Gustaw napisał(a):
Które ?
Te wyczynówki ... no ... takie łososiowe czy fiołkowe ... "coś tam 9" ... X9 ?
Trochę inne. Nie pamiętam już oznaczenia, ale to jest chyba model niżej tzw. instruktorskie. Zadżebiście żółte.
M.in. dlatego je kupiłem, bo ja mam szeroką płetwę i to były jedne z niewielu, które pasowały.
W tym roku zimnych na grubszą skarpetę nie byłem w stanie w ogóle włożyć. Wziąłem sobie razem z nartami cóś z wypożyczalni.
marekm napisał(a):
takie czerwone? SL Competition czy coś takiego? takie miałem, właśnie 205, fajna, twarda narta, w sumie to gdzies leżą jeszcze w garażu, teraz to mogły by podejść pod freerajd
Białe z czerwonym napisem, ale chyba rzeczywiście takie oznaczenie miały.
Źle się nie jeżdziło, ale na muldach, które w latach 90-tych były normą na większości polskich stoków, nieźle dawały w dupę.
Teraz będę musiał sobie coś sprawić. W tym roku zimą jeżdziłem na wypożyczonych. Ze względu na styl jazdy tzn. głównie szybkie krótkie agresywne skręty, dużą wagę i jakieś tam umiejętności ~7 w skali ze skiforum:
Cytuj:
Zamieszczam 10-stopniową skalę umiejętności narciarskich. Przyda się w określaniu własnych umiejętności, doborze sprzętu, dyskusjach na forum.
Skala liczy 10 poziomów. Dodatkowo zostały one podzielone na 3 grupy.
Początkujący
1. Nigdy nie jeździłeś i masz zamiar zacząć uprawiać ten ekscytujący sport.
2. Zjeżdzając po 'oślej łączce' potrafisz się zatrzymać przy pomocy techniki 'pługa'. Możesz także potrafić zmieniać kierunki jazdy, ale nie opanowałeś tego jeszcze doskonale.
3. Łączenie zmian kierunków w jeździe 'pługiem' w lewo i prawo nie stanowi dla Ciebie problemu, tak samo jak i zatrzymanie się na łagodnej, zielonej trasie. Może zacząłeś już nawet poznawać nieco trudniejsze niebieskie trasy.
4. Twoja jazda jest coraz bardziej płynna i potrafisz wykonywać kontrolowane skręty na niebieskich trasach. Twoje 'pługowanie' jest zdecydowanie mniejsze i potrafisz zatrzymywać się układając narty w równoległym położeniu.
Średnio zaawansowany
5. Zacząłeś poznawać łatwiejsze czerwone trasy i Twoje skręty stają się coraz lepsze wraz z każdym przejazdem, ale ciągle używasz minimalnego 'pługa' przy inicjacji skrętów. (Rada: jeżeli staje się to dla Ciebie frustrujące, skorzystaj z lekcji doświadczonego narciarza lub instruktora).
6. Zyskujesz coraz więcej pewności siebie i cieszysz się prędkością oraz wrażeniami z jazdy. Na tym etapie doskonalisz równoległe prowadzenie nart na łagodnych czerwonych trasach. Może zacząłeś nawet jazdę na czarnych trasach, pokrytych muldami lub zapuszczasz się na nie przygotowane tereny poza trasami.
7. Bez problemów łączysz serie skrętów prowadząc narty równolegle i większość czarnych tras nie sprawia Ci żadnego problemu. Bardziej strome i pokryte lodem stoki sprawiają, że tracisz trochę ze swojego stylu, ale potrafisz dotrzeć na dół w jednym kawałku.
Zaawansowany
8. Potrafisz jeździć po wszystkich przygotowanych trasach w dobrym stylu i z dobrą techniką. Opanowałeś stromizmy, muldy i zlodowaciałe odcinki, nie tracąc nic ze swojego stylu, rozglądasz się za nowym wyzwaniem w postaci jazdy poza przygotowanymi trasami. Masz już dość oglądania filmów z takimi wyczynami i chcesz sam spróbować. Na początku więcej będzie nauki (i upadków) niż jazdy, nie poddawaj się, zajmie Ci to trochę czasu, ale warto!
9. Jazda poza trasami już nie jest walką, a Ty potrafisz wykonywać i cieszyć się wszystkimi rodzajami skrętów na wszelkich trasach. Na tym etapie możesz rozważyć profesjonalne lekcje na przykład w celu doskonalenia jazdy poza trasami, poprawy jazdy i techniki podczas zawodów czy też zostania instruktorem.
10. Jesteś doskonałym narciarzem który potrafi jeździć wszędzie i w każdych warunkach. I robisz to wspaniale stylowo i technicznie. Może szkolisz instruktorów narciarskich lub jesteś byłym zawodnikiem?
Źródło:
http://www.skiforum.pl/showthread.php?t=1704
myślę o jakichś slalomówkach np. Fischer Race SC, z pożądnymi wiązaniami i twardym butem. Może w tym roku na koniec sezony w jakichś wyprzedażach. Coś tam wylookam.