Forum portalu turystyka-gorska.pl http://turystyka-gorska.pl/ |
|
Sprzęt wspinaczkowy http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=6&t=1784 |
Strona 57 z 78 |
Autor: | grubyilysy [ Cz lip 14, 2011 11:57 am ] |
Tytuł: | |
Gustaw napisał(a): ...<Ali7 napisał:
na łańcuchy kup sobie rękawiczki robocze za 8 zł w OBI....> O, to jest rozsądne rozwiązanie ... To jest rozwiązanie "elitarne". Na Der Johann w Dachsteinie, gdzie są cztery godziny darcia po stalówce i prętach używałem tych szmacianych z nakrapianą gumą za 2.50. Dały radę, chociaż niszczą się dość szybko. Oczywiście te za 8 miałyby szansę stać się rękawiczkami "wielokrotnego użytku", chociaż te za 2.50 mają swoją zaletę - są przewiewne. |
Autor: | Gustaw [ Cz lip 14, 2011 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
grubyilysy napisał(a): Na Der Johann w Dachsteinie, gdzie są cztery godziny darcia po stalówce
A jakby ocenił potencjalną wytrzymałość takich taktycznych za 80 zeta ... pewnie kilka pokoleń ... ![]() |
Autor: | Spiochu [ Cz lip 14, 2011 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przesada ... łańcuchy mogą być zardzewiałe, utytłane glebą i pyłem ... potem tej koziej skóry się nie doczyścisz ... szkoda ich na łańcuchy ... chcesz to kup ale nie do gimnastyki na OP ... Cytuj: A jakby ocenił potencjalną wytrzymałość takich taktycznych za 80 zeta ... pewnie kilka pokoleń ...
Wszystko jest kwestią porównania. Bardzo podobne do tych taktycznych rękawice narciarskie z kategorii "racing" potrafią kosztować 300-600zł. Może to być dobry produkt do użytku właśnie na narty, wiosną kiedy w zwykłych za ciepło. Na łańcuchy i do kijów najlepsze będą długie rowerowe z siateczką i w jasnym kolorze. Wtedy nawet w upał nie przeszkadzają. Jeśli bez palców to tylko tego typu: http://www.sklep-nordwalk.pl/Master_Short-93.html Nie chodzi mi tu o firmę tylko krój w którym na kciuku i palcu wskazującym rękawice są nieco dłuższe. Zapobiega to obtarciom przy łażeniu z kijami a ja łażenia po szlakach bez kijów sobie nie wyobrażam. |
Autor: | zjerzony [ Cz lip 21, 2011 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
Kompletną nowością jest z pewnością Refine Skort, również marki Mammut. Jest to wspinaczkowa… spódnica. Model posiada zintegrowane szorty i Mammut nie ukrywa, że celem było tu nie tylko poprawienie wygody, ale także troska o wygląd miłośniczek wspinaczki. Mammut, Refine Skort Pas spódnicy jest szeroki a szwy umiejscowiono tak aby bez problemu i wygodnie można było założyć na spódnicę uprząż. Dzięki specjalnej konstrukcji jest to możliwe z każdym typem uprzęży. Zintegrowane szorty chronią uda i są w całości zakryte przez spódnicę. Aby poprawnie założyć spódnicę trzeba z tyłu uprzęży odpiąć pasek mocujący pętle udowe i przełożyć go przez specjalny otwór w spódnicy, z przodu zaś całości wizerunku dopełnia plisa, mocowana za pomocą velcro. Model będzie dostępny w sprzedaży w sezonie wiosna/lato 2012. Spódnicy bliżej przyjrzeli się redaktorzy niemieckiego magazynu Outdoor Magazin, co zostało uwiecznione na filmie (oczywiście w języku niemieckim). Źródło: Mammut, Vaude ![]() Dziewczyny, ja świetnie asekuruję. |
Autor: | DTH [ Cz lip 21, 2011 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
baaaajer ![]() |
Autor: | Vision [ Cz lip 21, 2011 5:39 pm ] |
Tytuł: | |
No i od razu liczba osób chętnych do asekurowania wzrośnie. |
Autor: | Eliszka [ Pn lip 25, 2011 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
mam pytanie co sadzicie o marce Salewa?? jest jedna z najlepszych?? chodzi mi glownie o sprzet wspinaczkowy, i zimowy- podpisali niby teraz (jakos w pazdzierniku) kontrakt z TOPRem, wiec chyba raczej maja dobry sprzet, pomozcie ![]() ![]() |
Autor: | Basia Z. [ Pn lip 25, 2011 1:48 pm ] |
Tytuł: | |
Eliszka napisał(a): mam pytanie co sadzicie o marce Salewa?? jest jedna z najlepszych?? chodzi mi glownie o sprzet wspinaczkowy, i zimowy- podpisali niby teraz (jakos w pazdzierniku) kontrakt z TOPRem, wiec chyba raczej maja dobry sprzet, pomozcie
![]() ![]() Salewa to firma "ze średniej półki". Sama użytkuję parę produktów Salewy (buty, ciuchy, plecak) i nie narzekam. Ze sprzętem wspinaczkowym nie miałam do czynienia. B. |
Autor: | kilerus [ Pn lip 25, 2011 2:05 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam dwa HMSy i buty. Buty wypas, HMSy, jak HMSy. Tak jak pisała Basia raczej średnia półka, a co chcesz kupić? Nie ma sensu nastawiać się na firmę. Po prostu bierz co się najbardziej w danej chwili opłaca. Żadna firma nie robi wszystkiego dobrze. Jedna jest lepsza w rakach, a druga w karabinkach. |
Autor: | kilerus [ Pn lip 25, 2011 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
Ja bym tak sugerował: Liny: Mammut, Kaski: Petzl, Grivel, Śruby lodowe: Black Diamond, Grivel, Raki: Grivel, Czekany: Grivel, Petzl, Friendy: Black Diamond, DMM, Kości: DMM, Ekspresy: Climbing Technology, Petzl, Heksy: DMM. |
Autor: | Rohu [ Pn lip 25, 2011 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
I tak wiadomo, że najlepszy sprzęt robi Black Diamond ![]() |
Autor: | Lukasz_ [ Pn lip 25, 2011 2:14 pm ] |
Tytuł: | |
Ja bym dodał jeszcze Wild Country. |
Autor: | Eliszka [ Pn lip 25, 2011 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
kilerus napisał(a): Ja mam dwa HMSy i buty. Buty wypas, HMSy, jak HMSy.
Tak jak pisała Basia raczej średnia półka, a co chcesz kupić? chcialam wymienic sobie sprzet via ferratowy ( lonza, uprzaz, pare karabinkow) moj sprzet typowo podrzedny raczej nie daje mi dobrej gwarancji bezpieczenstwa, myslalam tez o obuwiu, czekanach i rakach |
Autor: | Basia Z. [ Pn lip 25, 2011 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
Eliszka napisał(a): myslalam tez o obuwiu, czekanach i rakach
Obuwie mam "ferratowe" Salewy i jestem bardzo zadowolona, aczkolwiek nie używam na ferraty. Buty są stosunkowo mało śliskie, wygodnie się chodzi po skałkach, kamieniach, nawet mokrych wapiennych, poza tym - wygodne i bardzo lekkie. http://8a.pl/page,produkt,id,8134,mount ... d-gtx.html Są to jednak buty na wąskie stopy, nie każdemu pasują. B. |
Autor: | kilerus [ Pn lip 25, 2011 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
Salewa faktycznie fajne buty robi tego typu. Uprząż możesz kupić Singing Rock. Tanie i bardzo fajne. Lonży Ci nie doradzę, tylko uważaj na Petzla. ![]() Zwykły czekan, to nie ma tutaj co filozofować. Ciupaga, to ciupaga, Cassin, Grivel, wsio rawno. Raki Grivela, tylko i wyłącznie. Wild Country to fajna firma. Ma spoko karabinki: http://allegro.pl/karabinek-wild-countr ... 68228.html Też należy do moich ulubionych firm... ![]() |
Autor: | rumpel [ Pn lip 25, 2011 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
mam podejściówki Salewy, model Trainer i sprawują się bardzo fajnie. Ogólnie firma ok. |
Autor: | nutshell [ Pn lip 25, 2011 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
kilerus napisał(a): Ja bym tak sugerował:
Friendy: Black Diamond, DMM, Dorzuciłabym do tego zestawu Link-camy firmy Omega Pacific, które polecano nam na kursie skałkowym. ![]() Nie chcę się wymądrzać, bo moje doświadczenie wspinaczkowe jest bardzo skromne, ale miałam okazję testować je równolegle z friendami BD w Dolomitach i moim zdaniem link-camy biją te ostatnie na głowę. Wciskały się tam gdzie BD nie dawały rady ![]() Patent jest niesamowity, jeden cam może przybierać kilka różnych kształtów http://www.youtube.com/watch?v=qauoXzDKEKk Niestety są jeszcze droższe niż friendy Black Diamonda... |
Autor: | kilerus [ Pn lip 25, 2011 4:15 pm ] |
Tytuł: | |
Ale ponoć są zawodne mechanicznie... ![]() Stan-61 coś o tym wspominał. |
Autor: | nutshell [ Pn lip 25, 2011 4:18 pm ] |
Tytuł: | |
Słyszałam i czytałam same dobre opinie na ich temat, ale pewnie okaże się za jakiś czas, jak to naprawdę z nimi jest. Sugerowałam się też opinią naszych kursowych instruktorów, nie wspominali nic o problemach mechanicznych, mimo że kursowy szpej jest eksploatowany na maxa. |
Autor: | rumpel [ Pn lip 25, 2011 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
omegi są bardzo dobre na zimę, mają dużo szerszy zakres pracy, a więc idealnie nadają się jako uzupełnienie zestawu. |
Autor: | kilerus [ Pn lip 25, 2011 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
Zimą na friendy trzeba mocno uważać. |
Autor: | Eliszka [ Pn lip 25, 2011 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki wszystkim za rady ![]() ![]() |
Autor: | kilerus [ Pn lip 25, 2011 5:37 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiście, to co napisałem, to jest tak ogólnie. Najlepiej zejść jeszcze poziom niżej żeby sprawdzić dany model. |
Autor: | rumpel [ Wt lip 26, 2011 8:16 am ] |
Tytuł: | |
ano zimą trzeba uważać i dlatego omegi są fajne. Nie opłaca się brać całego seta friendów, bo miejsc gdzie można je osadzić za dużo nie ma, a omega ma szeroki zakres pracy, a więc jak już takie miejsce trafimy, to duża szansa że siądzie. Zamiast więc tachać 5 friendów, bierzemy 1-2 omegi i jest fajnie ![]() pzdr |
Autor: | kilerus [ Wt lip 26, 2011 8:30 am ] |
Tytuł: | |
Fakt. |
Autor: | stan-61 [ Wt lip 26, 2011 8:38 am ] |
Tytuł: | |
Tu jest coś o problemach konstrukcyjnych w OMEGAPAC'ach http://www.omegapac.com/op_climbing_notices.html . Było też o wypadkach związanych z pęknięciami w Alpach bodajże austriackich. Jak znajdę do wrzucę. Znalazłem! Tu jest coś: http://forum.klettern.de/forum/klettern ... k-cam.html . |
Autor: | kilerus [ Wt lip 26, 2011 8:44 am ] |
Tytuł: | |
Najbardziej mi się podoba to "Simply pushing" ![]() Ale może poprawili to wszystko. |
Autor: | stan-61 [ Wt lip 26, 2011 8:45 am ] |
Tytuł: | |
Gdzieś widziałem zdjęcia pękniętych. Masakra! Od razu mi przeszło. |
Autor: | nutshell [ Wt lip 26, 2011 9:01 am ] |
Tytuł: | |
O kurcze, paskudnie to wygląda na zdjęciach. Zrobiłam małą inspekcję swoich wg instrukcji w linku który podałeś wyżej, i wygląda na to że wszystkie są okej, ale będę musiała się im bacznie przyglądać. |
Autor: | PrT [ Wt lip 26, 2011 10:50 am ] |
Tytuł: | |
2008 rok tego artykułu więc IMHO: kilerus napisał(a): może poprawili to wszystko.
Jednak faktem jest, że warto po każdej akcji dokładnie je oglądać... |
Strona 57 z 78 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |