Ta wiadomość szczególnie może zainteresować forumowiczów ze stolicy i z grodu Kraka:
http://www.nowiny.z-ne.pl/s,docid,pol,g ... kolei.html
Przytoczę ją w całości:
Komunikacyjne plany kolei
dodano: 3 Kwietnia 2007 (źródło: Dziennik Polski -
www.dziennik.krakow.pl - 2007/04/03)
- Ponad siedem godzin koleją z Warszawy do Zakopanego to skandal. Stawiajmy na turystykę. Trzy godziny między Warszawą a Zakopanem i Warszawą a Krynicą to konieczność - zaznaczył senator Stanisław Kogut (trzeci od lewej). (Fot. Rafał Gratkowski)
Nieco ponad trzy godziny zajmie turystom podróż z Warszawy do Zakopanego. Pod warunkiem że zamiast samochodu wybiorą się w trasę pociągiem.
Oprócz szybkości rzędu 200-160 km na godzinę oraz komfortu dodatkową atrakcją będzie pokonanie tunelu pod Turbaczem.
To nie primaaprilisoway żart. Budowę dwóch nitek torów kolejowych, które stanowić będą realną konkurencję dla rozbudowanej "zakopianki", zapowiedział wczoraj w Zakopanem członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA, dyrektor ds. techniki Józef Jeżewicz. - To dla Zakopanego szczególnie dobry dzień. Dzięki inicjatywie senatorów RP Stanisława Koguta i Franciszka Bachledy-Księdzularza odbyło się spotkanie, które unaoczniło ważność ponadstuletniej kolei dla Zakopanego. Proponowane przez Polskie Linie Kolejowe rozwiązanie komunikacyjne w najbliższych latach pozwoli turystom przyjeżdżać do nas w komfortowych warunkach, szybko i niekoniecznie samochodem - zaznaczył wczoraj burmistrz Janusz Majcher. Senator Stanisław Kogut poinformował o kwocie 80 milionów euro do wykorzystania na sporządzenie dokumentacji rozbudowy kolei. - Do 15 marca kolej miała przedstawić różne koncepcje i warianty budowy trasy. Dwutorowa linia Nowy Targ - Zakopane powstanie w latach 2014-2020. Do Chabówki będzie zmierzać tunelem pod Turbaczem. Kraków - Zakopane pokonać będzie można w godzinę. Rozbudowa linii Podłęże - Piekiełko - Nowy Sącz - Zakopane będzie możliwa dzięki 400 milionom euro, jaką Unia przeznacza dla nas na pomoc techniczną - wyjaśnił Józef Jeżewicz. Dodał, że już w kwietniu przedstawiciele kolei konsultować będą przebieg linii z władzami gmin i mieszkańcami Podłęża, Tymbarku, Nowego Sącza, Muszyny i Zakopanego. - Szaflary są za. Chcą dwóch nitek torów i jednej drogi ekspresowej dla aut. Przyspieszenie na centralnej magistrali kolejowej skróci czas podróży z Warszawy do Krakowa do 1,5 godziny. Do Zakopanego ze stolicy dojedziemy w przyszłości w 3 - 3,4 godziny, zamiast ponad siedmiu - stwierdzają w PKP. (RAV)
Wygląda to zachęcająco, choć to jeszcze odległa przyszłość
