Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Kolejka linowa na Kasprowy Wierch
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=4&t=5663
Strona 10 z 15

Autor:  Ewelajka88 [ Pt lis 02, 2012 8:04 pm ]
Tytuł: 

Kolejka na Kasprowy jest przereklamowana. Wejście o własnych siłach do góry jest bez porównania :) i szlak w miarę przyjemny :)

Autor:  szach_mat [ N lis 04, 2012 9:03 pm ]
Tytuł: 

święte słowa Ewelajka88

Autor:  Ewelajka88 [ Pn lis 05, 2012 4:42 pm ]
Tytuł: 

:)

Autor:  skarnia_skalka [ Wt lis 06, 2012 5:13 pm ]
Tytuł: 

"Kolejka na Kasprowy jest przereklamowana. Wejście o własnych siłach do góry jest bez porównania Smile i szlak w miarę przyjemny Smile"

Dokładnie to, polecam wejście od strony Myślenic Turni i zejście przez Murowaniec :lol:

Autor:  raffi79. [ Wt lis 06, 2012 11:04 pm ]
Tytuł: 

Czy jest przereklamowana to nie byłbym tego tak pewien ?
A czemu to niech każdy sobie odpowie.

Rok 1935..... reszta starych archiwalnych zdjęciach.


W większości górskich krajów są kolejki które mają historię i osiągnięcia.
Czy to Zermatt, Chamonix-Mont-Blanc, Łomnica czy nasza na Kasprowy.

Autor:  Vespa [ Śr lis 07, 2012 12:29 am ]
Tytuł: 

Ewelajka88 napisał(a):
i szlak w miarę przyjemny :)


Eee, nudny na maksa...
Znaczy również uważam że lepiej wejść samemu niż stać Bóg wie ile w oczekiwaniu, nie ogarniam idei tego wielogodzinnego stania z własnej woli (zapomniał lud czas kolejek?) ;)
Ale Kaspro generalnie jest nudny. Tłumy, pizzeria i widoki choć kozackie lepsze są ze Świnicy. To już lepiej wbić się na Liliowe, ta sama panorama a ciut mniej luda.

Autor:  Olga [ Śr lis 07, 2012 9:07 am ]
Tytuł: 

Vespa napisał(a):
Eee, nudny na maksa...

W kwietniu było przepięknie - za całe podejście tylko jeden narciarz i te wielkie, prawie nienaruszone połacie śniegu... :)
Za to gdy na szczycie wysypała się 'zawartość' kolejki, zaczęła się jazda. Ludzie w miejskich półbutach, zdziwieni, że jest śnieg, itd., a zwieńczeniem tego obrazka [dodam tutaj, że tego dnia nie miałam w 100% sprecyzowanych planów, więc na wszelki wypadek wzięłam ze sobą czekan] był komentarz jednej z pań, że mam wielki kilof przy plecaku :twisted:

Autor:  trekker [ Wt lis 20, 2012 6:59 pm ]
Tytuł: 

http://www.rynek-kolejowy.pl/36809/ABW_ ... anstwa.htm

Autor:  agata g [ Wt lis 20, 2012 8:39 pm ]
Tytuł: 

trekker napisał(a):
http://www.rynek-kolejowy.pl/36809/ABW_Sprzedaz_PKP_PKL_zagraza_interesom_ekonomicznym_panstwa.htm


Czytałam już o tym kilka miesięcy temu, co za głupi kraj, nikt się nad niczym poważnie nie zastanawia, podejmują ważne decyzje nie mając pojęcia jakie będą konsekwencje. :?
Już nie mówiąc o tym że szkoda żeby kolejkę kupili np. Słowacy, mam nadzieję, że do prywatyzacji nie dojdzie.

Autor:  agata g [ Wt lis 20, 2012 8:43 pm ]
Tytuł: 

Ewelajka88 napisał(a):
Kolejka na Kasprowy jest przereklamowana. Wejście o własnych siłach do góry jest bez porównania Smile i szlak w miarę przyjemny Smile


Czasem się przydaje: jak idę na Orlą Perć wjeżdżam pierwszą kolejką i jestem na górze przed tłumami. Cisza, spokój i prawie nikogo na szlaku.

Autor:  _Sokrates_ [ Wt lis 20, 2012 9:01 pm ]
Tytuł: 

Według mnie kryterium powinno być proste. Przynosi dochód - zostawić jak jest. Przynosi straty - sprywatyzować. A czy kupi to Niemiec, Słowak czy Eskimos to już sprawa drugorzędna.

Autor:  agata g [ Wt lis 20, 2012 9:06 pm ]
Tytuł: 

To chyba niemożliwe żeby ta kolejka przynosiła straty, dlatego jej prywatyzacja wydaje mi się bezcelowa.

_Sokrates_ napisał(a):
A czy kupi to Niemiec, Słowak czy Eskimos to już sprawa drugorzędna.

Fajnie by było żeby w Polsce na kolejce wybudowanej przez Polaków zarabiali Polacy ale inni.

Autor:  trekker [ Wt lis 20, 2012 9:48 pm ]
Tytuł: 

_Sokrates_ napisał(a):
Według mnie kryterium powinno być proste. Przynosi dochód - zostawić jak jest. Przynosi straty - sprywatyzować.

I tu się niestety nie zgodzę. Firmy działające w strategicznych dla kraju branżach powinny być państwowe. Nawet jeśli przynoszą straty.

Znane są też numery że celowo doprowadza się firmę do tego aby przynosiła straty a później pewna wąska grupa ludzi zarabia grubą kasę na jej sprywatyzowaniu.

Co do PKL to nie jest to firma strategiczna dla Polski, więc można ją sprywatyzować, tylko skoro jednak przynosi dochód do budżetu to po co ją sprzedawać.

Autor:  _Sokrates_ [ Wt lis 20, 2012 10:34 pm ]
Tytuł: 

trekker napisał(a):
Firmy działające w strategicznych dla kraju branżach powinny być państwowe. Nawet jeśli przynoszą straty.


Zgoda. Choć o szczegółach można dyskutować - no ale to nie ten wątek.

trekker napisał(a):
Co do PKL to nie jest to firma strategiczna dla Polski, więc można ją sprywatyzować, tylko skoro jednak przynosi dochód do budżetu to po co ją sprzedawać.


Tylko czy na pewno ten dochód przynosi? Nie udało mi się znaleźć na ten temat danych w necie - choć przyznam, że nie szukałem zbyt starannie ;)

Autor:  trekker [ Śr lis 21, 2012 1:32 am ]
Tytuł: 

Ja natomiast czytałem w kilku źródłach że PKL to jedyna spółka grupy PKP, która nie przynosi strat.

Autor:  samgold [ Śr lis 21, 2012 2:35 pm ]
Tytuł: 

@_Sokrates_

mi udało się znaleźć, że Polskie Koleje Liniowe w 2011 miały 9,1 mln zł zysku netto (źródło:http://www.wprost.pl/ar/352739/Walka-o-Polskie-Koleje-Linowe/).
Więc to całkiem ładny wynik.

Autor:  _Sokrates_ [ Śr lis 21, 2012 5:26 pm ]
Tytuł: 

I wszystko jasne - łapy precz od PKL! ;)

Autor:  rogerus72 [ Cz lis 22, 2012 10:17 am ]
Tytuł: 

agata g napisał(a):
Fajnie by było żeby w Polsce na kolejce wybudowanej przez Polaków zarabiali Polacy ale inni.

zgadza się.
tylko w Naszym kraju polskiego czegokolwiek jest coraz mniej...

Autor:  agata g [ Cz lis 22, 2012 5:17 pm ]
Tytuł: 

[quote="rogerus72"][/quote]

no właśnie , przykre, a kolejki naprawdę szkoda...

Autor:  szach_mat [ Pt gru 14, 2012 3:16 pm ]
Tytuł: 

no i zaczęło się :)


Kod:
Ruszyła prywatyzacja Polskich Kolei Linowych

Klamka zapadła. PKP ogłosiło sprzedaż Polskich Kolei Linowych. W "Rzeczpospolitej" ukazało się ogłoszenie o naborze zainteresowanych nabyciem właściciela m.in. kolejki linowej na Kasprowy Wierch. PKP zakłada, że ostatecznie proces zakończy się w połowie 2013 roku.
PKP do 24 stycznia czeka na oferentów chętnych kupić akcje PKL. - Następnie zostanie wybrana tzw. krótka lista inwestorów, którzy zostaną dopuszczeni do badania spółki - mówi Mirosław Kuk, rzecznik PKP.

Do tego czasu zainteresowani będą mogli odebrać memorandum dot. PKL. Tam znajdą się informacje o spółce, w tym opinia prawa dotycząca własności gruntów w Tatrach.

Wtedy to zainteresowani złożą już konkretną kwotą, którą są gotowi dać za PKL.

Po tym czasie, w okolicach marca, zostanie wybrany jeden inwestor, z którym PKP będzie negocjowało warunki sprzedaży akcji. - Według planu chcemy zakończyć proces prywatyzacji PKL do połowy 2013 roku - zapowiada Kuk.

Jak wyjaśnia rzecznik PKP, w wyborze oferty najważniejsza będzie cena, jednak również będą brane pod uwagę także plany potencjalnego nabywcy w stosunku do PKL.


http://zakopane.naszemiasto.pl/artykul/1653201,ruszyla-prywatyzacja-polskich-kolei-linowych,id,t.html#3b01d29afd5c2582,1,3,5

Autor:  raffi79. [ So gru 15, 2012 11:16 am ]
Tytuł: 

A nie mówiłem kilka miesięcy temu że i tak sprzedadzą.

Autor:  trekker [ So gru 15, 2012 12:16 pm ]
Tytuł: 

Niech sprzedają i skupią się na pociągach bo to co się dzieje ze zbiorowym transportem kolejowym w Polsce to jest PATOLOGIA.

Kolejkom linowym w Polsce to chyba nie powinno zaszkodzić.

Autor:  m__s [ So gru 15, 2012 12:48 pm ]
Tytuł: 

trekker napisał(a):
Niech sprzedają i skupią się na pociągach bo to co się dzieje ze zbiorowym transportem kolejowym w Polsce to jest PATOLOGIA.

Kolejkom linowym w Polsce to chyba nie powinno zaszkodzić.


Pytanie, czy Kasprowemu nie zaszkodzi...

Autor:  trekker [ So gru 15, 2012 1:31 pm ]
Tytuł: 

To Kasprowemu coś jeszcze może zaszkodzić ?

Autor:  agata g [ So gru 15, 2012 10:43 pm ]
Tytuł: 

trekker napisał(a):
Niech sprzedają i skupią się na pociągach bo to co się dzieje ze zbiorowym transportem kolejowym w Polsce to jest PATOLOGIA.

Kolejkom linowym w Polsce to chyba nie powinno zaszkodzić.


Pewnie, niech na polskiej kolejce w Polsce zarabiają sobie Słowacy... Sprzedajmy wszystko i będzie świetnie.
Sprzedaż nie dojdzie do skutku najprawdopodobniej ponieważ właściciele ziemi którzy oddali ją pod budowę kolejki już zapowiedzieli, że będą domagać się jej zwrotu.

Autor:  agata g [ So gru 15, 2012 10:45 pm ]
Tytuł: 

A już nie rozumiem w jaki sposób pieniądze uzyskane z prywatyzacji miały by pomóc innym spółkom grupy PKP

Autor:  trekker [ So gru 15, 2012 11:03 pm ]
Tytuł: 

agata g napisał(a):
Pewnie, niech na polskiej kolejce w Polsce zarabiają sobie Słowacy

Nie chce zarabiać polska firma to będzie zagraniczna, podatki z biletów i tak trafią do polskiego budżetu.

agata g napisał(a):
Sprzedajmy wszystko i będzie świetnie.

Za późno się obudziłaś. I tak ta komunistyczna banda już dawno wszystko sprzedała.

agata g napisał(a):
A już nie rozumiem w jaki sposób pieniądze uzyskane z prywatyzacji miały by pomóc innym spółkom grupy PKP

One nie mają pomagać spółkom pkp tylko podróżnym. Chociażby tak że będie ich stać na kupno nowych wagonów i będziesz mogła jeździć wreszcie w cywilizowanych warunkach, a nie na stojąco w śmierdzącym kiblu.
Chociaż osobiście w to wątpię bo takie debile jak są zatrudnione w pkp to zawsze wszystko spierdo la.

Autor:  miler [ So gru 15, 2012 11:15 pm ]
Tytuł: 

Kase za sprzedaż, budżet przechwyci na łatanie dziur i tyle PKP będzie widziało z tego eurosów.
trekker napisał(a):
podatki z biletów i tak trafią do polskiego budżetu.

o ile zarejestrują ją w Polsce, bo przy udolności polskiego Rządu wszystko jest możliwe. :D

Autor:  trekker [ N gru 16, 2012 12:29 am ]
Tytuł: 

Przecież PKL jest zarejestrowana w Polsce, a nawet jeśli nabędzie ją inna firma to od działalności gospodarczej na terenie Polski (w tym wypadku np. vat od sprzedaży biletów) płaci się podatek w Polsce. Nieopodatkowany w Polsce może być za to zysk właściciela. Dlatego lepiej by było żeby PKL kupiła firma zarejestrowana w Polsce.

Autor:  agata g [ N gru 16, 2012 11:09 am ]
Tytuł: 

trekker napisał(a):
Przecież PKL jest zarejestrowana w Polsce, a nawet jeśli nabędzie ją inna firma to od działalności gospodarczej na terenie Polski (w tym wypadku np. vat od sprzedaży biletów) płaci się podatek w Polsce. Nieopodatkowany w Polsce może być za to zysk właściciela. Dlatego lepiej by było żeby PKL kupiła firma zarejestrowana w Polsce.


Miejmy nadzieję, wiem, że powstała spółka powołana przez kilka gmin podhalańskich żeby kupić kolejkę.

Strona 10 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/