Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest N cze 16, 2024 2:33 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2321 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 10:45 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
grubyilysy napisał(a):
uysy napisał(a):
...Żeby nie było OT, w lody już nigdy nie wezmę czegoś, co ma ząbki. Dwa razy prawie sie zesrałem przez ... ząbek :P...

A co się stało, wbił Ci się w tyłek?


Rękawiczki mi się "zaczepiła" właśnie o ząbek, a chwile pozniej lina mnie . - tez nie bede nośic, bo po . jak w lodach sie niby nie lata :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 11:54 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
To może i ja napiszę od siebie coś o ząbkach inaczej niż pytaniami :-).
Ogólna zasada jest taka, że lepiej mieć żonę ładną i mądrą niż brzydką i głupią. Dlatego jeśli tylko zapięcie zamka jest opracowane tak że nie ma ząbka a zarazem nie wpływa to na osłabienie wytrzymałości, to co do zasady raczej lepsze są karabinki bezząbkowe.
I wszystko byłoby proste i jasne, tylko jak tak spojrzeć, to odnoszę wrażenie że ten brak ząbka stał się jakąś religią. Jestem zupełnie przekonany, że "znikający ząbek" to z jednej strony naturalny efekt ewolucji sprzętu z drugiej ktoś kto pewnie pierwszy wpadł na ten pomysł postanowił zrobić z niego "chwyt marketingowy" na znanej zasadzie "dajcie nam przedmioty zbytku, a o tym co niezbędne zapomnimy". Pewnie też przy okazji różne "key locki" i tym podobne do tego przykryto prawem patentowym, a żeby móc należycie "wypieprzyć konkurencję", plus wydano nieco pieniędzy na udowadnienie, że tylko "key lock" czy coś tam i nic innego.
Osobiście, przy wspinaczce skalnej, nieraz miałem jakiś tam "problem z ząbkiem", oczywiście najczęściej przy zakładaniu kości a konkretnie zdejmowaniu karabinka z założonej kostki. Przy czym uważam, że absolutnie nie 100% problemu generowane było przez ząbek, po prostu założenie kostki " w pozycji trudnej" a następnie zdjęcie jej z karabinka z pęczkiem kostek które mają jednak na nim pozostać potrafi być czynnością zdumiewająco trudną. Nieraz kończyłem zostawiając nieco dziwny punkt - kostka na oryginalnym "transportowym" karabinku wraz z dyndającym pęczkiem pozostałych kostek :-), do tego oczywiście jakaś przedłużka wpięta w ów oryginalny karabinek ewentualnie w kostkę.
I teraz jeden z lepszych paradoksów: pomimo że posiadam 6 karabinków bezząbkowych (te później kupowane :D ), w tym dwa reklamowane jako "znakomite do transportu sprzętu" , ostatnio przełożyłem wszystkie swoje kości z powrotem na dwa stare z ząbkami. Powód? Są akurat znacznie większe i doszedłem do wniosku, że we wspomnianej czynności znacznie więcej problemu od "ząbka" sprawia mi mały prześwit karabinka i tłok cięgieł. Im większy prześwit tym łatwiej te nieużywane "odgarnąć" przed zwolnieniem zamka.
Zgadzam się w pełni z przedmówcami w sprawie wyboru między "ciężarem" a "ząbkiem". Nie wyobrażam sobie też jakie negatywne znaczenie może mieć obecność ząbka np. przy wspinaniu po drogach ubezpieczonych, czy przy zakładaniu własnych przelotów "w pozycjach łatwych".
Jaki stąd wniosek? Pewnie jakiś tam albo żaden, a tak mi się napisało... :lol:

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 12:28 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
grubyilysy napisał(a):
a tak mi się napisało... Laughing

A mi czytało, no i chwila rozrywki w pracy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 3:49 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 7:22 pm
Posty: 178
Czesc.
Z doswiadczenia wiem, ze zabki w karabinkach lubia sie zahaczyc w roznych sytuacjach. Czesto wtedy kiedy nie powinny. Przy wspomnianych ciegnach od kostek. Ale tez przy zdejmowaniu karabinka ze szpejarki. Zwlaszcza zima i z tylnej :) W skalach przy drogach o skosnych przebiegach tez zabek lubi sie przychaczyc przy zdejmowani przelotow. A gdy przy wypieciu karabinka z przelotu trzeba sporo powalczyc, to haczacy sie zabek o spita potrafi napsuc sporo nerwow. Wiec mimo, a moze wlasnie dlatego, ze mam jeszcze duzo starego sprzetu gdzie karabinki maja zabki to nowy sprzet kupuje juz bezzabkowy.
Wlasnie z tego jednego, podstawowego powodu. Jest wygodniejszy w uzytkowaniu.
Sprzet ewoluuje. Czasem w dobra strone czasem w zla. Akurat eliminacja tego nieszczesnego zabka to dla mnie bardzo dobre posuniecie.

Ten karabinek Petzla wyglada ciekawie. W sumie tez lubie lekkie rzeczy. Warto go przed zakupem jednak wziac do reki. Chyba tak zrobie i moze sie na kilka sztuk skusze. A, ze drogi. Coz. To jest Petzl :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 5:03 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Śr maja 09, 2007 8:09 pm
Posty: 2957
Lokalizacja: Kraków
jigsaw napisał(a):
Ten karabinek Petzla wyglada ciekawie. W sumie tez lubie lekkie rzeczy. Warto go przed zakupem jednak wziac do reki. Chyba tak zrobie i moze sie na kilka sztuk skusze. A, ze drogi. Coz. To jest Petzl :)


Petzl nie Petzl czy inny Black Diamond, ja na tym wisieć będę, ma być dobre! :eye:
A tym druciakom to ja nie ufam :wink: i taśmom cieńszym niż 12mm też nie :mrgreen:

_________________
Keep calm and carry on.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 9:34 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 7:22 pm
Posty: 178
Czesc.
Caly ten sprzet ma atesty. Czasem trzeba zaufac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 9:46 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
A tym druciakom to ja nie ufam Wink i taśmom cieńszym niż 12mm też nie Mr. Green
_________________


Ja mam same druciaki i ani jednej taśmy o grubości ponad 10mm ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 10:06 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Śr maja 09, 2007 8:09 pm
Posty: 2957
Lokalizacja: Kraków
jigsaw napisał(a):
Czesc.
Caly ten sprzet ma atesty. Czasem trzeba zaufac :)


Ja mam zbyt bujną wyobraźnię :lol:

_________________
Keep calm and carry on.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 18, 2011 10:25 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Pt lut 27, 2009 12:23 am
Posty: 151
Chciałbym Was prosić o pomoc w wyborze ekspresów.Jest tego sprzętu dość sporo i sam nie mogę się połapać,na co się zdecydować.
Wspinam się parę razy w miesiącu i jak na razie tylko w skałkach wapiennych.Nie mam manii wspinaczkowej ,lubię to i tyle.Poza tym nie chciałbym by partner wspinaczkowy wieszał na mnie psy ,że jakiś badziew zakupiłem.Ząbkowe karabinki raczej odradzacie.Na petzlowski sprzęt mnie nie stać.Muszę więc wypośrodkować pomiędzy ceną a jakością z uwzględnieniem słabej aktywności.Jednocześnie zamierzam korzystać z tego sprzętu przez kolejne lata lub dokąd starczy sił i zdrowia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 12:53 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
jigsaw napisał(a):
Czasem trzeba zaufac Smile

Albo nosić "kilogramy" :P.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 6:39 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
jigsaw napisał(a):
Czesc.
Caly ten sprzet ma atesty. Czasem trzeba zaufac :)

A-Testy, pochodzą z testów. Testy wykonuje się w określony sposób, nie do końca wyczerpujący sytuacje z życia wzięte.
Stanowiska jednak nadal będę budował z grubych taśm poliamidowych połączonych topornymi karabolami z lat 90tych :-).
Zresztą już udowodniono też laboratoryjnie, że elastyczność poliamidu sprawia że taśmy poliamidowe są bardziej odporne na zerwanie przy dużym dynamicznym obciążeniu, absorbują uderzenia podobnie jak lina, tej własności nie mają ultracienkie taśmy z dyneemy.
Oczywiście, oszczędność na ciężarze przy zabraniu 10 taśm 6cm z dyneemy zamiast 10 poliamidowych rur taśm 22mm znacznie przekracza poszukiwane wyżej w karabinkach 5 gramów. :-) Dlatego owszem, sprzęt na przeloty przyjemniej by było mieć lekki, zwłaszcza że do tego jeszcze, co ma całkiem spore znaczenie nawet, ultracienkie taśmy dużo lepiej "siadają" za "słabymi" blokami.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 6:42 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Ali7 napisał(a):
gafcio, wal do Decathlonu i kup sobie parę bezząbkowych ekspresów Camp Orbit. Po 35 zeta czy coś koło tego.

Zajebiste ekspresy :D. Sprawdź tylko moc sprężynki w zamkach, wykonanie trochę jak w legendarnych ruskich aparatach ŁOMO, co trzeci jest bardzo dobry.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 8:37 am 
Kombatant

Dołączył(a): Wt lis 16, 2010 12:56 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Italy/Wro
w tamtym tyg na Bielanach w ogóle ich nie było

same pustki

_________________
Fly Or Die


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 5:29 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Pt lut 27, 2009 12:23 am
Posty: 151
Dzwoniłem dzisiaj i jedynie można je zamówić z magazynu" centralnego".W sklepie ,na stanie mają ekspresy Simond Rocky-poinformowano mnie ,że są porównywalne jakościowo.Jednak jeszcze nikt ich nie polecał .Wczoraj je oglądałem i jakoś nie przekonałem się do nich.Być może zeszły z tej samej wytwórni co Camp Orbit ale nie miałem możliwości porównania ich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 9:42 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 08, 2009 9:04 am
Posty: 661
Lokalizacja: górki mniejsze...
Szukam uprzęży.
Na razie na skałki ale docelowo chciałabym ja wykorzystać w górach.
Możecie coś doradzić?
Może dziewczyny mogą polecić coś sprawdzonego wartego uwagi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 10:38 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Pt lut 27, 2009 12:23 am
Posty: 151
Nie bierz tego, toporne i ciężkie po uju.[quote][/quote]
Faktycznie są one mało przyjemne w manipulacji.Chciałbym jeszcze dopytać o Camp-y-ich nazwa to Orbit Betlock .Czy jest to coś wskazującego?Wszak w tych ekspresach jest zastosowany system key-lock.Poza tym w innych sklepach nie można na natrafić na tą nazwę.Czy to nie jakiś wyrób firmy Camp pod wymagania marketu?Poza tym nie mogę wejść w opisy sprzętu na stronie Decathlonu i dlatego wypytuję(o banały?).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 10:47 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Śr maja 09, 2007 8:09 pm
Posty: 2957
Lokalizacja: Kraków
Gdzieś już chyba o tym pisaliśmy, ale powtórzę:

Jak będziesz dużo wisieć w uprzęży/często odpadasz/masz problemy z kręgoslupem -> szeroki i wygodny pas
Jak będziesz się wspinać i latem i zimą to dobrze, żeby była w pełni regulowana (obie nogi i pas biodrowy)
Jeśli idziesz po kosztach, to w dobrej cenie są uprzęże Lhotse, koszt ok 100 - 120zł :wink:
Uprząż najlepiej jest iść i przymierzyć w sklepie. Jeszcze lepiej poprzymierzać kilka i wybrać taką , która nam najlepiej leży na du... :wink:
Tym bardziej, że są różne rozmiary i każdy producent sobie to inaczej zaznacza (Petzl ma rozm 1 i 2, inne firmy mają np S M L)

Nowe uprzęże mają takie fajne klamerki teraz, które można jedną ręką regulować (patrz tutaj pod hasłem "klamry szybkie": http://www.climb.pl/poradnik-site/jak-w ... inaczkowa/)


Edit: ha, jednak jeszcze mam dobrą pamięć : http://forum.turystyka-gorska.pl/viewto ... start=1380 :mrgreen:

_________________
Keep calm and carry on.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 12:23 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 08, 2009 9:04 am
Posty: 661
Lokalizacja: górki mniejsze...
Odpadanie na początku może zdarzać się często :)
Jeśli chodzi o koszty to chcę się zmieścić w 200 zł - wiadomo czym mniej tym lepiej ale nie kosztem fajności :)
Znalazłam Corax Petzla za 172 zł i Ocun Twist za około 150.

Mam dylemat rozmiarowy w przypadku Ocun.
Jeśli chciałabym jej używać również zimą ile muszę wziąć marginesu na ciepłe ciuchy?

Tak to jest jak człowiek zielony w temacie :mrgreen:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 12:26 pm 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 6:18 pm
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
mam OCUN Twist i moge ja polecic. Dzialalem w niej w lecie i zimie, i sprawuje sie super.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=h9TWwBB5 ... r_embedded


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 9:12 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Pt lut 27, 2009 12:23 am
Posty: 151
Dzięki za pomoc w wyborze ekspresów.Dzisiaj zamówiłem telefonicznie 10 sztuk .Do odbioru za tydzień.W planie mam by zakupić do nich dodatkowo dwie tasiemki 16 cm,jedną 26.Na stanie w magazynach mają tylko jeden wymiar(?) i w szarym kolorze karabinki :cry: lansik kuźwa diabli wzieli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 22, 2011 3:18 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 7:22 pm
Posty: 178
grubyilysy napisał(a):
Zresztą już udowodniono też laboratoryjnie, że elastyczność poliamidu sprawia że taśmy poliamidowe są bardziej odporne na zerwanie przy dużym dynamicznym obciążeniu, absorbują uderzenia podobnie jak lina, tej własności nie mają ultracienkie taśmy z dyneemy.

Czesc. Zgadza sie. Dynema w mniejszym stopniu pochlania energie. Ale polamidowi tez daleko do dynamicznej liny. Dynama i polamid maja swoje plusy i minusy. Dynema jest wytrzymalsza i bardziej odporna na przeciencia od polamidu. No i lzejsza. Polamid lepiej pochlania energie i ma wyzsza temperature przepalenia. Dlatego jak dla mnie polamidowa tasma do lonzy czy lonzy zjazdowej. A dynema do asekuracji. W tym tez do stanowisk.

baschovia przymierz wczesniej te uprzeze. Stary Corax nie byl zbyt wygodna uprzeza w trakcie wiszenia.
Jak chcesz uzywac uprzezy w zimie to przymierz ja takze w kurtce i polarze. I sprawdz czy pasy udowe maja wystarczajacy luz pod grubsze spodnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 22, 2011 3:31 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sty 24, 2011 7:54 pm
Posty: 2482
baschovia napisał(a):
Jeśli chodzi o koszty to chcę się zmieścić w 200 zł - wiadomo czym mniej tym lepiej ale nie kosztem fajności Smile
Znalazłam Corax Petzla za 172 zł i Ocun Twist za około 150.


Jeśli chodzi o Petzla to ja proponowałbym model Adjama - posiadam tą uprząż i według mnie jest świetna - bardzo komfortowa, gdyby nie szpej to można zapomnieć, że ma się ją na sobie. Poza tym regulacja przy udach jest lepsza niż w przypadku coraxa, który posiada jedynie 2 rozmiary (zakres jest szerszy więc również w przypadku zimowego ubrania lepiej dopasować).

Poza tym corax został wycofany z rynku (info od producenta) - nie wiem czemu, ale daje do myślenia :)

no i cena - Adjame można teraz kupic za ok 170 pln a w alpamayo jest promocja >> Adjama +HMS+kubek CT za 209 pln


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 22, 2011 9:32 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Śr maja 09, 2007 8:09 pm
Posty: 2957
Lokalizacja: Kraków
Madness napisał(a):

Poza tym corax został wycofany z rynku (info od producenta) - nie wiem czemu, ale daje do myślenia :)


A możesz coś więcej o tym powiedzieć albo dać linka do tego?
Bo ja widziałam te uprzęże w sklepie jeszce kilka dni temu a koleżanka jest na kupnie i chyba akurat ta jej się spodobała :wink:

_________________
Keep calm and carry on.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 22, 2011 10:23 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
jigsaw napisał(a):
...dynema do asekuracji. W tym tez do stanowisk...

Wolny kraj i każdy ma prawo do własnego zdania. Z tym, że istnieją prawdy obiektywne, w tym ta, iż jednym z największych zagrożeń dla zespołu wspinaczkowego jest odpadnięcie bez przelotów. Istnieje przy tym ryzyko graniczące z pewnością wyrwania asekuranta ze ze stanowiska i wygenerowania udaru dynamicznego działającego na stanowisko. Część tego udaru przyjmie jeszcze lonża asekuranta (jeden z powodów dla których lepsze jest auto z liny a nie z taśmy), reszta idzie dynamicznie w stanowisko.
Wolny kraj, wolny wybór, ja zakładam stanowiska z grubych taśm poliamidowych. Nie koniec na ryzyku zerwania stanowiskowej taśmy, są jeszcze punkty.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 22, 2011 10:58 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
jeden z powodów dla których lepsze jest auto z liny a nie z taśmy


Auto z liny nie tylko jest lepsze ale pozwala również zaoszczędzić taśmy. Używając liny 60m raczej rzadko się zdarza by brakło 1-2m na lonżę.


Cytuj:
ja zakładam stanowiska z grubych taśm poliamidowych.


Ja zakładam z dyneemy 8mm bo innych nie mam ;)
Jednak praktycznie zawsze występuje punkt wysyłowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 22, 2011 11:23 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 7:22 pm
Posty: 178
grubyilysy napisał(a):
Z tym, że istnieją prawdy obiektywne, w tym ta, iż jednym z największych zagrożeń dla zespołu wspinaczkowego jest odpadnięcie bez przelotów.
Czesc
Prawidlowe prowadzenie wyciagu zaklada, ze pierwszy przelot zawsze jest. Jest to przelot kierunkowy. Gdy nie ma innej mozliwosci jest zakladany w jeden z punktow stanowiska. Zatem czesc sily idzie bezposrednio w przelot. Potem w asekuranta, ktorego cialo robi za absorber i pochlania czesc sily. Potem w auto i na koncu w stanowisko. Sila zatem rozklada sie.
Auto w gorach i na wielowyciagowkach robi sie z liny. Z paroma wyjatkami, kiedy wygodniej miec gotowa lonze. Np. czasem zima.
Wreszcie producenci sprzetu czesto stosuja dyneme np. w friendach, heksach czy ekspresach. Tam tez dzialaja spore sily. Jednak dynemy nie pekaja.
Dlatego uzywam tez petle z dynemy pamietajac jednak, ze dynema gorzej znosi np. silne szarpniecie luzniej lonzy. Dlatego do lonz i do zjazdu, gdzie moze miec lina kontakt z tasma uzywam polamidu odporniejszego na udary i temperature.
Kazdy oczywiscie moze uzywac roznych tasm wedlug wlasnego uznania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 23, 2011 8:34 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
jigsaw napisał(a):
...
Prawidlowe prowadzenie wyciagu zaklada, ze pierwszy przelot zawsze jest. Jest to przelot kierunkowy. Gdy nie ma innej mozliwosci jest zakladany w jeden z punktow stanowiska...

To bardzo dobra i absolutnie słuszna praktyka, na marginesie, "stanowisko polskie", onegdaj w Tatrach standardowe, zakładało istnienie owego punktu z definicji. Tym nie mniej w dowolnym innym pierwszy przelot warto założyć albo od razu, albo w każdym razie zanim pojawi się ryzyko odpadnięcia.
Co do Twojego wyliczenia co po kolei jest obciążane gdy ów pierwszy (co najmniej) przelot istnieje to nie o tej sytuacji piszę, jeżeli nawet istnieje pierwszy przelot to rozważ jego likwidację przy odpadnięciu i teraz wylicz, co działa na stanowisko. Może się okazać że sytuacja jest znacznie gorsza od odpadnięcia w lonży.
Tak, tasiemki we friendach podobno nie pękają. A jakie właściwe są te ogromne siły co na nie działają?

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 23, 2011 8:36 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Spiochu napisał(a):
...Ja zakładam z dyneemy 8mm...

Z ciekawości - powziąłeś tę ideę sam, czy z jakiegoś szkolenia?

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 23, 2011 9:31 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Śr maja 09, 2007 8:09 pm
Posty: 2957
Lokalizacja: Kraków
To ja robię stanowiska z taśmy rurowej 20mm :lol:

_________________
Keep calm and carry on.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 23, 2011 9:45 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14894
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
O, tu jeszcze coś na temat:
http://szkolaalpinizmu.wordpress.com/20 ... moze-lina/
Wprawdzie konkretnie o lonżach, a nie o stanowiskach, ale warto przeczytać, zwłaszcza że padły tam jeszcze uwagi o obciążaniu auta.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2321 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 78  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL