Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Drogi dla Szczupaków VI - VI.1
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=14&t=7449
Strona 6 z 25

Autor:  rumpel [ Pn cze 04, 2012 10:11 am ]
Tytuł: 

Kompot z Mózgu - VI.1 - 3R+ST - Sarnia Skała - Dolina Będkowska

Droga ma adekwatną nazwę. Trochę dziwna droga, tzn zaskakująca, dlatego polecam :-)

Autor:  marekm [ Pn cze 04, 2012 1:22 pm ]
Tytuł: 

Sarnia, Hades, Turnia nad Szańcem :D nie lubisz tłoku :D

Autor:  rumpel [ Pn cze 04, 2012 1:29 pm ]
Tytuł: 

Nawet bardzo nie lubię :-)

Najfajniejszy jest Hades, ma się wrażenie że skałę tę ktoś odwiedza raz na 10 lat ;-) No i trzeba przyznać, że wyceny są takie konkretne. A drogi bardzo fajne, i fajowo obite mimo, że czymś na wzór pręta zbrojeniowego

pzdr

Autor:  Zombi [ So cze 09, 2012 11:31 pm ]
Tytuł: 

Stokówka
Koniec sezonu 2004 VI- (5R+ST)
Jak na Stokówkę dość długa droga. Raczej prosta.
Elwlis VI (1R+4K+ST)
Podobno Stokówkowy klasyk. Rzeczywiście droga bardzo przyjemna. Na początku bardzo przyjemne wspinanie po klamach, później dosłownie jedno miejsce do przemyślenia (ja nie do końca przemyślałem co skutkowało niewygodną zmianą rąk na niewygodnym chwycie) i do końca już bez większych trudności
Złośliwość rzeczy martwych VI (4R+ST)
Oj, strasznie spracowała mnie ta droga, bo myślałem, że idę na jakąś prostszą: piątkę plus czy sześć minus. No i bałem się użyć stopni z prawej strony sądząc, że to już inna droga Aloha. Wyszło więc, chyba niepotrzebnie, dość syto
Atak wiewiórek VI+ (1R+4K+ST)
Początek dość siłowy, później już luz. Fajna.
Wypchaj się VI.1 (4R+ST)
Jeśli nie ma tam jakiś tajemnych ograniczników, co niewykluczone, bo wydała mi się raczej drogą sześćplus, to droga bardzo fajna - trzeba trochę pomedytować na kluczowej jasnej płycie/obrywie :-D

Ogólnie - Stokówka to bardzo fajne miejsce. Wspinanie w kalcycie jest urozmaicone, raz techniczne, raz siłowe, w moim przekonaniu fajniejsze niż na jurajskim wapieniu. Szkoda że miejsce to takie małe a drogi takie krótkie. Nie wiem, czy podana liczba ringów itd odpowiada rzeczywistości, bo brałem ją z netu, ale drogi są obite więcej niż przyzwoicie. Jest dość dużo prostych dróg, więc miejsce w sam raz na wyjazd dla początkujących lub niepoczątkujących ale szukających fajnego rekreacyjnego wspinania :-D
Obrazek

Obrazek

Autor:  semow [ N cze 10, 2012 3:58 pm ]
Tytuł: 

Płyta Kurczaba VI na Jastrzębiej Turni w Sokołach - piękne wspinanie, droga stara więc cyfra powinna być pewna... tylko coś za łatwo puściło?

Autor:  Zombi [ N cze 10, 2012 4:40 pm ]
Tytuł: 

Może pomyliłeś z prostszym Kantem? ;-) Gratuluję pięknej drogi sajtem!

Autor:  semow [ N cze 10, 2012 4:53 pm ]
Tytuł: 

Kant też robiłem, również bardzo ładny
a na Płytę niestety poszedłem najpierw na wędkę, bo cyfry i kaca się przestraszyłem, przez co sobie pluję w brodę :mrgreen:

Autor:  rumpel [ Pn cze 11, 2012 8:09 am ]
Tytuł: 

Pośrednik - VI.1+ - 5R+ST - Średnik - Dolina Będkowska

Trudności na pierwszych metrach, a potem popylanie do stanu, trzeba troche pogłówkować :-)

Skwilar - VI.1 - 6R+ST - Średnik - Dolina Będkowska

Fajna droga, dość trudne VI.1, ale warto spróbować.

Prostowanie Ruchów MASowych - VI.1 - 8R+ST - Średnik - Dolina Będkowska

Nie wygląda, a może zmęczyć. Trudności w dolnej części, potem łączy się z drogą za V. Polecam :-)

Autor:  marekm [ Pn cze 11, 2012 8:49 am ]
Tytuł: 

w topo memoriałowym wyceny Pośrednika i Skwilara są pół stopnia niższe :)
inna sprawa że na tym topo jest Pod Jebel na Jeblu wyceniony na VI, a to że ja tam pociłem to pikuś, widziałem jak tam stękał zespół, który ma maxa w okolicy VI.5

Autor:  rumpel [ Pn cze 11, 2012 8:59 am ]
Tytuł: 

ano w memoriałowym są niższe. Ale ostatnio była tam ekipa weryfikacyjna, i stanęło na tym co napisałem ;-)

Skwilar spokojnie ma VI.1, a Pośrednik także wydaje mi się za trudny jak na VI.1(chociaż tutaj jak by zostało VI.1, to dało by się to przełknąć ;)), stąd uważam, że te nowe wyceny są bardziej adekwatne :-)

Autor:  marekm [ Pn cze 11, 2012 9:11 am ]
Tytuł: 

a Prostowanie jak idzie? tak jak szara linia zaznaczona na topo? i potem odbija w prawo do stanu?

Autor:  marekm [ So cze 16, 2012 7:10 pm ]
Tytuł: 

Explorer napisał(a):
marekm napisał(a):
Plamy na Słońcu VI.1/1+

Robiłeś?
Jeśli tak, to jak byś ją podsumował?
Na przewieszonej ściance przydaje się na pewno dobry zasięg rąk...
Droga bardzo zróżnicowana i chyba z tego względu jak najbardziej na plus.


a ja jej nie lubie :) nie miałem pomysłu na nogi w przewieszeniu (poza wrzuceniem pięty) i te szufle przy 4 wpince potargały moje arystokratyczne dłonie :D początek też jakoś specjalnie urodziwy nie jest :)

Autor:  Explorer [ N cze 17, 2012 7:06 pm ]
Tytuł: 

Ja też tam nie miałem za bardzo pomysłu na nogi, choć po dokładniejszym przyjrzeniu się, znalazłem jakiś 'stopień'.

Klamy na wyjściu faktycznie ostre he he

Autor:  semow [ Pt cze 22, 2012 9:19 pm ]
Tytuł: 

Na Ogrodzieńcu w Sokołowych, z serii droga jednego przechwytu:
Puste Kalorie VI+

troszkę zawyżona wycena jak dla mnie :)

Autor:  kefir [ So cze 23, 2012 9:40 pm ]
Tytuł: 

Dzisiaj się przystawiałem w Mirowie do VI1 na Studnisku bo wszystkie IV i ubezpieczone V były zajęte. Biała depresja (prawa strona) do drugiego ekspresa :roll: :lol: . W sumie nie było czasu za bardzo ale wiem jedno... trzeba tam jeździć z rańca!

Autor:  Explorer [ N cze 24, 2012 1:35 pm ]
Tytuł: 

Trzeba było w Słoneczne z nami jechać.
Mało ludzi było, jak na sobotę.

Autor:  kefir [ Pn cze 25, 2012 9:04 am ]
Tytuł: 

To było przy okazji wizyty u teściów... zacząłem się tylko zastanawiać po co drukuję topo skoro przy pierwszej obitej drodze słyszę "chodźmy tutaj" :mrgreen:
W słoneczne może w środę się wybierzemy bo ostatnio do Shreka nie udało się dopchać.

Autor:  semow [ Pn cze 25, 2012 9:12 am ]
Tytuł: 

W zeszłym tygodniu w środę i piątek było puściutko.

Skończył się już remont drogi pod Słonecznymi? Można było w weekend podjechać normalnie?

Koniolub Grubas vel Kant (VI) na Ogrodzieńcu - ktoś się orientuje, czy start jest z wykorzystaniem głazu po prawej?

Autor:  comb [ Pn cze 25, 2012 9:55 am ]
Tytuł: 

kefir napisał(a):
W słoneczne może w środę się wybierzemy bo ostatnio do Shreka nie udało się dopchać.


Nie ma czego żałować, Shrek w kluczowym miejscu jest wyślizgany w stopniu prawie zakrzówkowym :)

W Słonecznych fajne V+ jest na Wschodnim Murze, niestety nie pamiętam nazwy. Całkiem przyjemny jest też Filarek Gucia (V) i druga droga V obok (Juanita?).

Żeby zostać w temacie: Płyta Benduskiego VI+, niedługa bo 4-wpinkowa, ale treściwa :). Niestety robiłem tylko na wędkę z 1 blokiem, ale jak przybędzie mi trochę mocy, to na pewno wrócę i poprowadzę.

Autor:  semow [ Pn cze 25, 2012 10:26 am ]
Tytuł: 

comb napisał(a):
W Słonecznych fajne V+ jest na Wschodnim Murze, niestety nie pamiętam nazwy. Całkiem przyjemny jest też Filarek Gucia (V) i druga droga V obok (Juanita?).

Juanita jest po lewej, po prawej wariant do Filarka to Kwiaty We Włosach, takie V+/VI- w sumie, o ile dobrze pamiętam.

Bardzo sympatyczne V+ są na Ogrodzieńcu, bo niewyślizgane jeszcze.

Autor:  Explorer [ Pn cze 25, 2012 1:58 pm ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
Skończył się już remont drogi pod Słonecznymi? Można było w weekend podjechać normalnie?


w sobotę trzeba było od drugiej strony podjechać

Autor:  marekm [ Pn cze 25, 2012 5:32 pm ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
Koniolub Grubas vel Kant (VI) na Ogrodzieńcu - ktoś się orientuje, czy start jest z wykorzystaniem głazu po prawej?


tzn głazu po lewej? :) z tego co widziałem każdy z niego korzysta.

A co do dróg na Słonecznych to odnoszę wrażenie (na przykładzie stopnia VI.1) że nowe lub ostatnio odtradowanego drogi są trochę łatwiejsze od klasyków. Czysta Formalina, Uszy Szeroko Przymknięte (te 2 drogi bardzo polecam, 9 wpinkowe fajne wspinanie po szuflach), Szkody Górnicze dla mnie były prostsze niż np Trzy Dupne Psy na Szperplacie, Helmuth Zębatka, Prawa Palantówka czy Ubik

Autor:  semow [ Pn cze 25, 2012 6:19 pm ]
Tytuł: 

Hmm, teraz patrzę że w tym miejscu topo z MG też jest strzelone - chodzi o drogę Byk Wysokości, też VI. Startuje zaraz po prawej od komina, zakładam że ściana po lewej, czyli po drugiej stronie komina nie należy do drogi, ale zastanawia mnie to wyślizganie na głazie po prawej. Z nim start jest bardzo łatwy.

Autor:  marekm [ Pn cze 25, 2012 6:43 pm ]
Tytuł: 

u mnie Byk Wysokości jest dobrze wrysowany. Patrząc na ten plan ani Byk ani Koniolub nie idą przez głaz.

To na pewno wiesz (ale dla formalności napiszę) - numerki na najniższym rysunku na str 45 są przesunięte o 2.

Autor:  semow [ Pn cze 25, 2012 7:18 pm ]
Tytuł: 

Na rysunku nie idzie, ale w praktyce start Byka jest taki, że chwyty i stopnie z głazu się narzucają. Tylko wtedy VI nie będzie. Ale widać że ludzie korzystają.

Autor:  marekm [ Pn cze 25, 2012 8:29 pm ]
Tytuł: 

Byka robiłem w kwietniu i wydaje mi się że nie używałem głazu (w przeciwieństwie do Grubasa). Ale jeszcze to zweryfikuje.

Autor:  semow [ Pn cze 25, 2012 8:45 pm ]
Tytuł: 

W sumie to nie ma dużego znaczenia, ja tam miałem kłopoty z ustawieniem się do chwytów, ale liczę na to że jak jeszcze raz się przystawię to puści czysto.

Autor:  comb [ N lip 08, 2012 2:04 pm ]
Tytuł: 

Próbowałem przejść "Byka wysokości" bez używania tego głazu po prawej. Prawie się udało, ale w jednym momencie wolałem postawić nogę na głazie niż spaść na spotującego partnera :) Wydaje mi się, że bez głazu tam rzeczywiście jest VI (główne trudności w okolicach pierwszej - drugiej wpinki). Z głazem łatwiej.

Autor:  kefir [ Pn lip 16, 2012 6:47 pm ]
Tytuł: 

Był kto na Racuchu?

Autor:  Olga [ Wt lip 17, 2012 10:28 am ]
Tytuł: 

kefir napisał(a):
Był kto na Racuchu?

Byłam jakoś na wiosnę. Skała fajna, niewyślizgana, tylko wyceny trochę przegięte.

Strona 6 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/