i dalej na szczyt K2.
Zespół planuje zameldować się na wierzchołku ok. 13 (16 stycznia – 17 czasu polskiego).

https://wspinanie.pl/2021/01/k2-nirmal- ... ek-szczyt/

Szerpowie zapieprzają do góry, a gdzie klienci? :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 15, 2021 7:15 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N sie 25, 2013 10:23 am
Posty: 1499
https://www.mountain-forecast.com/peaks ... casts/8612

Wygląda na to, że mają spore szanse.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 15, 2021 10:03 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn paź 05, 2015 7:18 pm
Posty: 1983
Tak czy inaczej Nepalczycy wchodzą w swoją erę "lodowych wojowników".
Jeszcze dwa lata temu miałem nadzieję, że nasi domkną piękną historię zimowym K2.
Ale prawda jest taka, że nie mamy już potencjału. Najpierw mentalnie, później fizycznie.
Odpuścili ten rok ze względu na niewiadomą z covidem, a tymczasem K2 oblegane jak nigdy dotąd :wink:
Jeśli nie nasi, to super, że Nepalczycy. Ale zobaczymy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 15, 2021 10:24 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): N sie 25, 2013 10:23 am
Posty: 1499
Wydaje się, że Nepalczycy mają faktycznie całkiem spore - jak na zimowe K2 oczywiście - szanse.

Raz, że okienko pogodowe trwa.

Dwa - ponoć Nirmal jest wypoczęty, nie był tak mocno zaangażowany w poręczowanie jak reszta ekipy, ponadto to jest naprawdę bardzo mocny wydolnościowo zawodnik, wbrew temu co się u nas w kraju o nim mówi, próbując dezawuować jego osiągnięcia.

Trzy - skład mają liczny, pewnie będą mogli sobie wyodrębnić np. dwójkę atakującą szczyt (Nirmal i ktoś jeszcze), która pociśnie do góry bez poręczówek, a reszta będzie zabezpieczać im drogę powrotną.

Cztery - tlen (ponoć Mingma G. działa bez tlenu, ale na ile to jest prawda? Nie wiadomo, zresztą nawet jeżeli, to jest to ciągle jeden z dziesięciu ;-) ): https://twitter.com/dominobb/status/1343663474216493056

Nic, zobaczymy.

Edit:

Pięć - teren wygląda obiecująco, a nasz aktualnie najmocniejszy himalaista ocenia, że dadzą radę (zaznaczając oczywiście, że wchodzą na tlenie ;-) ): https://twitter.com/AdamTheClimber/stat ... 0783352834


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 9:22 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
Zostało im 200m do szczytu:
https://www.facebook.com/pg/climbermingma/posts/

Wg pakistańskiego czasu jest tam w tej chwili godz. 13:20.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 11:01 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11081
Lokalizacja: Poznań
Zbychu napisał(a):
a gdzie klienci?
Wydymani :D Zasponsorowali szerpom pierwsze zimowe wejście.
Ale zawsze będą mogli poprawić w następujących latach styl na sportowy.

_________________
Tatrzańskie szlaki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 11:23 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn sie 20, 2012 9:47 pm
Posty: 2380
Lokalizacja: Kraków
tomek.l napisał(a):
Ale zawsze będą mogli poprawić w następujących latach styl na sportowy.

Niezbyt rozumiem ten cały cyrk. Jak dla mnie wielka historia powinna się kończyć na 14 nazwiskach / zespołach. Reszta to wariacja.
Pierwszy raz wyjść da się tylko raz. Zima, bez tlenu, styl alpejski, solo to też są wybitne osiagnięcia, no ale dla mnie to już jednak wariacja pierwszego razu. Nawymyślali tych "kategorii" i w zasadzie nie wiadomo, kto tu ma jakieś największe i historyczne osiągnięcia.

EDIT chyba własnie weszli. Nareszcie koniec epoki. I fajnie, że to Napalczycy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 12:06 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn paź 05, 2015 7:18 pm
Posty: 1983
tomek.l napisał(a):
Zbychu napisał(a):
a gdzie klienci?
Wydymani Zasponsorowali szerpom pierwsze zimowe wejście.
Nie dość, że zasponsorowali, to jeszcze dali zarobić :D
A klientów na co górsko stać, to widzimy.
Kto wyprowadzi sztandar PHZ?

https://pbs.twimg.com/media/Er2AbJhXIAE ... me=900x900

Jestem ciekaw powrotu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 12:13 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn sie 20, 2012 9:47 pm
Posty: 2380
Lokalizacja: Kraków
Breaking news na wp.pl

Grupa nepalskich himalaistów z Mingmą Gyalje Sherpą na czele jest o krok od dokonania tego, co nie udało się Polakom!

Polska mentalność w rozkwicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 12:17 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Cz maja 02, 2013 1:05 pm
Posty: 1693
Zbychu napisał(a):

Jednak jest sprawiedliwość na tym świecie. Przez dziesiątki lat wciągali/nosili "ceprów", ryzykująć życie, za marne pieniądze. I wychowali sobie zimowych himalaistów. I pierszwe zimowe zdobycie najtrudniejszej 8K góry przypadnie im, i to od razu 10 osobom.

Czy którakolwiek z wypraw europejskich/zachidnich czekała by by razem wejść na szczyt? Jak zwykle liczyło by się tylko JA.

Co na to nasi zimowy "celebryci" z lat minionych, którzy głównie koncentrowali się na lanscie na insta/fb?

_________________
"Ostrożnie, tam przepaść!", Maria Bandrowska, 27 lipca 1914 r.
"Ile razy widziałeś schodzącą lawinę w Tatrach w grudniu?" magis, 2018


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 12:32 pm 
Stracony

Dołączył(a): Śr cze 20, 2007 5:51 pm
Posty: 10096
Lokalizacja: Moszna
Wolf_II napisał(a):
Jednak jest sprawiedliwość na tym świecie.

W zasadzie można powiedzieć, że historia zdobywania ośmiotysięczników zaczęła się od Nepalczyka i na Nepalczykach kończy.
Aby tylko bezpiecznie wrócili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 1:06 pm 
Stracony

Dołączył(a): Śr cze 20, 2007 5:51 pm
Posty: 10096
Lokalizacja: Moszna
K2 zimą zdobyte.

https://tatromaniak.pl/aktualnosci/k2-z ... -szczycie/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 1:14 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
https://www.instagram.com/p/CKGujWGjdXF/ :salut:

W międzczasie Hiszpan Sergio Mignote spadł z C1 do ABC i jest nieprzytomny.
W bazie organizują dla niego helikopter:
https://twitter.com/FernandoJPerez/status/1350404508052975621?s=20

golanmac napisał(a):
Aby tylko bezpiecznie wrócili.

Nie chcę być złym prorokiem, ale szczerze mówiąc może być nieciekawie.
Tam jest już godz. 18.00.
Wiatr ma się wzmagać- wg Mountainforecast jutro rano ma już wiać 50km/h, a po południu 85km/h.
Szyjka butelki w zejściu łatwa nie jest, a już w tej chwili mówimy o 17 godzinach akcji na olbrzymiej wysokości (wyruszyli o 1-ej w nocy czasu miejscowego).
W C4 jest podobno tylko jeden namiot- wykluczone żeby pomieścić dziesięciu chłopa.
Do C3 ze szczytu jest ponad 1200m w pionie.
Nie chcę nawet myśleć co będzie jeżeli chociaż jeden z nich zasłabnie...
Pozostaje trzymać kciuki za bezpieczne zejście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 1:15 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Cz maja 02, 2013 1:05 pm
Posty: 1693
"Góra gór" zdobyta. Dawa Sherpa potwierdza, że o godzinie 17 Szerpowie stanęli na K2.

O 17:05 zachód słońca. Temperatura odczuwalna w nocy -58 stopni Celsjusza.

https://twitter.com/MTrabski/status/1350414053437534208

https://twitter.com/sst8848
Cytuj:
16 Jan 2021
WE DID IT, BELIVE ME WE DID IT- JOURNEY TO THE SUMMIT NEVER DONE BEFORE
The Karakorum's 'Savage Mountain' been summited in most dangerous season:WINTER
Nepalese Climbers finally reached the summit of Mt. K2 (Chhogori 8611m), this afternoon at 17:00 local time


W skład ekipy, która dokonała ataku szczytowego weszli: Nirmal Purja, Gelje Sherpa, Mingma David Sherpa, Mingma Gyalje Sherpa, Sona Sherpa, Mingma Tenzi Sherpa, Pem Chhiri Sherpa, Dawa Temba Sherpa, Kili Pemba Sherpa oraz Dawa Tenjing Sherpa

Cytuj:
Alpine Adventure Guides" na Twitterze potwierdziło, że używają oni butli z tlenem
K2 winter expedition climbers using Supplementary oxygen

_________________
"Ostrożnie, tam przepaść!", Maria Bandrowska, 27 lipca 1914 r.
"Ile razy widziałeś schodzącą lawinę w Tatrach w grudniu?" magis, 2018


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 1:56 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn paź 05, 2015 7:18 pm
Posty: 1983
Metodą przemysłową, bez zbędnej filozofii, znienacka, szturmem, w 10 chłopa i po bólu :D
Tylko oni mogli to zrobić.
Niech tylko zejdą, bo dopiero tu będą emocje...

Ciekaw jestem następnych prób, bo przecież klienci na coś się umówili :wink:
A może zdarzy się, że któryś z szerpów pyknie K2 dwa razy jednej zimy? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 2:02 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Cz maja 02, 2013 1:05 pm
Posty: 1693
Cytuj:
Nirmal Purja napisał, że ostatnie metry grupa Szerpów pokonywała śpiewając nepalski hymn

W maskach tlenowych można śpiewać?
Bez wspomagania tlenem, ledwo dysząc - można śpiewać :-).

Co by robili Polacy zamiast śpiewania hymnu? Udzielali online wywiadów mediom, robili lajf na FB, podpisywali kontrakty reklamowe? ;-).

_________________
"Ostrożnie, tam przepaść!", Maria Bandrowska, 27 lipca 1914 r.
"Ile razy widziałeś schodzącą lawinę w Tatrach w grudniu?" magis, 2018


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 2:14 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11081
Lokalizacja: Poznań
golanmac napisał(a):
Aby tylko bezpiecznie wrócili
Muszą. Jest robota to wykonania. Trzeba poprowadzić klientów. Madzia czeka.
Poza tym czeka cały rynek wydawniczy. Trzeba napisać książki i wspomnienia.

_________________
Tatrzańskie szlaki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 2:18 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 03, 2005 1:09 pm
Posty: 22106
Obrazek

_________________
"Stary jestem, mam sklerozę, czas umierać" 09.IX.2006 - rozstaj dróg w Dolince za Mnichem

"Stałem się nowym użytkownikiem ale ten nowy też musi posta napisać"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 2:48 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11081
Lokalizacja: Poznań
Pan Maciek napisał(a):
Niezbyt rozumiem ten cały cyrk.

Od czasu kiedy się okazało, że można bez tlenu na 8 tysięcznik, a potem, że można też zimą bez tlenu styl ma znaczenie. Potem się okazało, że można też w stylu alpejskim.
Bielecki napisał, że sprawa zimowego wejścia bez tlenu nadal otwarta. I już mu piszą, że to ból dupy. Ale ma rację. Pierwsze wejście sportowe nadal czeka.

_________________
Tatrzańskie szlaki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 16, 2021 2:54 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
tomek.l napisał(a):
Bielecki napisał, że sprawa zimowego wejścia bez tlenu nadal otwarta. I już mu piszą, że to ból dupy. Ale ma rację. Pierwsze wejście sportowe nadal czeka.

Może i ma rację, ale mógł chociaż poczekać z tym komentarzem aż zejdą do bazy.

Hiszpańska Marca podaje że Sergio Mignote który miał wypadek przy zejściu z C1 nie żyje:
https://www.marca.com/deportes-aventura/2021/01/16/6002d10522601dd1778b4589.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL