Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

[prasa] Jutro będzie już tylko futro
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=4&t=6608
Strona 2 z 2

Autor:  Basia Z. [ Pn gru 22, 2008 5:17 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
W Twoim przypadku chodzi tylko o to ,aby kampania była tak przygotowana ,abyś Ty nie rozpoznała ,że to jest kampania.
Wtedy kupisz wszystko co zechcemy . Bum. Trym. Pac.



Przyznaję Ci rację że na pewno istnieje sposób aby trafić do każdego konsumenta (tak aby sam o tym nie wiedział). Tylko czasem się zastanawiam co ONI właściwie chcieliby mi wcisnąć ?
Nie jestem pożądanym konsumentem.
Mam mało kasy, nie mam samochodu, o mieszkanie w ogóle nie dbam.
Zakupów nienawidzę, ciuchy kupuje przeważnie w "odzieży używanej" (za wyjątkiem niektórych sportowych).

Jedyne co mnie rajcuje to wyjazdy w góry (ale te organizuje sobie całkowicie sama i nie korzystam z usług żadnych biur /chyba że akurat prowadzę wycieczki dla tych biur i wtedy to mi zależy na reklamie/).

No jednym słowem konsument ze mnie do niczego.
Na dodatek z natury bardzo sceptycznie podchodzę do tego co wyczytam w prasie, a telewizji od czterech lat (od kiedy Kaczory doszli do władzy) nie oglądam w ogóle.

Przypuszczam, że ok 100 zł miesięcznie wydaję na rzeczy niepotrzebne, bez których mogłabym się obejść (głownie środki higieny i kosmetyki), ale zdaję sobie z tego sprawę.

No to co ONI mogą mi wcisnąć ?

B.

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 5:23 pm ]
Tytuł: 

Basia Z. napisał(a):
Przypuszczam, że ok 100 zł

To już mamy 1200 pln rocznie do zagospodarowania.


Basia Z. napisał(a):
mogłabym się obejść (głownie środki higieny i kosmetyki


Jako kobieta chyba byś się nie obeszła :lol:


Basia Z. napisał(a):
czasem się zastanawiam co ONI właściwie chcieliby mi wcisnąć


Nie koniecznie wcisnąć. Może podsunąć pomysł. Może przekonac ,że to lepsze dla Ciebie niż tamto. Czasem w co trudno uwierzyć z pożytkiem dla Ciebie.


Basia Z. napisał(a):
Nie jestem pożądanym konsumentem


Jesteś . A ,że bardziej ostroznie wydajesz kasę to lepiej .

Przecież prowadząc tych ludzi w góry masz kurtkę . I nie kupiłaś jej w hipermarkecie na półce za 20 pln ?
Dobierałaś parametry. To samo z butami. I już podlegałaś marketingowi.
Nawet temu szeptanemu ( niebezpieczny ) ,który tu na forum jest obecny.

Autor:  Basia Z. [ Pn gru 22, 2008 5:32 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
Przecież prowadząc tych ludzi w góry masz kurtkę . I nie kupiłaś jej w hipermarkecie na półce za 20 pln ?


Pomyliłeś się tylko o 5 zł. Kupiłam w "szmateksie" za 25 zł. Poważnie.
Jestem z niej bardzo zadowolona.

Luka3350 napisał(a):
Dobierałaś parametry. To samo z butami. I już podlegałaś marketingowi.
Nawet temu szeptanemu ( niebezpieczny ) ,który tu na forum jest obecny.


To raczej sądzę że ja pisząc w swoim czasie do "npm" i udzielając się na różnych forach mogę być nośnikiem tego "szeptanego" marketingu. Ale zdaję sobie z tego sprawę, dlatego jeżeli już coś doradzam w kwestii sprzętowej staram się doradzać to co sama rzeczywiście sprawdziłam i staram się doradzać rzeczy różnych firm, bez wyróżniania konkretnych (hej czytajcie to panowie z firm outdoorowych i dajcie mi zniżkę ;-) ).

B.

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 5:41 pm ]
Tytuł: 

Basia Z. napisał(a):
doradzać to co sama rzeczywiście sprawdziłam

Bardzo często jest to też zadaniem reklamy.
Tak jak pisałem nie mozna przyjąć ,że reklama jest zawsze kłamliwą manipulacją.
Bardzo często jest podkreślaniem cech ( ważnych dla konsumenta )
Czasem jest przemilczaniem cech mniej waznych. Nikt nie reklamuje ogórków hasłem : " W naszych ogórkach najlepszy benzoesan sodu "

Podkreśla się to co chcemy ( i co ważne dla konsumenta )

Kurtka ma taką i taką oddychalność . Taką wodoodporność.
Informacja idzie przez reklamę .I odwrotnie.

Autor:  magda [ Pn gru 22, 2008 5:47 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
Czasem jest przemilczaniem cech mniej waznych. Nikt nie reklamuje ogórków hasłem : " W naszych ogórkach najlepszy benzoesan sodu "

Podkreśla się to co chcemy ( i co ważne dla konsumenta )

Np. "duże i twarde" ;)

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 5:51 pm ]
Tytuł: 

Tak. I inne cechy produktu ,które przekładają się na zalety ważne dla konsumenta. Bo dla jednego ważna jest cena ,dla innego waga ,dla innego parametry.
Każdy powie ,że cena. Ale jednak kurtki Mammuta kupują łojanci pomomo ceny i dumnie paradują w schronie.

I kolejna cecha-elitarność ( Mammut np. ) Zaleta -? Szpan.
Nic w tym złego. Zła jest tylko dwulicowość i udawanie ,że noszę Mammuta bo jest dobrej jakości a reszta to nie ważna.

Autor:  Charlie-Mariano [ Pn gru 22, 2008 11:28 pm ]
Tytuł: 

Kapmania TPN-u nie jest skierowana do nas "świadomych turystów", a do tzw.stonki i to ich opinia i jak to się mówi responding, jest istotny bo chyba do nich akcja jest skieorowana.

Autor:  naja naja [ Wt gru 23, 2008 8:08 am ]
Tytuł: 

Charlie-Mariano napisał(a):
Kapmania TPN-u nie jest skierowana do nas "świadomych turystów", a do tzw.stonki i to ich opinia i jak to się mówi responding, jest istotny bo chyba do nich akcja jest skieorowana.

Nie używaj w mojej obecności słowa stonka, bo :abovelol:, :bron9mm: i jeszcze przyłożę kijem bejsbolowym. Góry są dla każdego.
Oczywiście, że nie. Czy chcesz czy nie jesteśmy w tym samym worze z napisem: użytkownicy gór.
Z innego forum znam pozaszlakowca, który łażąc tam, gdzie nie powinnien doprowadził do sytuacji, że oszalała ze strachu młodziutka kózka roztrzaskała się na skałach. Z jeszcze innego faceta, który niepokoił orły w gnieździe. Sama w tym roku z koleżanką wlazłam na rodzącą zającową. Oczywiście przez przypadek. Samica zaczęła uciekać, a moja koleżanka posiadające wykształecenie zbliżone do biologicznego chciała pogłaskać młode.
Niepodoba mi się tylko otoczka towarzysząca owym kampaniom i w tym przypadku sama kampania. Te białe misie są przeurocze.

Autor:  Charlie-Mariano [ Wt gru 23, 2008 9:11 am ]
Tytuł: 

Stonka, stonka i po tysiąckroć stonka i nie tylko ziemniaczana, ale i pszenno-buraczana. A my som elyta (cytując pana Prezydenta) - nie mylić z elitą :))

Autor:  leppy [ Wt gru 23, 2008 10:02 am ]
Tytuł: 

Ciiiiiicho, bo zaraz użytkownik stonka zaatakuje w tym temacie i po Was.

Autor:  Rohu [ Wt gru 23, 2008 10:15 am ]
Tytuł: 

Użytkownik stonka akurat żre ziemniaki i nie ma zamiaru nikogo atakować.

Autor:  Luka3350 [ Wt gru 23, 2008 10:20 am ]
Tytuł: 

Charlie-Mariano i w tym cały problem ,bo ten do ,którego ta kampania jest adresowna ( czyli przepraszam ,że to powiem : stonka ) całkowicie nie zrozumie o co chodzi.
Zobaczy jaiegoś głupawego misia przebierańca i kompletnie nie będzie rozumiał sedna i przekazu. Bo jest on nieczytelny. Jasne ,że ktoś zrozumie. Ktoś wejdzie na stronę WWW i poczyta. Ale jesli to będzie tysiac osób w skali kraju to przy tym poziomie inwestycji i tym poziomie kampanii jest to totalna porażka. Tej wielkości kampania ma być czytelna dla 3 milionów ludzi ,a nie dla kilku tysięcy.

Autor:  magda [ Wt gru 23, 2008 10:50 am ]
Tytuł: 

Atrakcyjność przekazu: zero.
Strona zrobiona na odwal się.

Autor:  Luka3350 [ Wt gru 23, 2008 10:54 am ]
Tytuł: 

magda dokładnie tak.
W pełni zgadzam się z Tobą.

Moim zdaniem było to wykorzystywanie funduszy marketingowych z roku 2008. Typowe zachowania. Zorientowali się ,że jak nie wydadzą to im przepadnie i będzie z tego zadyma ,więc szybciutko zlecili kampanię na już ,na dzisiaj . No i zrobili bezsensowną kampanię .

Autor:  Luka3350 [ Wt gru 23, 2008 12:15 pm ]
Tytuł: 

Ali7 bardzo mi sie podoba. Bardzo trafne.

Autor:  szach_mat [ Wt gru 23, 2008 1:44 pm ]
Tytuł: 

u mnie widziałem "będzie po ptokach" ale prawda bilbord wpada w oko

Autor:  Charlie-Mariano [ Wt gru 23, 2008 2:02 pm ]
Tytuł: 

Nie dopartywałbym się tu podstaw do akcji CBA. Po prostu chyba ktoś nie dopracował celów kampanii. Sam pomysł na akcję społeczną i te billboardy jest niezły. Problem jest w tym, że nie idzie za tym inne działanie, a informacje zawarte na stronie sa banalne. Taka reklama wizualna powinna być elementem większej całości, której tu nie ma.

Autor:  magda [ Wt gru 23, 2008 3:15 pm ]
Tytuł: 

szach_mat napisał(a):
ale prawda bilbord wpada w oko

Jak drzazga. Albo belka, taki toporny.

Autor:  naja naja [ Wt gru 23, 2008 3:42 pm ]
Tytuł: 

Ciekawość mnie zżera. Jaki w przybliżeniu może być koszt takiej kampani?

Po chwili
Sprawdziłam. TuPN oraz Mazurki i Jurajski nie powstały m.in dlatego, że nie było funduszy na ich utrzymanie. Koszt rocznego funkcjonowania parków to 3 miliony zł.

Autor:  magda [ Wt gru 23, 2008 4:21 pm ]
Tytuł: 

Niestety, firma widocznie nie wiedziała, że w Polsce istnieją domeny z polskimi znaczkami i zapomniała zarejestrować również SzanujPrzyrodę.pl.

Autor:  Luka3350 [ Wt gru 23, 2008 5:01 pm ]
Tytuł: 

Przecież w takim TPN jest jakiś facio/ facetka od marketingu ,który ma takie podejście ,że marketing TPN to jest zrobienie takiej ulotki o tym ,że nie wolno plaic ogniska i ,że kozica ma nogi.

Ponieważ pozostali mysliwi nie mają pojęcia o co chodzi w PR i marketingu -tworzeniu marki i tworzeniu wizerunku marki- to cokolwiek zrobi ten ich od PR i tak biją brawo i są zachwyceni.

Ale jak mają mieć mądrego jak sami są głupi jak wzorzec głupoty.

Autor:  magda [ Wt gru 23, 2008 5:09 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
jak wzorzec głupoty.

W Sevres.

Autor:  Basia Z. [ Wt gru 23, 2008 5:11 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
Przecież w takim TPN jest jakiś facio/ facetka od marketingu ,który ma takie podejście ,że marketing TPN to jest zrobienie takiej ulotki o tym ,że nie wolno plaic ogniska i ,że kozica ma nogi.



Myślę (a właściwie to wiem) że nie ma tam nikogo specjalnie od markitingu.

B.

Autor:  Hania ratmed [ Wt gru 23, 2008 5:13 pm ]
Tytuł: 

magda napisał(a):
Strona zrobiona na odwal się.


Masz racje,koncepcja tej strony jest w ogóle nieprzemyślana.Za dużo jednolitego tekstu-odbiorca,który juz na ta strone wszedł,głównie po to,żeby zaspokoic swoja ciekawość o co z ta całą kampania chodzi,bo gdzies mu po okolicy jakieś bilboardy poustawiali jak zobaczy tyle drobnego maczku do czytania to po prostu odpuści sobie temat.

Autor:  magda [ Wt gru 23, 2008 5:14 pm ]
Tytuł: 

Basia Z. napisał(a):
Myślę (a właściwie to wiem) że nie ma tam nikogo specjalnie od markitingu.

Jest gość, który markuje, że się na tym zna.

Autor:  Luka3350 [ Wt gru 23, 2008 5:14 pm ]
Tytuł: 

Ja też wiem.
Ani od PR. A potem się dziwią ,że ludzie jadą w Tatry Czeskie.
I są pewni ,że mamy białe niedźwiedzie.

A jak spotkają niedźwiadka to go topią w potoku.
Niestety funkcją parku jest też informowanie,edukowanie i tworzenie odpowiednigo wizerunku .

Autor:  Basia Z. [ Wt gru 23, 2008 6:19 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
A jak spotkają niedźwiadka to go topią w potoku.
Niestety funkcją parku jest też informowanie,edukowanie i tworzenie odpowiednigo wizerunku .


Cały problem polega na tym że pisma "branżowe" - "Tatry TPN" "npm" czy inne podobne czyta bardzo niewiele ludzi, takich którzy już mają jakieś tam pojęcie o górach. A na prawdę trudno jest trafić do takich, którzy nie mają pojęcia a tam przyjeżdżają (tej przysłowiowej "stonki").

Ja bym postawiła na jakieś ulotki dodawane do biletu, każdemu co ten bilet kupuje lub sam bilet ładnie wydrukowany z ładnym zdjęciem i z prostą i krotką informacją.

Poza tym przewodnicy, którzy prowadzą wycieczki szkolne mają duże pole do popisu objaśniając co i jak. Ale większości się niestety nie chce.


B.

Autor:  Luka3350 [ Wt gru 23, 2008 6:24 pm ]
Tytuł: 

Pomysłów na nowoczesny i bardzo atrakcyjny PR jest około 148.

Autor:  magda [ Wt gru 23, 2008 6:51 pm ]
Tytuł: 

A jeśli ktoś jest zbyt wielkim debilem żeby zrobić to dobrze, nowocześnie i atrakcyjnie, to zawsze może wstawić gołą dupę obok kozicy, przynajmniej oko przyciągnie...

Autor:  Luka3350 [ Wt gru 23, 2008 7:11 pm ]
Tytuł: 

Tak. Gdyby ta była dupa np. Józefa Gąsienicy Byrcyna Księdzularzowego za Lasa , to by się mogło podobać.

Zresztą dupa akurat jest tradycyjnym elementem produkcji oscypka ( tej ciemniejszej wersji )

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/