Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest N cze 16, 2024 11:18 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt wrz 26, 2014 5:01 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pt wrz 26, 2014 4:15 pm
Posty: 13
Witam, od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie, aby spróbować wejść na takie góry jak: mięguszowiecki szczyt wielki, mnich, żółta turnia. Nie jestem doświadczonym taternikiem, ale wyprawę planuję dopiero w następne lato (2015) - jest czas na przygotowanie. Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych użytkowników forum o kilka rzeczy:

1) czy w ogóle dam radę? - do tej pory w tatrach byłem ok. 10 razy, jednak chodziłem tylko po szlakach turystycznych, także jestem kompletnym amatorem, jednak znudzonym normalnymi szlakami.
2) czy trzeba mieć jakieś pozwolenie, by móc wspinać się na w/w góry? Do kogo pisać w tej sprawie?
3) jak się przygotować? Jeżeli chodzi o kondycję to ćwiczę ostro na siłowni, mogę się na jakieś skałki sztuczne zapisać itp.
4) lepiej iść samemu czy w grupie, ewentualnie z przewodnikiem (tu pytanie o koszt takiego przewodnika)?
5) czy będzie mi potrzebny jakiś specjalistyczny sprzęt typu - liny, czekany itp.? czy na żywca można wejść i zejść na którąkolwiek z tych gór?

Z góry dziękuję za odpowiedź. :D
Jak ma ktoś z Was ciekawe linki na temat tych gór i przygotowania wyprawy na nie, to chętnie poczytam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 26, 2014 6:01 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 07, 2006 8:19 pm
Posty: 18162
Ad. 1. jeszcze musisz pojechać kolejne 10 razy. Inaczej nie da rady. A jak będzie nudno, to polecam spróbować włączyć sobie jakiegoś fajnego audiobooka. Wiem, ze to półśrodki, ale jakoś trzeba te 20 razy wyrobić.