Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

[prasa] Jutro będzie już tylko futro
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=4&t=6608
Strona 1 z 2

Autor:  Basia Z. [ Pn gru 22, 2008 2:27 pm ]
Tytuł:  [prasa] Jutro będzie już tylko futro

Z "Gazety Wyborczej":

Po tym, jak trójka turystów utopiła niedźwiadka w potoku, dyrekcja Tatrzańskiego Parku Narodowego postanowiła zorganizować kampanię billboardową. Akcja ma uświadomić odwiedzającym góry, jakim są zagrożeniem dla dzikich zwierząt.

Całość:

http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... futro.html


B.

Autor:  prof.Kiełbasa [ Pn gru 22, 2008 2:29 pm ]
Tytuł: 

od jakiegoś czasu są w krk takie plakaty i nawet rzucają sie w oczy-jak dla mnie 8)

Autor:  Charlie-Mariano [ Pn gru 22, 2008 2:30 pm ]
Tytuł: 

Tak, całkiem ciakwa kampania społeczna. Pytanie, czy naród pokuma o co chodzi, bo tu mam wątpliwości ...

Autor:  Basia Z. [ Pn gru 22, 2008 2:33 pm ]
Tytuł: 

Charlie-Mariano napisał(a):
Tak, całkiem ciakwa kampania społeczna. Pytanie, czy naród pokuma o co chodzi, bo tu mam wątpliwości ...


Bardzo sensowne.

Ze wstydem przyznaję że raz nakarmiłam orzechówkę, która siedziała na płocie i bardzo żałośnie piszczała.
Dałam jej pół kanapki.

Nigdy więcej już tego nie zrobię !

B.

Autor:  Gawith [ Pn gru 22, 2008 2:38 pm ]
Tytuł: 

No tak, wreszcie wiem, o co biega z tym "Raz kozie śmierć" :lol:
(bo to chyba ta sama seria?)

Autor:  Kaytek [ Pn gru 22, 2008 2:40 pm ]
Tytuł: 

Basia Z. napisał(a):
Ze wstydem przyznaję że raz nakarmiłam orzechówkę,

Ze mną jest gorzej... ja wypiłem...

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 3:06 pm ]
Tytuł: 

U mojego znajomego w agencji reklamowej były wczoraj Orzechówki i z funduszy unijnych chcąkupić kampanię ATL i BTL na szeroką skalę.
Temat przewodni kampanii :

" DLACZEGO BAŚKA NIE DAJE NAM JUŻ KANAPEK ??"
" CO ZŁEGO ZROBIŁY CI ORZECHÓWKI BARBARO ,ŻE NIE DZIELISZ SIĘ KANAPĄ ?? "

Autor:  Basia Z. [ Pn gru 22, 2008 3:09 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
chcą kupić kampanię ATL i BTL na szeroką skalę.


A co to jest kampania ATL i BTL ?

Strasznie to brzmi.

Czy mam zacząć się bać ?

B.

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 3:16 pm ]
Tytuł: 

Tak to straszne jest Barbaro.
Ja się już boję od 10 nminut.

Czas się bać :lol:

Na serio:
ATL ( Above the line ) reklama w TV ,radio ,prasie i na zewnętrznych plakatach
BTL ( Below the line ) reklama do konsumenta w tzw. materiaach punktu sprzedaży ( POS ) czyli -uloteczki ,woblerki,naklejeczki i tysiące inych dla detalu.

Autor:  naja naja [ Pn gru 22, 2008 3:26 pm ]
Tytuł: 

Takie kampanie społeczne organizowane są non stop. Do najbardziej znanych należą WWF Polska. Mi osobiście podobała się ta wzywająca do ochrony rysi.
Bardzo ciekawą działalnośc w tym temacie prowadzi Klub Przyrodników. Wyjątkowa organizacja ekologiczna o bardzo szerokim spektrum działania. Posiadają m.in. prywatne rezerwaty. Specjalizują się w wydawaniu niezmienie interesujacych monografii przyrodniczych.

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 3:33 pm ]
Tytuł: 

A mnie najbardziej podobają się te z dużym budżetem , bardzo małą ilością czasu na jego wydanie .
Te są najlepsze. Wedy w grudniu wydaje się całą masę kasy na wielką kampanię ogólnopolską "Raz kozie śmierć "
Nikt nie wie o co chodzi ( bo ludzie z portali górskich coś się domyślają :"

Pozostała część społeczeństwa jest wstrząśnięta i postanawia NIGDY nie zabijać kozicy.
A na Mazowszu postanawiają już nigdy nie robić pasztetu ze świstaka.
W tym czasie dyrcio TPN przelicza tzw. podzialik.

* Podzialik. Profesjonalne określenie na procentowy udział zwracany osbie zlecającej kampanie za publiczne pieniądze.
Podzialik przyjmuje najczęściej formę " Umowy-zlecenia " lub " Umowy o dzieło "

Najważniejsze w tym wszystkim są kozice.

Autor:  naja naja [ Pn gru 22, 2008 3:39 pm ]
Tytuł: 

Nie obdzieraj nas Waćpan z ostatnich resztek złudzeń. :twisted:

Autor:  magda [ Pn gru 22, 2008 4:36 pm ]
Tytuł: 

Te plakaty niestety nie przyciągają uwagi i nie zapadają w pamięć. Jednym okiem wpada, drugim wypada. Niestety. :cyclopsani:

..."Eskadra Marketing Services zaproponowała trzy rozwiązania wizualne ukazujące reprezentacyjne dla Tatrzańskiego Parku Narodowego zwierzęta (niedźwiedź, kozica, sowa), które zostały zastąpione przez swoje ubogie i sztuczne odpowiedniki. Karykaturalność obrazu i czarny humor mają wzbudzić u odbiorców wstyd i refleksję nad własnym zachowaniem w kontakcie z przyrodą. Agencja zaproponowała także przeprowadzenie cyklicznych happeningów na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Grupa animatorów przebrana za białe misie urządza demonstracje dookoła instalacji. Trzymają w rękach transparenty z hasłami „Pojutrze i po futrze. Szanuj przyrodę.”..."


Wzbudza w Was wstyd i refleksję?

Autor:  golanmac [ Pn gru 22, 2008 4:42 pm ]
Tytuł: 

magda napisał(a):
Wzbudza w was wstyd i refleksję?

We mnie wzbudza, ta grupa animatorów, zwłaszcza jak pomyślę że pośrednio to ja za te bzdury płacę.

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 4:46 pm ]
Tytuł: 

Przypuszczam ,że ogromna grupa odbiorców nie ma zielonego pojęcia o co chodzi. Jeśli ludzie bardzo zainteresowani nie do końca wiedzieli w czym rzecz ,to pozostali nie mają najmniejszych szans na zrozumienie przekazu.
Najwazniejsze ,że agencja wzięla straszliwą kupę kasy z publicznuch pieniędzy. Całkowicie zmarnowane fundusze. Ale to jest zupełna norma przy takich akcjach.
Przypuszczam ,że " kreatywni " śmieją się z tych patałachów z TPN do dzisiaj głośno ( popijając sobie dobrym whiskaczykiem )
Teraz cała sztuka ,żeby TPN przez 2009 rok robił dalej takie kampanie.
Pora na kampanię roślinach. Szarotki. Bardzo mętna kampania łącząca np. szarotki z szarlotkami.
Np. ' NIKT MĄDRY NIE DEPCZE PO WŁASNYM CIACHU"
" NIE DEPCZ SZAROTEK _TAK JAK NIE DEPCZESZ SZARLOTEK"

Proponuję koszt netto około 3 milionów pln.

Nie ma lepszych klientów niż naiwni frajerzy z nieswoimi pieniędzmi .

Autor:  magda [ Pn gru 22, 2008 4:46 pm ]
Tytuł: 

Nie to, że się przypierdalam, ale to jest żałosne.
Obrazek

No ale cóż... Wielka kampania, będąc wielką i będąc kampanią, nie może nie zachwycać nas, a więc zachwyca.

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 4:47 pm ]
Tytuł: 

golanmac napisał(a):
pośrednio to ja za te bzdury płacę.

Bardzo niestety bezpośrednio.
Podatki . Kasa może iśc na cokolwiek. A łyka ją prywatna ,ogromna ,obrzydliwie bogata agencja reklamowa.

Autor:  magda [ Pn gru 22, 2008 4:49 pm ]
Tytuł: 

Aż chce się im nasikać do łiskacza...

Autor:  Gawith [ Pn gru 22, 2008 4:49 pm ]
Tytuł: 

magda napisał(a):
Nie to, że się przypierdalam, ale to jest żałosne.
Obrazek

No ale cóż... Wielka kampania, będąc wielką i będąc kampanią, nie może nie zachwycać nas, a więc zachwyca.

:rofl_an: :rofl_an: :rofl_an:

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 4:51 pm ]
Tytuł: 

Delikatnie mówiąc -ktoś kto płaci poważną kasę za taką reklamę jest ...

Jeśli robi to prywatna firma -to wara nam od tego. Każdy może wydawać kasę na co chce ( swoją kasę )
Jedna z firm w ,której pracowałem wydała ponad 2 miliony pln netto na reklamę produktu ,który przynosił zysk roczny na poziomie około 150 tysięcy netto. Ale to były prywatne pieniądze i tyle.
Tutaj są pieniądze PUBLICZNE. I nieporozumienie.
Niech nie mówią mi w roku 2009 ,że im na coś do cholery brakuje.

Ale z drugiej strony :śmierć frajerom. Niech wydadzą cały budżet marketingowy na tego żałosnego misia.

Autor:  magda [ Pn gru 22, 2008 4:53 pm ]
Tytuł: 

Gawith napisał(a):
:rofl_an: :rofl_an: :rofl_an:

Jak to nie zachwyca Gawitha, jeśli tysiąc razy tłumaczyłam Gawithowi, że go zachwyca?!


Innym elementem kampanii zaproponowanym przez Agencję jest koncepcja gry planszowej, będącej elementem programu edukacyjnego w szkołach podstawowych. Gra ma na celu naukę najmłodszych turystów pożądanych zachowań na terenie parku. :P

Kampania społeczna „Szanuj przyrodę” wspierana będzie także w Internecie. W tym celu Eskadra Marketing Services przygotowała kreację graficzną strony www.szanujprzyrode.pl




Webmastera to powinni trzymać pod kluczem, włączam stronę i mam atak narkolepsji.

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 4:57 pm ]
Tytuł: 

Bo to wielka kampania jest.

I pewnie te zielone ludki z TPN są jeszcze z tego dumni.,
I dadzą sobie nagrody .

Autor:  Basia Z. [ Pn gru 22, 2008 5:00 pm ]
Tytuł: 

Ja tam nie wiem kto nagrodę da a kto ją weźmie, ale do mnie ta kampania nie przemawia.

Tyle, że trudno mi ocenić jak to działa na innych.
Do mnie nie przemawia absolutnie żadna kampania reklamowa, więc nie jestem reprezentatywnym przykładem.

I w ogóle nie znam się.

B.

Autor:  Gawith [ Pn gru 22, 2008 5:02 pm ]
Tytuł: 

Magda, kiedy mnie zachwyca. Kosmiczny poziom absurdu i kiczu. Śmiałem się przez pół godziny ;)

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 5:03 pm ]
Tytuł: 

Kochani. Wasz drogi sceptyczny i lekko zdeprawowany oraz mocno cyniczny Luka rzecze Wam : PIENIĄDZE.

Jakoś trzeba je wydawać. Nie jest to łatwe. A jak wraca do nas trochę przed świętami to jest fajnie. I można kupić karpia i go zabić młotkiem .

Ta kasa w ich oczach jest niczyja.

Autor:  golanmac [ Pn gru 22, 2008 5:03 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
śmieją się z tych patałachów z TPN do dzisiaj głośno

Wydaje mi się że to nie są wcale patałachy, popatrz jak sprytnie wykorzystali zabicie niedźwiadka, kasa, fundusze, dotacje, żałosne happeningi, nie trafione bilbordy ... Teraz zwiną kasę za konsultacje czy coś podobnie bzdurnego i też będą się cieszyć i pić łiskacza :D

Autor:  magda [ Pn gru 22, 2008 5:04 pm ]
Tytuł: 

Gawith napisał(a):
Śmiałem się przez pół godziny

Ja się splułam ;)

Cytuj:
Jakoś trzeba je wydawać. Nie jest to łatwe.

Jeśli coś Ci zbywa, mogę podać numer konta. Moje kalesony są w opłakanym stanie ;)

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 5:06 pm ]
Tytuł: 

Basia Z. napisał(a):
Do mnie nie przemawia absolutnie żadna kampania reklamowa


Jako cynik i wieloletni manipulator leżę i śmieję się głośno.

Droga Basiu. Pisząc tak nie wiesz nawet ile kampanii do Ciebie przemawia. W Twoim przypadku chodzi tylko o to ,aby kampania była tak przygotowana ,abyś Ty nie rozpoznała ,że to jest kampania.
Wtedy kupisz wszystko co zechcemy . Bum. Trym. Pac.

Ale pełna sympatia dla konsumentów ( kochanych ) którzy nie podlegają reklamie. Nawet cholerni Kameduli na Bielanach podlegają .

Autor:  magda [ Pn gru 22, 2008 5:07 pm ]
Tytuł: 

Luka3350 napisał(a):
Droga Basiu. Pisząc tak nie wiesz nawet ile kampanii do Ciebie przemawia.

Tak samo chciałam odpisać Basi, ale ona użyła słowa "nie przemawia" (które rozumiem jako "nie podoba mnie się wcale, fuj"), a nie "nie działa na mnie", więc się nie przyczepiłam ;)

Autor:  Luka3350 [ Pn gru 22, 2008 5:14 pm ]
Tytuł: 

Tylko to nic złego,że przemawia.
Bo inaczej nie mielibyśmy wiedzy ,porównania o otaczającj nas propozycji rynku. Nie każda kampania jest zła ,podstępna i negatywnie manipulująca. Jest spora liczba reklam ,które są pozytywne dla klienta.

Oczywiście są różne targety. Klienci mniej inteligentni i prości wymagają innego przekazu niż selektyne grupy inteligentnych i wysoce wysubliomowanych ( by nie rzecz wyuzdanych ) konsumentów.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/