Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest N cze 16, 2024 11:35 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz maja 29, 2014 9:28 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Dziurki kukuczki to w sumie jedno miejsce tylko, które jest dosyć czujne. Jak na VI to mi nawet pasuje. W zasadzie to ciężko stwierdzić dokładnie bo te krótkie drogi obok poręczy to mają jedno, czy dwa miejsca gdzie jest trudność a tak to spacer po parku. Rozrzut jest duży z tym, że drogi krótkie i może dlatego takie odczucia.
Tak czy inaczej miła odmiana od naszej ślizgawki!

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 29, 2014 10:16 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
Wtrące swoje 3 grosze.
Czy to nie troche tak jak z przeliczaniem € na PLN przy okazji tripu za granicą..? ;)

Wg powyższych postów w porównaniu z Jurą Płd.:
Na Jurze Płn. (pozwolę sobie uogólnić teraz) odejmujmujemy 0,5-1 stopnia.

Jeżdżąc w Rudawy/Sokoły do wyceny dodawać 0,5 stopnia?
Jeżdżąc do Sulova też dodawać 0,5-1 bo trudniej o cyfrę?
"...
rejon n-1
rejon n"

Mogę zapytać o sens? Rejony się różnią pod wieloma względami i o to chyba chodzi ;), m.in. specyfiką rejonu, otwierającymi drogi stąd różnice w wycenie.
Rozumiem, że po prostu fajnie sobie w swoim towarzystwie popierd.olić o cyfrze :lol: 8) Też czasem lubię :mrgreen:

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 29, 2014 10:38 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Mądrego to i dobrze posłuchać :mrgreen:

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 29, 2014 10:49 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 18, 2009 3:07 pm
Posty: 1641
Lokalizacja: MARCIN NH Kraków
Mroczny napisał(a):
Rozumiem, że po prostu fajnie sobie w swoim towarzystwie popierd.olić o cyfrze


O to właśnie w tym chodzi :)
Ponarzekać, pośmiać się, a później pojechać i zrobić hehe

_________________
prawdziwe życie to górska przygoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 29, 2014 11:00 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Nie można mechanicznie przeliczać, nie o to chodzi.
Ciekawostką jest nagromadzenie kilku dróg o podobnej, dość promocyjnej wycenie. Zresztą, z tego co znajomi opowiadali to w innych częściach Birowa też są takie softowe drogi.
W Dolinkach chyba trudniej o takie miejsca.

Z tymi Sokołami to chyba w ogóle przesada, tylko trzeba się aklimatyzować do tarcia ;)

btw można sobie w ramach rozweselenia poczytać przemyślenia Jacka Trzemżalskiego o wycenianiu ;)
http://brytan.com.pl/traktat-o-wycenach ... yceniania/

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 02, 2014 9:53 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
taki bajer, wrzucasz zdjęcia na picasę i samo robi gifa :mrgreen:
Granit the best - tarcie and rest, VI na Starościńskiej


Obrazek

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 03, 2014 6:48 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
semow napisał(a):
Granit the best - tarcie and rest, VI na Starościńskiej
Fajna dróżka ;) W ogóle w moim rankingu Starościnska wymiata. Robiłeś coś jeszcze tam?

Z innej beczki,
Olsztyn, Słoneczne Dolne: Filar Potoka (VI+), dawno się tak nie zdziwiłem w tej wycenie, nawet jakby temu dać VI.1 to będzie dość mocne w moim odczuciu.

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 03, 2014 7:13 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Trójkąt, koledzy jeszcze robili W Krainie Oblaków..., ja już nie zdążyłem. Granit chyba w sumie łatwiejszy, bardziej siłowy niż techniczny.

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 03, 2014 7:49 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
semow napisał(a):
koledzy jeszcze robili W Krainie Oblaków..., ja już nie zdążyłem. Granit chyba w sumie łatwiejszy, bardziej siłowy niż techniczny.
Zdecydowanie W Krainie... jest bardziej wymagające, na Granicie najwięcej problemów sprawia to siłowe wyjście po 1 ringu, bo nawet to wyjście wprost przez bambułe na górze jest łatwiejsze niż najtrudniejszy, techniczny odcinek W Krainie... .

Polecam też Krzon Direct.

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 03, 2014 8:19 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Ciekawe że tutaj np. http://www.pza.org.pl/news.acs?id=765907 Granit ma pół stopnia więcej niż Kraina. Może to kwestia techniki w rajbungach, która u nas leży :P
Generalnie wyjazd był bardzo pouczający, bo poza Starościńską to głównie czołgaliśmy się przez większe i mniejsze rysy. Łapy poharatane, ale satysfakcja jest.

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 03, 2014 8:32 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
semow napisał(a):
Ciekawe że tutaj np. http://www.pza.org.pl/news.acs?id=765907 Granit ma pół stopnia więcej niż Kraina.

Tu z kolei, Kraina ma więcej o cały stopień od Granitu, który ma tylko V+;)
http://www.goryonline.com/Staroscinskie ... 616,i.html

semow napisał(a):
poza Starościńską to głównie czołgaliśmy się przez większe i mniejsze rysy.

Zarzuć czymś, kolejny wypad w Sokoły/Rudawy chciałbym głównie przeznaczyć na tradowe haratanie w rysach mniejszych lub większych. :shock:

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 03, 2014 8:59 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Hmm, jeśli z kolei Trójkąt by miał mieć też V+ to Granit na pewno mocniejszy... Górny próg można niby obejść ale dolny to na pewno jest trudniejszy niż Trójkąt.

Z tego co teraz robiliśmy to bardzo polecam Rysę Gorayskiego na Krzywej (zdjęcie na fb), mocno przeciorał nas Komin Ścięgosza (z taką parchatą przerysą w trudnościach) na Małym Sokoliku, kolega sporo nalatał się na Rysie Kowalewskiego na Babie, ja się w to kiedyś wstawiałem i jest naprawdę konkretna jak na swoją wycenę. Obok jest trochę łatwiejsza Krwawa Rączka - z klinowaniem pięści. Na prawdziwie katolickie rysy i przerysy jeszcze za cieńcy w uszach jesteśmy ;) Koledzy z Klubu za to w zeszłym roku powalczyli solidnie: http://kw.krakow.pl/sww-kw-krakow/porad ... -rysy.html

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 04, 2014 7:50 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
semow napisał(a):
Hmm, jeśli z kolei Trójkąt by miał mieć też V+ to Granit na pewno mocniejszy... Górny próg można niby obejść ale dolny to na pewno jest trudniejszy niż Trójkąt.

Jasne ---> Trójkąt < Granit < Kraina.

Fajna relacja i bardzo praktyczna pomoc w postaci arkusza, z tym, że wyczyny chłopaków to na razie nie moja liga ;)

O Rysie Gorayskiego myślałem właśnie, z kolei o Kowalewskiego kolejny raz słyszę, że harda. Robiliście ją na własnej?

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 04, 2014 8:07 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Nie, na ringach. Z jednej strony cama tam można wyżej wsadzić, z drugiej będzie przeszkadzał w klinowaniu.
Na pewno dobrze jest bardzo solidnie otejpować ręce ;)

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So cze 07, 2014 8:27 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Starościńska jest super, zgadzam się z opiniami powyżej co do wycen (z tym że "W Krainie Oblaków" mnie niestety nie puściło)

Wracając do krainy jurajskiego mydła:

Proteza VI+, Obchodnia, Dol. Brzoskwinki
Start trochę wyślizganą ryską, potem trawers po klamach z kiepskimi stopniami i wyjście z przewieszenia. Duże dobre chwyty, przyjemne wiosłowanie :)

Trochę dawniejsze dzieje:
Siwy Dym VI.1, Dymniok Szary, Nielepice

Uwaga - na tej skale występuje (jeszcze) tarcie! Trudności to kilka czujnych ruchów w połogiej płytce po niedużych chwytach. Dobrze pracując na nogach można złapać no-handa przed kluczowym ruchem :). Poszło nadspodziewanie łatwo po dobrym flashu od kolegów.

Bonus: dzisiaj byłem w "odnowionym" rejonie opisanym w ostatnich Górach. Żytnie Skały to dobre miejsce na upalne dni jak dziś, niestety sądząc po frekwencji sporo osób też już się o tym dowiedziało :). Drogi dobrze obite i jeszcze niewyślizgane. Te, które robiłem może nie powalają urodą, ale wspinało się całkiem przyjemnie. Dla zawodników robiących >= VI.2 jest chyba ciekawiej (parę dróg przechodzących przez okapy wyglądało nieźle).

Jutro będzie lepiej, VI, Żytnie Skały

Droga oferuje optymistyczne przesłanie w nazwie i techniczne wspinanie filarkiem wspinanie po dobrych odciągach. Balans i takie tam.

Gilotynka VI+ (?), Żytnie Skały

W nowych "Górach" jest VI.1, w Jurze Południowej jest VI. Jak dla mnie krakowskim targiem wyceniłbym pośrodku, chociaż jako VI.1 byłby to mój najlepszy OS :). Wspinanie po płytce, w trudnościach trochę palczaste miejsce, na szczęście stopnie pojawiają się tam gdzie trzeba.


Ostatnio edytowano N cze 08, 2014 7:42 pm przez comb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 08, 2014 6:48 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
comb napisał(a):
Bonus: dzisiaj byłem w "odnowionym" rejonie opisanym w ostatnich Górach. Żytnie Skały to dobre miejsce na upalne dni jak dziś, niestety sądząc po frekwencji sporo osób też już się o tym wie :). Drogi dobrze obite i jeszcze niewyślizgane. Te, które robiłem może nie powalają urodą, ale wspinało się całkiem przyjemnie. Dla zawodników robiących >= VI.2 jest chyba ciekawiej (parę dróg przechodzących przez okapy wyglądało nieźle).

Byłem tam ze 3 tygodnie temu we czwartek, zaraz po tym jak przyszliśmy zwaliło się z 10 osób z psami, dzieciami itd. Masakra. Próbowałem Skazanego Na Busa, VI.1+, ale nie mam pomysłu jak przy obecnym stopniu zginania zrobić kluczowy ruch na wyjściu z okapu. Trzeba doładować.

Z wiadomości pozytywnych, do zestawu "polecanych" dróg w Birowie mogę dorzucić Adorację Pantofelka (VI+) i Akt w Antycznym Łożu (VI.1+).

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 08, 2014 8:47 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
Mroczny napisał(a):
kolejny wypad w Sokoły/Rudawy chciałbym głównie przeznaczyć na tradowe haratanie
Dupa... a nie trady, bo haratanie to i owszem.., spontaniczna decyzja czwartkowo/piątkowa i dołączam do bielskiego wyjazdu w Sokoliky, zajeżdza nas(naliczyłem w sobotni wieczór) ze 20 osób i dwa psy :shock: :mrgreen:

Do zestawu ładnych, polecanych dla Szczupaków dorzucę:

Sukiennice - Ścianka Lwowa (VI.1) - techniczna, przydadzą się silne palce,
Baba - Kurtykówka (VI) - wiem, była już polecana ale naprawdę warto :wink:
Mały Sokolik (Małpia Ścianka) - Małpia Ścianka (VI.1) - bardzo ładna, techniczna, wymagająca, przejście z delikatnego połogu w takowe przewieszenie
Krzywa Turnia - Kurtykówka (VI+) - co tu dużo mówić, fantastyczny klasyk, przygoda i kawał urozmaiconego wspinania, górski charakter,
Krzywa Turnia - O La Spacca (VI.1) - kolejna piękna techniczna droga na Krzywej,
Krzywa Turnia - Małolatówka (VI.1) - nowość! Stara wędkowa droga Małolata, w topo jako VI+, po obiciu z info autora pierwszego przejścia VI.1 i ma spokojnie tyle, jeszcze bez stanowiska, aktualnie można skorzystać ze stanu z sąsiedniej Szalonej Lokomotywy.

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz cze 19, 2014 7:10 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4469
Lokalizacja: GEKONY
Dawno nie pływałem ze szczupakami - Molibdenowy Mateusz VI OS :mrgreen:

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 19, 2014 3:30 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4469
Lokalizacja: GEKONY
Kolejny przyjemny dzień w skałach. 3 x OS - Igła (IV), Gzylowe kieszonki (V+) i Benedetko (VI-).
Oczywiście w Gzylowych Skałach. Igły nie polecam bo sporo ruchomych głazów, ale pozostałe dwie drogi fajne. Kieszonki zmuszają do wyszukiwania chwytów, a z dołu wyglądają na banalne, natomiast Benedetko jest idealne dla osób z większym zasięgiem ramion, tak jak u mnie :mrgreen: Droga stworzona pod moje gabaryty, poszła szybciej i łatwiej niż to IV na początku.

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 20, 2014 8:18 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
W poszukiwaniu cienia dziś odwiedziliśmy Smoleń i był to dobry wybór :)

Laskowik VI+, Mała Zegarowa
Nie mając zapasu można się zdziwić :) Padła za drugim razem, w kluczowym przewieszonym miejscu trzeba iść inaczej niż się narzuca, ale zanim to odkryłem za mocno się zbułowałem. Mimo to fajne wspinanie, przewieszka po dziurach i potem płyta, trzeba trochę pokombinować a i bułę można rozgrzać.

Relaks z Wędką VI.1, Mała Zegarowa
Ładna droga prowadząca takim płyto-filarkiem, chwyty większe i mniejsze, acz pozytywne. Jak dla mnie dość ciągowa, padła flashem, ale końcową część popylałem byle szybciej :)

Bardzo ciekawie wyglądała też Zegarowa - efektowne, 30-metrowe drogi. Niestety z moją obecną wytrzymałością wolałem się tam nie wstawiać :oops:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 29, 2014 8:55 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Babcia gienia - Gora Koloczek na skale Lalka, robik ktos? Wyceny z jakimi spotkalem sie to od VI- do VI+. Byla to moja niby pierwsza szostka ale moim zdaniem za latwa. Moglby ktos potwierdzic i zweryfikowac te cyfre? :)

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 07, 2015 1:15 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
Może było, w każdym razie w oczekiwaniu na kolejny wyjazd w tym sezonie, parę propozycji i nieścisłości, może dla kogoś okażą się pożyteczne:

Jura Północna | Podzamcze - Wielka Cima
- Nie­usta­jące Święto dyszla (VI+) - bar­dzo fajny tech­niczny pio­nik po dziur­kach
- Chude pedały (VI.1+) - podobny charakter co Nie­usta­jące Święto dyszla, stopień wyżej, spadłem spod TOPu wyjeżdżając ze stopieńka więc do powtórki

Jura Północna | Piaseczno - Cydzownik
- Filar Cydzow­nika (VI+) - super filarek, same duże chwyty
- Ryska Pro­fosa (VI.1) - start i cru­xowa kom­bi­na­cja w rysie wyma­gają nieco kom­bi­na­cji, niebanalna - świetna droga!

Jura Północna | Piaseczno - Nietoperze
- *Zemsta nie­to­pe­rza (VI.1) - dwa ruchy w przewieszcze, wejście na stopień i koniec drogi
- Zemsta fryzjera (VI) - fajne dwa wyjścia z mantli na nogi, góra teren rolniczy
- **Dusza Funk­cjo­na­riu­sza (VI.1) - dolny odci­nek to “wia­dra po pachy”, na samej górze fajna sekwen­cja, z nie­ła­twym się­gnię­cie do obłego chwytu
- ***Młody Znowu Zgrusz­ko­wał (VI.1+) - same klamy w przewieszeniu, na górze crux dostać i wydostać się z podchwytu.

Wyceny podane są z Jury2 Haciskiego i tu pojawiają się wątpliwości bo Darek Kaptur na toprope.pl pisze trochę inaczej:

- * wg niego nie robiliśmy *Zemsty nie­to­pe­rza (VI.1) tylko inną drogę obitą na lewo od niej, bez nazwy (VI/VI+)
http://www.toprope.pl/index.php/topo/po ... owego-2011
- **Dusza Funk­cjo­na­riu­sza (VI.1) to VI+
- ***Młody Znowu Zgrusz­ko­wał (VI.1+) to VI.2
http://www.toprope.pl/index.php/topo/po ... naczkowego

Z pierwszymi dwoma przypadkami się zgadzam, trzeci..? hmm, nie wiem. Ciekaw jestem co na to Grzegorz Rettinger w swoim nowym przewodniku, jak zakupię dodam info.

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 13, 2015 11:16 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Jura Północna Góra Kołoczek

Za spadającymi gwiazdami
- Filar spadających gwiazd (VI) - piękna, długa droga (13-14 wpinek). Może być ciężka na OS.

Głowa cukru
- Filar Kutafona (VI) - po klamach z 2 trudniejszymi ruchami. Trzeba zaufać mikrostopniom, które zostały w tym mydle. :D

Próba OS na Filerze Dziewicy nieudana :wink: Następnym razem powinno być RP.

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N kwi 26, 2015 10:12 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 25, 2012 4:52 pm
Posty: 649
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Węzie Skały

Drzewna
Drzewo stan VI.1+ RP - krótka (8m) lecz fajna droga z miłym przechwytem do klamki.

Węzia Skała
Nie dla każdego VI.1/VI.1+ OS - fajna około 12m droga, raz rysą raz płytką obok. W rysie trzeba czasem poszukać chwytów, stopnie bardzo dobre.

_________________
http://wyrypy.wordpress.com/
Flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 29, 2015 7:48 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Łutowiec

Ule
- Ewunia VI, RP ciekawa droga, bo trochę przez płytę na żywca, a powiedzmy "trudność" jest tylko przed samym stanowiskiem
- Psie oczodoły VI+, AF, bardzo ładna droga (zostały dobite 2ringi więc łącznie są 4) ciekawa formacja przez 2/3 trasy, leciutka przewieszka przed stanowiskiem gdzie albo trzeba ładnie wyjść ze skrętu albo jak kto woli z buły :P
- Miodzio VI+, przymierzaliśmy się na koniec do tej drogi, ale palce na klamie się same otwierały i ciężko było wyjść na ścisk do dziurki 1m powyżej

Słoń
- Jąkała VI+, AF, bardzo ładna droga na początku kominem, a potem wejście na płytę. Teoretycznie powinno się wyjsć z komina przy 5 ringu, ja dopiero przy 6 wszedłem. Przed samym stanowiskiem dziurki cięły palce i niestety bez RP tylko AF :/. Na pewno wrócę na tę drogę aby zrobić w ciągu. Droga ma kilka wariantów trudniejszych VI.1 i VI.2

ogólnie mało skał, ale teren ciekawy ;), zrobiliśmy na rozgrzewkę trzy trasy V i V+.

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 30, 2015 9:05 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 25, 2012 4:52 pm
Posty: 649
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nielepice

Dymniok Szary

Klasyk VI.1 OS - z początku trzeba zadać z słabej klamki lub po prostu wyskoczyć do dużej płetwy (dla wysokich +185cm), dalej ładne wspinanie rysą i chwytami po prawej.

_________________
http://wyrypy.wordpress.com/
Flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 14, 2015 9:28 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Jura Północna - Olsztyn - Góra Niwki

Dziewica

Droga Wilhelmiego VI/VI+ RP (takie wyceny znalazłem w przewodniku) Ładna droga, czujne podejście pod trudności po klamach. Mogłaby pójść na OS, ale pogubiłem się. W drugim podejściu puściła, ale w gorszym stylu (nogi wyjechały i poszło ze szmaty :P )

Żółta Ścianka VI+ OS Przyjemny, PSYCHICZNY, techniczny połóg po mikrostopniach. Droga znajduję się pomiędzy V a V.1+ ale widać z czego możemy korzystać. Polecam ;)

PS Aktualnie jest tam stado owiec, sporo kup! :D

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 31, 2015 5:08 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 04, 2009 9:21 am
Posty: 686
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Łutowiec

Różowa ścianka - wszystkie cztery Różowe Pantery - 2x VI.1 i 2xVI.1+
Zdecydowanie jak ktoś chce zrobić cyfrę bo nawet nie wspinając się na poziomie VI.1 OS można pociągnąć życiówkę :P
Drogi krótkie i co ważne - nie wyślizgane!

_________________
http://www.climber.com.pl
http://www.facebook.com/climbercompl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 08, 2015 12:53 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
W niedzielę patentowaliśmy Zgaduj-zgadula gdzie jest Rulewski? VI.1+, fajny dół drogi i ciekawa góra. Natomiast trzeba uważać przy chyba 4 ringu, duży blok skalny z kamami po bokach na odciąg wygląda podejrzanie, głuchy odgłos, ale za mało mam doświadczenia, żeby ocenić stopień niebezpieczeństwa :P tak czy inaczej jak ktoś będzie robił tą drogę to niech zwróci uwagę i napisze jak to ocenia.

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt cze 19, 2015 10:41 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
wczoraj po dłuższej przerwie wróciłem na Jurę, w sumie mydło nie jest takie złe ;) robiłem Azję VI.1 i Prawego Piotrusia Pana VI.1+ na Polniku, wydawało mi się że wymuszają jedną konkretną sekwencję ale jak się okazuje znajomi w inny sposób robili crux... w każdym razie polecam, to są raczej drogi kilku ruchów ale za to ciekawych!

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL