Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Fotki z wycieczek weekendowych
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=5&t=632
Strona 199 z 483

Autor:  amazonka [ Pt paź 28, 2011 10:10 pm ]
Tytuł: 

mój ojciec był z BB.Mam tam jeszcze wujka i chrześnicę:)
i pewnie będę zaniedługo na grobach dziadków.:)

Autor:  arturp [ Pt paź 28, 2011 10:45 pm ]
Tytuł: 

Bezwstydna, bezkompromisowa, bezczelna jesień !
Aha, na zdjęciu jest widok z bezimiennego siodła między wierzchołkami Błyszcza ku zachodowi :)

Obrazek

Autor:  matragona [ So paź 29, 2011 11:43 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Bezwstydna, bezkompromisowa, bezczelna jesień !

Choć czekam już na zimę i porządne śniegi...to jesień w tym roku naprawdę cudna:) co widać na Twoim zdjęciu też;-)

Autor:  rogerus72 [ So paź 29, 2011 3:14 pm ]
Tytuł: 

gouter napisał(a):
rogerus72 napisał(a):
jeżdżą, focą i drażnią...

Jak zobaczyłem cenę ropy po drodze, to mnie ch... strzela. Chyba to będzie koniec szybkich wypadów, bo nie zarobię na paliwo. :evil:

to jest ten ból... może w kilka osób zacznij jeździć.

Autor:  GrYzLy [ N paź 30, 2011 12:29 am ]
Tytuł: 

Witam i zapraszam do galerii z dwudniowego pobytu w Tatrach Zachodnich...
http://www.flickr.com/photos/bartoszrze ... 881956243/
Pozdrawiam

Autor:  Auralis [ N paź 30, 2011 12:33 am ]
Tytuł: 

GrYzLy napisał(a):
Witam i zapraszam do galerii z dwudniowego pobytu w Tatrach Zachodnich...
http://www.flickr.com/photos/bartoszrze ... 881956243/
Pozdrawiam


Ożesz ja proszę Ciebie :shock:
Nie ma to jak 5D Mark II.

EDIT: Jeśli można to upraszam o trochę większy numer 51 na tapetę, plakat, obraz, łotewaaa ;)

Autor:  LoveBeer [ N paź 30, 2011 8:09 am ]
Tytuł: 

http://www.flickr.com/photos/bartoszrze ... 881956243/ - wow, no taka jakosc to jest jednak to za co sie placi taki majatek :)

Autor:  salleh [ N paź 30, 2011 9:05 am ]
Tytuł: 

Auralis napisał(a):
GrYzLy napisał(a):
Witam i zapraszam do galerii z dwudniowego pobytu w Tatrach Zachodnich...
http://www.flickr.com/photos/bartoszrze ... 881956243/
Pozdrawiam


Ożesz ja proszę Ciebie :shock:
Nie ma to jak 5D Mark II.

EDIT: Jeśli można to upraszam o trochę większy numer 51 na tapetę, plakat, obraz, łotewaaa ;)

to nie aparat robi zdjecia tylko fotograf :)
zapewniam Cie, ze taka Sigma DP1 zrobisz nie gorsze zdjecie ;p

Autor:  arturp [ N paź 30, 2011 9:17 am ]
Tytuł: 

salleh napisał(a):
to nie aparat robi zdjecia tylko fotograf

Fotograf rządzi. Umiejętność wyciśnięcia ile się da z posiadanego sprzętu to drugie. A sprzęt trzecie.
A zdjęcia GrYzLy'ego tylko potwierdzają to, co myślę. Brawo ! Mnie tej klasy kadry "wychodzą" od czasu do czasu.

Autor:  Endrju [ N paź 30, 2011 10:09 am ]
Tytuł: 

Grizli pozamiatał temat :)

Autor:  tomicher [ N paź 30, 2011 11:10 am ]
Tytuł: 

Auralis napisał(a):
Nie ma to jak 5D Mark II.

Stawiam wszystko co mam że przy tego typu zdjęciach czasami nie rozróżnisz 5d2 od 550d. Jeżeli będą miały przypięte jakieś rozsądne szkła. Zdjęcia robione przy takich przysłonach i czasach że jedynie rozpiętość tonalna może wskazywać na dużą matryce.



Dla mnie sekretem tych zdjęć jest odpowiednia pora ich zrobienia, stosunkowo długie czasy naświetlania ze statywem i umiejętne ciągnięcie kolorów dzięki czemu efekt jest taki a nie inny : )

Autor:  Auralis [ N paź 30, 2011 11:15 am ]
Tytuł: 

salleh napisał(a):
to nie aparat robi zdjecia tylko fotograf Smile
zapewniam Cie, ze taka Sigma DP1 zrobisz nie gorsze zdjecie ;p

No coś Ty? ;)
Zwróciłem uwagę, bo to poważny sprzęt, miło zobaczyć i z kolei moją małpką takiego nikt nie zrobi. No chyba, że sobie założę rozsądne szkło, o.

tomicher napisał(a):
Stawiam wszystko co mam że przy tego typu zdjęciach nie rozróżnisz 5d2 od 550d.

To ja mam takie pytanie (poważne).
W jakim celu sprzedaje się aparaty za 2000 zł, 10000 zł, 20000 zł? Marketing, bo wystarczy odpowiednie szkło?

Autor:  GrYzLy [ N paź 30, 2011 1:06 pm ]
Tytuł: 

Hej,
Jak zawsze milo mi ze sie zdjecia podobaja :)
Co do sprzetu i jego mozliwosci, to po 1 trzeba byc w gorach w momencie gdy jest takie swiatlo, technicznie 5dmk2 bardzo ulatwia posiadajac bardzo dobra jak na dslr rozpietosc tonalna. Dzieki temu niepotrzebna jest pozniej jakas wydumana obrobka w programie graficznym. Szare filtry, statyw dopelniaja sprawe.

Autor:  PrT [ N paź 30, 2011 1:41 pm ]
Tytuł: 

GrYzLy świetne zdjęcie... a Czerwone Wierchy o tej porze rządzą... A północna ściana krzesanicy... Achhhh...:)

Autor:  tomicher [ N paź 30, 2011 2:54 pm ]
Tytuł: 

Auralis napisał(a):
tomicher napisał(a):
Stawiam wszystko co mam że przy tego typu zdjęciach nie rozróżnisz 5d2 od 550d.

To ja mam takie pytanie (poważne).
W jakim celu sprzedaje się aparaty za 2000 zł, 10000 zł, 20000 zł? Marketing, bo wystarczy odpowiednie szkło?

To dosyć złożona sprawa ale mam nadzieję że stosunkowo przejrzyście i łatwo ci to wytłumacze.

Zdjęcie robi aparat z podpiętym obiektywem. Niby oczywista oczywistość ale niekoniecznie... Obiektyw ma swoje zadanie a aparat (body) swoje.


OBIEKTYW

Różnica w cenie obiektywów jest uzależniona od:
- jasności (dzięki nim możemy uzyskać bardzo bardzo małą głębie ostrości)
- szybkości autofocusa
- precyzji wykonania, lepszej technologii i zastosowania najlepszych materiałów na soczewki (większa rozdzielczość obrazu, więcej detali, lepszy kontrast zdjęć)
- rodzaju obudowy, wykorzystania wiekszej ilosci uszczelek (sprzęt jest mocniejszy, bardziej uszczelniony a to prowadzi do wiekszej pewności użytkowania w trudnych warunkach jak deszcz, snieg, piach, kurz itd.)

Ludzie dokonując wyboru jaki obiektyw jest odpowiedni dla niego muszą sami wiedzieć czego potrzebują.
I teraz odpowiedz sobie sam/a na pytanie czy taki fotograf o 5 rano robiący zdjęcie dolinie 5 stawów z Zawratu potrzebuje głębi ostrości a poziomie 15 cm i szybkiego autofocusa ? Ten człowiek będzie chciał zazwyczaj oddać jak najwięcej detali stosując wysokie czasy i przysłony a ostrość w obecnych aparatach często ustawia ręcznie gdy aparat spoczywa na statywie...

APARAT/BODY
Różnica w cenie aparatu jest głównie uzależniona od:
- wielkości matrycy( format aps-c, full frame, rozmiar matrycy znacznie wpływa na cenę z powodów stricte ekonomicznych, wafle krzemu są większe = płać więcej pozatym ekwiwalent 1.6 przy tych pierwszych to dla jednych zaleta a dla drugich wada)
- szybkości autofocusa (ilość punktów af, szybkość ich ustalania, radzenie sobie w krytycznych poziomach oświetlenia)
- szybkostrzelności (ile zdjęć dany aparat robi w ciągu sekundy, jeden zrobi 3, drugi 12)
- poziomu ISO (im wyższe ISO tym mniej detali a więcej szumów)
- jakości materiałów typu obudowa, ilość uszczelek itd. (inaczej zapatruje się człowiek robiący zdjęcia w studiu a inaczej fotoreporter na rajdzie dakar.)

To kto jaki aparat wybiera dla siebie, to sprawa bardzo indywidualna i zawsze podporządkowana określonej dziedzinie fotografii.

Wyobraź sobie kilka fotograficznych sytuacji:

- mecz piłkarski/siatkówka - szybka akcja, dynamizm itd. wtedy priorytetem będzie bardzo szybki autofocus

- zdjęcia w zacienionym barze, knajpie, fatalne warunki oświetleniowe - wtedy potrzebne ci bedą bardzo jasne szkła połączone z body które przy wysokich wartościach ISO będa dawały ci czysty obrazek z wieloma detalami

- sesja fotograficzna w studiu - czesto wymagana duza ilosc mega pikseli w body, ultrajasne obiektywy itd.

Każdy z tych fotografów potrzebuje czego innego ale każdym z tych sprzętów zrobisz dobre zdjęcia, choć niekoniecznie w innych warunkach niż do jakich został stworzony.
Aparaty za 10k lub 20k to maszyny które spisują się dobrze w ekstremalnych warunkach oświetleniowych, pogodowych bądź w sytuacjach kiedy nie bedzie czasu na powtórkę bo schumacher nie przejedzie drugi raz linię mety albo tusk nie zejdzie ponownie ze schodów...

Różnica w cenie pomiędzy wczesniej wspomnianym 550d a 5d2 to przepaść.
Jeżeli zrobisz nimi zdjęcie o 14:00 przy ładnym słonku wykorzystując niskie ISO, na stosunkowo dużej głębi ostrości to wynik będzie bardzo bardzo podobny.
ALE jeżeli te same aparaty weźmiesz do knajpy albo innych ciemnych miejsc, będziesz pracować na ISO 3200 i podobnych, to przy obróbce zobaczysz ogromne różnice w materiale do obróbki jak i podatności na tą obróbkę (wyciąganie cienii, rozjaśnianie, przyciemnianie itd.)
Reasumując im gorsze warunki, im trudniej zrobić zdjęcie, tym bardziej widać różnicę w cenie body.
Tanie lustra połączone z dobrą optyką mogą naprawdę spełniać swoje zadanie niegorzej niż ich drogie odpowiedniki dwie półki wyżej, tylko trzeba pamiętać, że one mogą to robić a nie muszą...

Dawno się tak nigdzie nie rozpisałem hehe : D Miałem chwilkę czasu to pomyślałem że Ci poprostu napisze jakoś szerzej. Jak masz jakiekolwiek pytania to wal śmiało.

Autor:  marekm [ N paź 30, 2011 3:12 pm ]
Tytuł: 

tomicher napisał(a):
ekwiwalent 1.6 przy tych pierwszych to dla jednych zaleta a dla drugich wada)


możesz napisać jakie są zalety?

Autor:  tomicher [ N paź 30, 2011 3:25 pm ]
Tytuł: 

marekm napisał(a):
tomicher napisał(a):
ekwiwalent 1.6 przy tych pierwszych to dla jednych zaleta a dla drugich wada)


możesz napisać jakie są zalety?


Najczęściej to fotografia przyrody, gdzie ludzie marzą o jak największej ogniskowej. Podpinając 400mm nagle robi ci się 640mm !
Wtedy jesteś w stanie zrobić zdjęcie jakimś płochliwym gatunkom itd.
http://d.wiadomosci24.pl/g2/a5/b0/4f/86 ... f4a_p.jpeg

Rajdy samochodowe

Mecze piłkarskie

I wszędzie gdzie potrzebny ci duży zoom. Nawet w górach jest to częsty zabieg.
Tacy ludzie nawet nie patrzą po pełnych klatkach bo im to po prostu niepotrzebne albo to wręcz przeszkadza.

Autor:  marekm [ N paź 30, 2011 3:32 pm ]
Tytuł: 

ale mylisz pojęcia. To jest tylko CROP, czyli kadr Ci się zmniejsza a nie obiekt "przybliża"

Autor:  Madness [ N paź 30, 2011 3:53 pm ]
Tytuł: 

marekm napisał(a):
To jest tylko CROP, czyli kadr Ci się zmniejsza a nie obiekt "przybliża"


dokładnie

Autor:  tomicher [ N paź 30, 2011 4:03 pm ]
Tytuł: 

marekm napisał(a):
ale mylisz pojęcia. To jest tylko CROP, czyli kadr Ci się zmniejsza a nie obiekt "przybliża"


Nie mylę pojęć, właśnie ty to zrobiłeś nieco...
To jest przybliżenie pozorne jeżeli chodzi o fizyczny aspekt tego zjawiska.

Jeżeli chcesz tak stawiać sprawę to pamiętaj o ilości megapikseli w danym aparacie.

W przypadku gdy chciałbyś croppowac zdjęcie przykładowo 5d to jesteś w stanie uzyskać cały obrazek z 20d. Bo akurat ich ilość megapikseli tak się idealnie pokrywa, w innych przypadkach już tak różowo nie jest : D Zawsze trzeba pamiętać o upakowaniu matryc per piksel.

Różnica polega na tym, że mając zdjęcie FF i takie z cropem trzeba policzyć ile pikseli (danych) nam ucieknie przy powiększaniu obrazu FF do odpowiednika z cropem. Takie porównanie pozwala policzyć, czy wynik będzie identyczny, i okazuje się, że crop ma przewagę w powiększaniu. To się łączy ze wspominaną wcześniej gęstością upakowania pikseli.

Obrazek

Zestaw sobie obok siebie współczesnego croppa (7d) oraz pełna klatkę (5d2). I zobacz sobie na czym masz większe możliwości w robieniu zdjęć odległym przedmiotom. Oczywiście że apsc to jedynie wycinek fullframe ale stety niestety nie jesteś stanie go pokonać w dziedzinach jakie napisałem powyżej. Dlatego też, fotografowie używają cropów bo daje im to więcej możliwości a co za tym idzie - matryca pełnoklatkowa jest dla nich wadą a nie zaletą.

Jeżeli chcesz mogę ci kiedyś zrobić zdjęcia takiego samego kadru, ze statywu, tym samym szkłem, na pełnych rozdzielczościach aparatów. Zobaczysz że w powyższych aspektach poradzi sobie lepiej, jeżeli będziesz chciał wycinać określony fragment zdjęcia. Dlatego też apsc na zawodowym poziomie ma i będzie miał swoich odbiorców.


P.S
Moderatorom w sumie poleciłbym o przeklejenie dyskusji w osobny temat tak, żeby nie zaśmiecać zdjęciowego tematu : )

Autor:  Madness [ N paź 30, 2011 4:24 pm ]
Tytuł: 

tomicher - ekwiwalent ogniskowej powstał po to by porównać kąt widzenia między różnymi systemami w odniesieniu do klatki 35 mm. Matryca APS-C jest około 1.5 raza mniejsza od matrycy pełnoklatkowej przez co kąt widzenia takiej matrycy jest tylko wycinkiem tego co "widzi" pełna klatka.

Nie mieszaj w to megapikseli bo to inna bajka trochę; aczkolwiek zgadza się, że im większa matryca to tym większa możliwość wycinania już na etapie obróbki.

Autor:  tomicher [ N paź 30, 2011 4:47 pm ]
Tytuł: 

Madness napisał(a):
tomicher - ekwiwalent ogniskowej powstał po to by porównać kąt widzenia między różnymi systemami w odniesieniu do klatki 35 mm. Matryca APS-C jest około 1.5 raza mniejsza od matrycy pełnoklatkowej przez co kąt widzenia takiej matrycy jest tylko wycinkiem tego co "widzi" pełna klatka.
Praktycznie to samo napisałem w poście wyżej :D + wiecej wyjasnienia

Madness napisał(a):
Nie mieszaj w to megapikseli bo to inna bajka trochę; aczkolwiek zgadza się, że im większa matryca to tym większa możliwość wycinania już na etapie obróbki.
Będę mieszał bo to nie jest inna bajka, to jest nierozłączny aspekt który łączy się właśnie z ekwiwalentem i jego wykorzystaniem. Jeżeli toczymy taką a nie inną dyskusje to trzeba uwzględnić obecną technologię i realia w jakich żyjemy. Obecne aparaty, matryce jednoznacznie wskazują że APSC daje lepsze rezultaty w takich wypadkach.

Dlatego też powtórze to jeszcze raz, dla niektórych grup fotografów APSC to zaleta a nie wada. Cropp jest niezagrożony w żaden sposób. Ci ludzie naprawdę wiedzą co robią wybierając taki sprzęt.

Autor:  LoveBeer [ N paź 30, 2011 5:46 pm ]
Tytuł: 

bla bla bla a ja ci mowie ze roznice miedzy 550 a 5d w takich warunkach jak powyzej (szczegolnie ze pewno zdjecia byly robione bez filtrow np szarych polowek a byly po prostu wyciagane z w postprocesingu) bedzie widac od razu. zakres tonalny, ale tez ta czystosc, totalny brak szumu itd itp. te zdjecia to jest przyklad polaczenia znakomitego zestawu body/obiektyw i znakomitego fotografa.
ty mi mowisz ze sigma dp zrobie takie zdjecia - akurat sie sklada ze mialem sigme dp1 i wtedy z kolei inny wodzirej teoretyk niejaki janko muzykant dowodzil ze sigma robi wcale nie lepsze zdjecia niz np canon G. tym skrotem myslowym mozna dojsc do wniosku ze canonem G mozna trzasnac takie fotki. nie mozna motyla noga, chocbys tu caly esej teorii fotografii na 12 tysiecy znakow wyprodukowal.

Autor:  tomicher [ N paź 30, 2011 6:11 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli ten post kierujesz do mnie a mam wrażenie że tak, to przeczytaj to co napisałem wyżej zanim poukładasz sobie i przeinaczysz wszystko pod siebie.
Nie napisałem w tym poście o rozpiętości tonalnej o której wspominasz ? Nie pisałem o wyciąganiu cienii ?


Nie mam również zielonego pojęcia skąd wyciągałeś porównanie jakiejś sigmy dp1. Zamiast wspomnianego przez ciebie aparatu może należało wspomnieć o pudełku po butach ? Ono w sumie tez może zrobić zdjęcie.
Możesz mieć inne zdanie, nikt ci tego nie zabroni. Nie będę jednak tolerował przekręcania moich wypowiedzi, dlatego też druga część twojego postu to sci-fi jak dla mnie.

To inna liga aparatów i człowiek który umiejętnie potrafi się tym posługiwać uzyska więcej. To jest oczywiste =)

Pisze to jako dwuletni użytkownik wspomnianego przez was canona 5d2.

Nie wiem też dlaczego wyczuwam jakąś niechęć i nieprzyjemny klimat w twojej wypowiedzi...

Autor:  LoveBeer [ N paź 30, 2011 6:41 pm ]
Tytuł: 

nie pisalem tego do Ciebie, choc rzeczywiscie w pewnym momencie w moje czytanie zakradl sie chaos - w kazdym razie napisalem to odnosnie posta w ktorym pojawila sie sigma dp1, a bylem przekonany ze jedna z wypowiedzi byla kontynuowana przez autora tegoz :P

Autor:  tomicher [ N paź 30, 2011 7:13 pm ]
Tytuł: 

haha luz blus
zatem miłej niedzieli panowie

Autor:  amazonka [ N paź 30, 2011 10:42 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Kaisergebirge-tam jesień zagościła już miesiąc temu:)


Obrazek

a to dzisiejsze klimaty Gór Wałbrzyskich:)

Autor:  mobiline [ Pn paź 31, 2011 9:37 am ]
Tytuł: 

z wczoraj:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  zołzaa [ Pn paź 31, 2011 9:44 am ]
Tytuł: 

Mobiline - ostatnia fotka bajka. Takie zdjęcia zawsze wywołują u mnie zachwyt. Jednym z moich marzeń jest właśnie taki widok.

Autor:  mobiline [ Pn paź 31, 2011 10:56 am ]
Tytuł: 

zołzaa Dzięki. Na szczycie byłem ok 11. Potem wszystko sie rozmyło i już nie było tak bajkowo :wink:

Strona 199 z 483 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/