Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Sprzęt wspinaczkowy
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=6&t=1784
Strona 58 z 78

Autor:  uysy [ Śr lip 27, 2011 11:33 am ]
Tytuł: 

Nie wiem czy ktoś wspominał, bo dawno zaglądałem.
Ale Legendarne Alieny powracają :).

Autor:  kilerus [ Śr lip 27, 2011 1:30 pm ]
Tytuł: 

Jakie Alieny?
Ja nie wiem o co chodzi.

Autor:  PrT [ Śr lip 27, 2011 1:34 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli dobrze zakumałem to uysemu chodzi o żelastwo Aliens którego tutaj masz trochę:
http://allegro.pl/Shop.php/Show?id=15934678

Autor:  Lukasz_ [ Śr lip 27, 2011 1:38 pm ]
Tytuł: 

Chodzi o micro friendy - http://www.barrabes.com/revista/noticia ... legar.html

Autor:  tomek.l [ Pt lip 29, 2011 9:53 pm ]
Tytuł: 

Dla tych którym obraca się karabinek przy asekurowaniu jeszcze jeden patent Petzla :D
UNIVERSO
http://www.petzl.pl/amc/petzl/sport/det ... o,480.html

Autor:  PrT [ So lip 30, 2011 11:24 am ]
Tytuł: 

http://4outdoor.pl/news/7131/wezwanie-d ... ot-g2-bent

Autor:  gafcio [ So lip 30, 2011 7:43 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
jeszcze jeden patent Petzla Very Happy
UNIVERSO

Patent zapewne przydatny.Zawsze wnerwia mnie jak Attache się obraca.Tylko nie wiem, czy cena Uniwerso -159 zł jest razem z tym karabinkiem ,czy jest to dopłata do Werso- za praktyczny patent.Cena Werso na podanej stronie to 79 zł.Właśnie ze względu na ciągłą tendencję do obracania się ,więcej nie kupię tego karabinka.No chyba ,że coś knocę :roll:

Autor:  tomek.l [ So lip 30, 2011 11:36 pm ]
Tytuł: 

Tylko co ma karabinek do obracania się? Każdy karabinek się może obracać.

Autor:  gafcio [ N lip 31, 2011 2:21 pm ]
Tytuł: 

Cięższy i większy HMS,którego czasem używam(cassin) ,obraca się od czasu do czasu .Natomiast Atache co i rusz płata mi tego figla.

Autor:  majkel* [ Cz sie 04, 2011 12:10 pm ]
Tytuł: 

Czy można gdzieś w Zakopanem wypożyczyć kask wspinaczkowy? Ile kosztuje takie wypozyczenie na 1 dzień? Niestety skończyły mi się fundusze na sprzęt turystyczny, więc kupno nowego kasku odpada :( Kasku potrzbuję na jakieś 2-3 dni

Autor:  Eliszka [ Cz sie 04, 2011 12:17 pm ]
Tytuł: 

majkel* napisał(a):
Czy można gdzieś w Zakopanem wypożyczyć kask wspinaczkowy? Ile kosztuje takie wypozyczenie na 1 dzień? Niestety skończyły mi się fundusze na sprzęt turystyczny, więc kupno nowego kasku odpada :( Kasku potrzbuję na jakieś 2-3 dni


na pewno gdzies sa w zakopanym punkty do wyporzyczania sprzetu wspinaczkowego ( i jest ich duzo), tylko pytanie za ile. wydaje mi sie ze gdzies z 20zl za dobe od sprzetu + zwrotna kaucja. moim zdaniem juz sie bardziej oplaca kupic kask :) :) :D

Autor:  rumpel [ Cz sie 04, 2011 12:58 pm ]
Tytuł: 

popytaj w Alpin sport na Krupówkach, tam powinni mieć.

Autor:  leppy [ Cz sie 04, 2011 9:09 pm ]
Tytuł: 

... oraz w Tatra Trade przy rondzie "kuźnickim" (Jana Pawła II).

Autor:  Asia i Tomek [ Pt wrz 16, 2011 6:33 am ]
Tytuł: 

Takie pytanko odnośnie butów na ściankę na początek , czy te :
http://www.decathlon.com.pl/PL/vuarde-vulca-33861594/
nadadzą się ?
Czy lepiej dołożyć i kupić np. Rock Pillars Moab ?
Nie chcemy wydawać za dużo na początek , jako że w planach są też skałki , a pierwsze buty i tak podobno szybko zajedziemy , więc po co przepłacać ?

Autor:  Vision [ Pt wrz 16, 2011 7:05 am ]
Tytuł: 

Słyszałem, że te buty to totalne badziewie, znajomy miał. Szybko się rozklejają, nie ma w nich dobrego czucia.

Tutaj masz przecenione RP Moab na 175 zł:
http://8a.pl/page,produkt,id,5192,buty- ... ro-qc.html

Więc zdecydowanie lepiej jak dołożysz kwotę o której mowa i kupisz R.Pillars.

Autor:  Vision [ Pt wrz 16, 2011 7:10 am ]
Tytuł: 

Jeszcze coś takiego znalazłem:
http://8a.pl/page,produkt,id,149,coyote-velcro.html

Też tanio, sprawdziłem w sklepach internetowych i naprawdę w niektórych są po 319 zł. Poczytaj opinie w internecie bo może warto, a cena słuszna.

Autor:  majkel* [ Pt wrz 16, 2011 8:46 am ]
Tytuł: 

Asia i Tomek Potwierdzam słowa Vision :D Lepiej dołożyć trochę kasy i kupić te RP Moaby. Na ściance, na której zazwyczaj się wspinam, mają te buty z decathlonu. Raz postanowiłem się w nich powspinać. "Guma" w tych butach to zupełna porażka. Buty ślizgały się nawet na większych listwach :( Moaby są natomiast bardzo fajne, mają ostry czubek i są asymetryczne, więc przeniesienie ciężaru na duży palec nie będzie problemem. Mi te Moaby zrobiły się kapciowate po jakiś 6 mies. wspinaczki (skałki+panel=>wspinanie raz w tygodniu), ale do tej pory się w nich wspinam (łącznie około rok). Buty się nie rozklejają. Poza tym jeżeli chcesz się wspinać w skałkach to na początek te Moaby będą idealne. :D

Autor:  dradamu:) [ Pt wrz 16, 2011 9:41 am ]
Tytuł: 

Te buty z decathlonu to takie korkery bez korków, więc albo lepiej kupić prawdziwie buty wspinaczkowe albo kupić korkery i uciąć korki:)

Autor:  PrT [ Pt wrz 16, 2011 1:42 pm ]
Tytuł: 

Asia i Tomek napisał(a):
Czy lepiej dołożyć i kupić np. Rock Pillars Moab ?

Zdecydowanie tak. Korkotrampki można przerobić i wyjdzie taniej niż 99,99 bo tyle kosztują te Decathlonowskie.

Autor:  Asia i Tomek [ Pt wrz 16, 2011 8:29 pm ]
Tytuł: 

Więc dołożymy , Rock Pillars Moab sznurowane w rozmiarze Asi znależliśmy po 119 zł , tylko pasowałoby je najpierw przymierzyć...Bo głupio tak w ciemno kupować
Te five ten Coyote po 149 to niestety tylko rozmiar 34 ;(
Jutro podejdę do jedynego sklepu w mieście gdzie mają sprzęt wspinaczkowy i zobaczę co mają.

Autor:  Kasia86 [ Pt wrz 16, 2011 8:52 pm ]
Tytuł: 

Ja miałam Rock Pillarsy i były ok
Ale ja mam już drugą parę na rzepy i za nic nie zamieniłabym ich na sznurowane :wink:
(kwestia preferencji)

Autor:  tomek.l [ Pt wrz 16, 2011 9:08 pm ]
Tytuł: 

Asia i Tomek napisał(a):
tylko pasowałoby je najpierw przymierzyć...Bo głupio tak w ciemno kupować

Musisz przymierzyć. Cena i model to rzecz drugorzędna. Najważniejsze jest to żeby pasowały do stopy.

Autor:  majkel* [ So wrz 17, 2011 8:18 am ]
Tytuł: 

Asia i Tomek Jeśli jeszcze mogę coś doradzić: jak będziecie przymierzać te buty, to najlepiej je założyć na jakieś 5-10 min, następnie zdjąć i te czynności powtarzać ze 3-4 razy :D . Po tych czynnościach buty zdążą się trochę "rozbić" (rozciągnąć)

Autor:  PrT [ So wrz 17, 2011 11:30 am ]
Tytuł: 

Tak jak kolega tomek.l napisał, buty wspinaczkowe trzeba bezwzględnie przymierzyć pamiętając równocześnie, że one z założenia mają bardziej przylegać do stopy (nie oznacza to że mają być kure**ko niewygodne)...

Autor:  jacenty [ So wrz 17, 2011 12:37 pm ]
Tytuł: 

Ja z czystym sercem mogę polecić buty firmy Triop, kupowałem jeden z ich modeli za sto parę złotych(chyba 130-150) jako pierwsze wspinaczkowe i nie żałuję - dobrze leżą na stopie, wygodne, co ważne tanie i nieźle trzymają się na panelu. Sądzę, że na pierwsze wspinaczkowe to nie ma co przepłacać ileś tam set złotych za buty, zwłaszcza, iż i tak się pościerają...

Autor:  Spiochu [ So wrz 17, 2011 11:07 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
(nie oznacza to że mają być kure**ko niewygodne)...


Racja. Trzeba w nich wytrzymywać co najmniej 3min a lepiej dłużej... ;)

Dodam tylko że mając porządne i dobrze dopasowane buty, chętniej używasz nóg i ćwiczysz technikę wspinania. W kiepskich butkach często rezygnujesz z użycia gorszych stopni (a na początku każdy mniejszy lub obły stopień wydaje się "słaby") Także patrzyłbym na buty pod kątem własności użytkowych a nie trwałości. Najtrwalsze są natomiast buty na grubszej gumie (4-5mm), zwykle są też sztywniejsze.

Autor:  Asia i Tomek [ N wrz 18, 2011 2:13 am ]
Tytuł: 

Kurcze , no to z tymi butami nie tak łatwo będzie.
Czeka nas w takim razie wycieczka do Krakowa i przymierzanie , przymierzanie , przymierzanie , przymierzanie...
Do wtorku raczej się nie wybierzemy , więc pierwszy raz na ściance będzie niestety w trampeczkach ;)

Autor:  Lukasz_ [ So wrz 24, 2011 7:14 pm ]
Tytuł: 

Nowość (?) Grivela

http://www.grivel.com/products/rock/quickdraws/8-plume

Waga o 2 gramy cięższy od Aeriala. Namierzony w sklepie obok Salewy na Krupówkach.

Autor:  Asia i Tomek [ Śr wrz 28, 2011 7:59 am ]
Tytuł: 

Za nami pierwsze przygody na sciance - super sprawa ;)
Wiemy juz że będziemy chodzić regularnie , więc trzeba wybrać się na zakupy ;)
Temat butów już mniej więcej jasny , na początek oprócz butów polecono nam kupić sobie woreczek na magnezję oraz magnezję, uprzęże i przyrządy asekuracyjne poźniej , bo na ściance udostępniają je w cenie karnetu.
Lepiej kupić magnezję w kostce czy w proszku ?
Jest jakaś różnica? , i jeszcze pytanko o same woreczki , najtańsze Milo są po około 30 zł , jest jakaś szczególna różnica pomiędzy nim a droższymi modelami poza punktami do lansu ? ;)

Autor:  tomek.l [ Śr wrz 28, 2011 8:54 am ]
Tytuł: 

Woreczek do magnezji to kupuje się taki jaki się podoba :)
Magnezja w proszku. Kostkę i tak pokruszysz. Z resztą zależy od ścianki i bo na różną magnezje pozwalają. Jak pozwalają na w proszku to ok.

Strona 58 z 78 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/