Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Sprzęt wspinaczkowy
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=6&t=1784
Strona 57 z 78

Autor:  grubyilysy [ Cz lip 14, 2011 11:57 am ]
Tytuł: 

Gustaw napisał(a):
...<Ali7 napisał:
na łańcuchy kup sobie rękawiczki robocze za 8 zł w OBI....> O, to jest rozsądne rozwiązanie ...

To jest rozwiązanie "elitarne". Na Der Johann w Dachsteinie, gdzie są cztery godziny darcia po stalówce i prętach używałem tych szmacianych z nakrapianą gumą za 2.50. Dały radę, chociaż niszczą się dość szybko.
Oczywiście te za 8 miałyby szansę stać się rękawiczkami "wielokrotnego użytku", chociaż te za 2.50 mają swoją zaletę - są przewiewne.

Autor:  Gustaw [ Cz lip 14, 2011 12:18 pm ]
Tytuł: 

grubyilysy napisał(a):
Na Der Johann w Dachsteinie, gdzie są cztery godziny darcia po stalówce

A jakby ocenił potencjalną wytrzymałość takich taktycznych za 80 zeta ... pewnie kilka pokoleń ...
:wink:

Autor:  Spiochu [ Cz lip 14, 2011 3:21 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przesada ... łańcuchy mogą być zardzewiałe, utytłane glebą i pyłem ... potem tej koziej skóry się nie doczyścisz ... szkoda ich na łańcuchy ... chcesz to kup ale nie do gimnastyki na OP ...



Cytuj:
A jakby ocenił potencjalną wytrzymałość takich taktycznych za 80 zeta ... pewnie kilka pokoleń ...



Wszystko jest kwestią porównania. Bardzo podobne do tych taktycznych rękawice narciarskie z kategorii "racing" potrafią kosztować 300-600zł.
Może to być dobry produkt do użytku właśnie na narty, wiosną kiedy w zwykłych za ciepło. Na łańcuchy i do kijów najlepsze będą długie rowerowe z siateczką i w jasnym kolorze. Wtedy nawet w upał nie przeszkadzają. Jeśli bez palców to tylko tego typu:

http://www.sklep-nordwalk.pl/Master_Short-93.html

Nie chodzi mi tu o firmę tylko krój w którym na kciuku i palcu wskazującym rękawice są nieco dłuższe. Zapobiega to obtarciom przy łażeniu z kijami a ja łażenia po szlakach bez kijów sobie nie wyobrażam.

Autor:  zjerzony [ Cz lip 21, 2011 3:38 pm ]
Tytuł: 

Kompletną nowością jest z pewnością Refine Skort, również marki Mammut. Jest to wspinaczkowa… spódnica. Model posiada zintegrowane szorty i Mammut nie ukrywa, że celem było tu nie tylko poprawienie wygody, ale także troska o wygląd miłośniczek wspinaczki.


Mammut, Refine Skort

Pas spódnicy jest szeroki a szwy umiejscowiono tak aby bez problemu i wygodnie można było założyć na spódnicę uprząż. Dzięki specjalnej konstrukcji jest to możliwe z każdym typem uprzęży. Zintegrowane szorty chronią uda i są w całości zakryte przez spódnicę.

Aby poprawnie założyć spódnicę trzeba z tyłu uprzęży odpiąć pasek mocujący pętle udowe i przełożyć go przez specjalny otwór w spódnicy, z przodu zaś całości wizerunku dopełnia plisa, mocowana za pomocą velcro.

Model będzie dostępny w sprzedaży w sezonie wiosna/lato 2012. Spódnicy bliżej przyjrzeli się redaktorzy niemieckiego magazynu Outdoor Magazin, co zostało uwiecznione na filmie (oczywiście w języku niemieckim).

Źródło: Mammut, Vaude

Obrazek
Dziewczyny, ja świetnie asekuruję.

Autor:  DTH [ Cz lip 21, 2011 5:19 pm ]
Tytuł: 

baaaajer :lol:

Autor:  Vision [ Cz lip 21, 2011 5:39 pm ]
Tytuł: 

No i od razu liczba osób chętnych do asekurowania wzrośnie.

Autor:  Eliszka [ Pn lip 25, 2011 1:44 pm ]
Tytuł: 

mam pytanie co sadzicie o marce Salewa?? jest jedna z najlepszych?? chodzi mi glownie o sprzet wspinaczkowy, i zimowy- podpisali niby teraz (jakos w pazdzierniku) kontrakt z TOPRem, wiec chyba raczej maja dobry sprzet, pomozcie :) :)

Autor:  Basia Z. [ Pn lip 25, 2011 1:48 pm ]
Tytuł: 

Eliszka napisał(a):
mam pytanie co sadzicie o marce Salewa?? jest jedna z najlepszych?? chodzi mi glownie o sprzet wspinaczkowy, i zimowy- podpisali niby teraz (jakos w pazdzierniku) kontrakt z TOPRem, wiec chyba raczej maja dobry sprzet, pomozcie :) :)


Salewa to firma "ze średniej półki".
Sama użytkuję parę produktów Salewy (buty, ciuchy, plecak) i nie narzekam.
Ze sprzętem wspinaczkowym nie miałam do czynienia.

B.

Autor:  kilerus [ Pn lip 25, 2011 2:05 pm ]
Tytuł: 

Ja mam dwa HMSy i buty. Buty wypas, HMSy, jak HMSy.
Tak jak pisała Basia raczej średnia półka, a co chcesz kupić?

Nie ma sensu nastawiać się na firmę. Po prostu bierz co się najbardziej w danej chwili opłaca. Żadna firma nie robi wszystkiego dobrze. Jedna jest lepsza w rakach, a druga w karabinkach.

Autor:  kilerus [ Pn lip 25, 2011 2:10 pm ]
Tytuł: 

Ja bym tak sugerował:

Liny: Mammut,
Kaski: Petzl, Grivel,
Śruby lodowe: Black Diamond, Grivel,
Raki: Grivel,
Czekany: Grivel, Petzl,
Friendy: Black Diamond, DMM,
Kości: DMM,
Ekspresy: Climbing Technology, Petzl,
Heksy: DMM.

Autor:  Rohu [ Pn lip 25, 2011 2:11 pm ]
Tytuł: 

I tak wiadomo, że najlepszy sprzęt robi Black Diamond :lol:

Autor:  Lukasz_ [ Pn lip 25, 2011 2:14 pm ]
Tytuł: 

Ja bym dodał jeszcze Wild Country.

Autor:  Eliszka [ Pn lip 25, 2011 2:15 pm ]
Tytuł: 

kilerus napisał(a):
Ja mam dwa HMSy i buty. Buty wypas, HMSy, jak HMSy.
Tak jak pisała Basia raczej średnia półka, a co chcesz kupić?


chcialam wymienic sobie sprzet via ferratowy ( lonza, uprzaz, pare karabinkow) moj sprzet typowo podrzedny raczej nie daje mi dobrej gwarancji bezpieczenstwa, myslalam tez o obuwiu, czekanach i rakach

Autor:  Basia Z. [ Pn lip 25, 2011 2:31 pm ]
Tytuł: 

Eliszka napisał(a):
myslalam tez o obuwiu, czekanach i rakach


Obuwie mam "ferratowe" Salewy i jestem bardzo zadowolona, aczkolwiek nie używam na ferraty. Buty są stosunkowo mało śliskie, wygodnie się chodzi po skałkach, kamieniach, nawet mokrych wapiennych, poza tym - wygodne i bardzo lekkie.

http://8a.pl/page,produkt,id,8134,mount ... d-gtx.html

Są to jednak buty na wąskie stopy, nie każdemu pasują.

B.

Autor:  kilerus [ Pn lip 25, 2011 2:38 pm ]
Tytuł: 

Salewa faktycznie fajne buty robi tego typu.

Uprząż możesz kupić Singing Rock. Tanie i bardzo fajne.
Lonży Ci nie doradzę, tylko uważaj na Petzla. ;)
Zwykły czekan, to nie ma tutaj co filozofować. Ciupaga, to ciupaga, Cassin, Grivel, wsio rawno.
Raki Grivela, tylko i wyłącznie.

Wild Country to fajna firma. Ma spoko karabinki:
http://allegro.pl/karabinek-wild-countr ... 68228.html
Też należy do moich ulubionych firm... ;)

Autor:  rumpel [ Pn lip 25, 2011 2:42 pm ]
Tytuł: 

mam podejściówki Salewy, model Trainer i sprawują się bardzo fajnie. Ogólnie firma ok.

Autor:  nutshell [ Pn lip 25, 2011 3:15 pm ]
Tytuł: 

kilerus napisał(a):
Ja bym tak sugerował:
Friendy: Black Diamond, DMM,


Dorzuciłabym do tego zestawu Link-camy firmy Omega Pacific, które polecano nam na kursie skałkowym.

Obrazek

Nie chcę się wymądrzać, bo moje doświadczenie wspinaczkowe jest bardzo skromne, ale miałam okazję testować je równolegle z friendami BD w Dolomitach i moim zdaniem link-camy biją te ostatnie na głowę. Wciskały się tam gdzie BD nie dawały rady :)
Patent jest niesamowity, jeden cam może przybierać kilka różnych kształtów http://www.youtube.com/watch?v=qauoXzDKEKk
Niestety są jeszcze droższe niż friendy Black Diamonda...

Autor:  kilerus [ Pn lip 25, 2011 4:15 pm ]
Tytuł: 

Ale ponoć są zawodne mechanicznie... :roll:
Stan-61 coś o tym wspominał.

Autor:  nutshell [ Pn lip 25, 2011 4:18 pm ]
Tytuł: 

Słyszałam i czytałam same dobre opinie na ich temat, ale pewnie okaże się za jakiś czas, jak to naprawdę z nimi jest.
Sugerowałam się też opinią naszych kursowych instruktorów, nie wspominali nic o problemach mechanicznych, mimo że kursowy szpej jest eksploatowany na maxa.

Autor:  rumpel [ Pn lip 25, 2011 4:42 pm ]
Tytuł: 

omegi są bardzo dobre na zimę, mają dużo szerszy zakres pracy, a więc idealnie nadają się jako uzupełnienie zestawu.

Autor:  kilerus [ Pn lip 25, 2011 5:04 pm ]
Tytuł: 

Zimą na friendy trzeba mocno uważać.

Autor:  Eliszka [ Pn lip 25, 2011 5:25 pm ]
Tytuł: 

dzieki wszystkim za rady :D :D co do sprzetu zainteresuje sie tym co mi poleca Kilerus (na pewno wezme rady pod uwage)- mysle ze obowie sprawie sobie faktycznie Salewy bo znajomi tez chwala a cena przystepna (np. co do modelu Basi) ja mam Campusa i nie jestem z nich zadowolona, oddalam siostrze bo zle sie mi w nich chodzilo i czulam kazdy ruch w bucie i kamien pod stopa..

Autor:  kilerus [ Pn lip 25, 2011 5:37 pm ]
Tytuł: 

Oczywiście, to co napisałem, to jest tak ogólnie. Najlepiej zejść jeszcze poziom niżej żeby sprawdzić dany model.

Autor:  rumpel [ Wt lip 26, 2011 8:16 am ]
Tytuł: 

ano zimą trzeba uważać i dlatego omegi są fajne. Nie opłaca się brać całego seta friendów, bo miejsc gdzie można je osadzić za dużo nie ma, a omega ma szeroki zakres pracy, a więc jak już takie miejsce trafimy, to duża szansa że siądzie.
Zamiast więc tachać 5 friendów, bierzemy 1-2 omegi i jest fajnie :-)

pzdr

Autor:  kilerus [ Wt lip 26, 2011 8:30 am ]
Tytuł: 

Fakt.

Autor:  stan-61 [ Wt lip 26, 2011 8:38 am ]
Tytuł: 

Tu jest coś o problemach konstrukcyjnych w OMEGAPAC'ach http://www.omegapac.com/op_climbing_notices.html . Było też o wypadkach związanych z pęknięciami w Alpach bodajże austriackich. Jak znajdę do wrzucę.

Znalazłem! Tu jest coś: http://forum.klettern.de/forum/klettern ... k-cam.html .

Autor:  kilerus [ Wt lip 26, 2011 8:44 am ]
Tytuł: 

Najbardziej mi się podoba to "Simply pushing" :mrgreen: Masakra!

Ale może poprawili to wszystko.

Autor:  stan-61 [ Wt lip 26, 2011 8:45 am ]
Tytuł: 

Gdzieś widziałem zdjęcia pękniętych. Masakra! Od razu mi przeszło.

Autor:  nutshell [ Wt lip 26, 2011 9:01 am ]
Tytuł: 

O kurcze, paskudnie to wygląda na zdjęciach. Zrobiłam małą inspekcję swoich wg instrukcji w linku który podałeś wyżej, i wygląda na to że wszystkie są okej, ale będę musiała się im bacznie przyglądać.

Autor:  PrT [ Wt lip 26, 2011 10:50 am ]
Tytuł: 

2008 rok tego artykułu więc IMHO:
kilerus napisał(a):
może poprawili to wszystko.

Jednak faktem jest, że warto po każdej akcji dokładnie je oglądać...

Strona 57 z 78 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/