Forum portalu turystyka-gorska.pl http://turystyka-gorska.pl/ |
|
Sprzęt wspinaczkowy http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=6&t=1784 |
Strona 66 z 78 |
Autor: | Lukasz_ [ Pn kwi 23, 2012 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
http://sklep.wspinanie.pl/product/37426 ... 202x50%20m http://allegro.pl/polowkowa-lina-edelwe ... 08627.html http://allegro.pl/polowkowa-lina-edelwe ... 08628.html |
Autor: | tomek.l [ Pn kwi 23, 2012 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
Obadaj Edelrid Lina ED Apus 7,8mm Choć parametry różnią się trochę od tych które wymagasz. Czytałem w necie o niej dobre opinie. W HiMountain mają promocję, tylko problem polega na tym, że mają dwa kolory tylko 70 m. Ewentualnie robisz myk, że jedną żyłę kupujesz w promocji, drugą w normalnej cenie gdzie indziej i masz poniżej 1000 zł |
Autor: | PrT [ Pn kwi 23, 2012 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie Apus trochę zbyt bardzo mija się z moimi oczekiwaniami, szczególnie jego średnica budzi mój niepokój. Nie wiem jak tak cienka lina będzie mi współpracowała z ATC. A co do propozycji Łukasza to wpadły mi w oko dwie: - MILLET PRO FORCE 8.6 - Edelweiss LITHIUM 8.5 mm Tego Edelweissa nawet ostatnio oglądałem, ale czy macie z nimi jakieś doświadczenia? Bo tak jak mówię... jeżeli chodzi o parametry to mi bardzo podeszła Cobra, ale Tomek sprowadził mnie już nieco na ziemie i zastanawiam się czy z tym nie jest podobnie. |
Autor: | tomek.l [ Pn kwi 23, 2012 10:10 pm ] |
Tytuł: | |
Co do Cobry to przypomniałem sobie, że kumple też mają tę linę i są po jednym sezonie podobno z niej zadowoleni ![]() |
Autor: | semow [ Wt kwi 24, 2012 6:23 am ] |
Tytuł: | |
Miałem okazję parę wyciągów robić na linach 7.8 i na reverso I pracuje super, chyba to Beal jest ale coś mi nie pasuje ta grubość z modelami Beala, sprawdzę u kolegi co to za model dokładnie. Ostatnie 2 sezony była mało używana ale jak dla mnie w góry bomba - leciutka! W tym sezonie może uda się szarpnąć na swoją połówkę, też będę chciał cienką. |
Autor: | PrT [ Wt kwi 24, 2012 9:26 am ] |
Tytuł: | |
tomek.l napisał(a): Co do Cobry to przypomniałem sobie, że kumple też mają tę linę i są po jednym sezonie podobno z niej zadowoleni Nie ułatwiasz... ![]() semow napisał(a): sprawdzę u kolegi co to za model dokładnie
To sprawdź jak możesz i dowiedz się czy po tych dwóch sezonach jest w przyzwoitym stanie. Z góry dzięki. |
Autor: | semow [ Wt kwi 24, 2012 9:35 am ] |
Tytuł: | |
jest w idealnym, ale ma zrobione nie więcej niż 30 wyciągów na pewno... Beal golden dry 8.1 |
Autor: | PrT [ Wt kwi 24, 2012 11:46 am ] |
Tytuł: | |
semow napisał(a): Beal golden dry 8.1
GoldenDry to nie model a typ oplotu tj. impregnowany. Ale pewnie chodzi o coś typu Ice Line. Tylko faktycznie 30 wyciągów to tyle co nic... |
Autor: | semow [ Wt kwi 24, 2012 11:57 am ] |
Tytuł: | |
Technologia impregnacji właściwie a nie rodzaj oplotu, i pod tym względem jest fajnie bo faktycznie nie ciągnie za bardzo wody ze śniegu i to mi się podoba model ice line patrzę teraz że w sumie w 8a mają fajne liny, tylko cholera wie kiedy zrobią jakiś "dziki piątek" albo coś w ten deseń - przy 20% zniżki ot choćby mammut genesis by wyszedł ~1000 zł |
Autor: | Zombi [ Wt kwi 24, 2012 12:26 pm ] |
Tytuł: | |
PrT napisał(a): No właśnie Apus trochę zbyt bardzo mija się z moimi oczekiwaniami, szczególnie jego średnica budzi mój niepokój. Nie wiem jak tak cienka lina będzie mi współpracowała z ATC.
Czy dobrze rozumiem: planujesz kupić za kilka stów linę, w promocji możesz na Apusie przyoszczędzić, ale wahasz się, bo nie wiesz, czy nie będziesz musiał wydać 80 zl na nowy kubek? Ja kupiłem dwie żyły po 60 m - dałem za nie coś około 700 zł. |
Autor: | Madness [ Wt kwi 24, 2012 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
semow napisał(a): przy 20% zniżki ot choćby mammut genesis by wyszedł ~1000 zł
Teraz genesis 50m w 8a jest już w promocji za 1099 pln http://8a.pl/liny/mammut-genesis-8-5-komplet |
Autor: | semow [ Wt kwi 24, 2012 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
liczę od ceny wyjściowej - zawsze 100 zł taniej ale tak ogólnie to i 1100 jest nieźle Zombi napisał(a): PrT napisał(a): No właśnie Apus trochę zbyt bardzo mija się z moimi oczekiwaniami, szczególnie jego średnica budzi mój niepokój. Nie wiem jak tak cienka lina będzie mi współpracowała z ATC. Czy dobrze rozumiem: planujesz kupić za kilka stów linę, w promocji możesz na Apusie przyoszczędzić, ale wahasz się, bo nie wiesz, czy nie będziesz musiał wydać 80 zl na nowy kubek? Ja kupiłem dwie żyły po 60 m - dałem za nie coś około 700 zł. Podstawowy problem to dostępne kolory i długości |
Autor: | Zombi [ Wt kwi 24, 2012 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
Ja jeszcze miałem w czym wybierać, bo bylem zaraz po otwarciu sklepu HiM pierwszego dnia przeceny ![]() ![]() |
Autor: | PrT [ Wt kwi 24, 2012 3:29 pm ] |
Tytuł: | |
semow napisał(a): Technologia impregnacji Właściwie to masz rację... Dry Cover to też niby impregnowany model. ![]() semow napisał(a): 8a mają fajne liny, tylko cholera wie kiedy zrobią jakiś "dziki piątek" albo coś w ten deseń - przy 20% zniżki ot choćby mammut genesis by wyszedł ~1000 zł Właśnie raz już go przegapiłem bo akurat tak się złożyło, że trochę wcześniej zainwestowałem kasę w coś innego i nie mogłem kupić... Madness napisał(a): Teraz genesis 50m w 8a jest już w promocji za 1099 pln Tak, wiem... to wisi tam w takiej cenie już pewnie z pół roku... ![]() ![]() ![]() Zombi napisał(a): Czy dobrze rozumiem: planujesz kupić za kilka stów linę, w promocji możesz na Apusie przyoszczędzić, ale wahasz się, bo nie wiesz, czy nie będziesz musiał wydać 80 zl na nowy kubek?
W zasadzie nie, bo nie jest dla mnie problemem finansowym kupienie liny w dobrej cenie i dokupienie do niej przyrządu, jeżeli mogę się i tak zmieścić w założonej kwocie... Ja zwyczajnie lubię ATC i nie chciałbym go zmieniać na coś innego tylko dlatego, że kupiłem sobie zbyt cienką linę... szczególnie, że jej średnica to tylko jedna z przyczyn dla których nie do końca mam ochotę na Apusa. ![]() |
Autor: | semow [ Wt kwi 24, 2012 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
widzę że w Popinie Ice Line w dobrej cenie wisi: http://sport.popina.pl/beal-ice-line-81 ... -1529.html |
Autor: | zephyr [ Wt maja 22, 2012 9:39 am ] |
Tytuł: | |
wykorzystałem dziki piątek -20% w 8a i zakupiłem line Roca Fanatic 10. Właśnie przyszła ![]() ![]() |
Autor: | zjerzony [ Pt cze 08, 2012 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
Ktoś mógłby coś napisać o Demonach? http://dmmclimbing.com/products/demon-cams/ Znaczy, czy warto i takie tam. |
Autor: | semow [ N cze 10, 2012 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
w smokach jest tak samo rozwiązany trzonek z taśmą i ja to bardzo lubię jak chodzi o głowicę to piszą że rozwiązanie jest z 4cu, na brytanie chyba były jakieś opinie o nich |
Autor: | grubyilysy [ N cze 10, 2012 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
semow napisał(a): w smokach jest tak samo rozwiązany trzonek z taśmą i ja to bardzo lubię
A ja tego nie znoszę. Friendy zakończone"kółkiem" można wpiąć karabinkiem wprost do uprzęży, przez co "zwis" jest znacznie krótszy i się tak nie majta. Do tego dla mnie chwyt "grubym palcem w kółko" jest dla mnie jakiś taki bardziej naturalny niż "pchanie blaszki", chociaż to drugie to może akurat taki "szczegół na który zwraca uwagę pojeb". Natomiast to jest tylko jedna z wielu, być może nie decydujących cech. Ale tak chciałem zaznaczyć, w opozycji do kol. semowa, że akurat to rozwiązanie dla mnie in minus. (A ..., nie będę dawał emotki.) |
Autor: | kilerus [ N cze 10, 2012 6:39 pm ] |
Tytuł: | |
Ale wydłużania tasiemka to genialny pomysł, bo można użyć karabinka, a nie ekspresa, zatem waga sprzętu się zmniejsza. Majtanie można inaczej rozwiązać: zwyczajnie zapiąć frienda wyżej ![]() |
Autor: | semow [ N cze 10, 2012 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
Co kto lubi, jak widać - w sumie nie myślałem nawet że to może przeszkadzać, bo nie jest Dragony na szpejarkach w sumie nie odstają długością od ekspresów używanych do własnej, heksów dmm czy rocksów na karabinkach. |
Autor: | zjerzony [ Pn cze 11, 2012 9:35 am ] |
Tytuł: | |
O taśmie wiem, opis też czytałem, tylko na marketingowe pitolenie od razu zapala mi się czerwona lampka. Jest wiele przykładów, że założenia teoretyczne mają się nijak do praktyki. Np. hybryda samopompy z karimatą. Ale dlaczego miałbym je mieć, zamiast TCU na przykład? semow napisał(a): na brytanie chyba były jakieś opinie o nich
Rzucisz linkiem? |
Autor: | semow [ Pn cze 11, 2012 10:12 am ] |
Tytuł: | |
Tutaj np.: http://wspinanie.pl/forum/read.php?14,4 ... msg-491226 tutaj też: http://wspinanie.pl/forum/read.php?14,4 ... msg-434365 |
Autor: | zjerzony [ Pn cze 11, 2012 10:45 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki. W sumie wyszło mi, że odkąd są małe Dragony, to nie ma co kombinować, tylko 00 i 0. |
Autor: | kilerus [ Pn cze 11, 2012 12:16 pm ] |
Tytuł: | |
Dragony są genialne i nie widze sensu kupowania czegoś podobnego. Bo po co? Jeśli cena nie jest znacząco różna... Mam 3, 4 i 5. Teraz wiedzę, że trzeba dokupić jeszcze 2. Ta taśma na prawdę robi różnicę (chociaż nie taką jak przy ichniejszych heksach). Mniejsze friendy mam dwa 2 i 3Metolius Ultralight Power Cam. Do tego dwie Omegi największą i najmniejszą. Nie widzę sensu kupowania całych zestawów, bo nie ma niczego co jest dobre w całej rozciągłości. Friendy Metoliusa są super lekkie i zawsze można je wziąć na akcję, a Dragony świetnie siadają i są mega uniwersalne. Najmniejsza Omega jest genialna do pokrycia mikroszczelin, a największa fajna na zimę (a nuż gdzieś siądzie, na lato za cięzka) lub lekką wycieczkę gdzie np. trzeba się przyasekurować w jednym miejscu. I tak bym nie nosił 10 friendów na akcję, bo przecież są jeszcze kości, heksy, czy genialne tricamy. |
Autor: | zjerzony [ Pn cze 11, 2012 12:27 pm ] |
Tytuł: | |
kilerus napisał(a): Mniejsze friendy
właśnie ten przedział mnie interesuje. A ta fioletowa omega, wciskałeś ja w wapień? |
Autor: | semow [ Pn cze 11, 2012 12:36 pm ] |
Tytuł: | |
camaloty c3 mają fajnie ogarnięty dolny zakres, ale cena obecnie zabija |
Autor: | kilerus [ Pn cze 11, 2012 12:50 pm ] |
Tytuł: | |
zjerzony napisał(a): kilerus napisał(a): Mniejsze friendy właśnie ten przedział mnie interesuje. A ta fioletowa omega, wciskałeś ja w wapień? W wapień? Po 1. Używanie friendów w wapieniu jest wątpliwe, a co najmniej dyskusyjne. 2. Gdzie w wapieniu? Na Jurze się nie wspinam zwykle na wlasnej, w Tatrach Zachodnich i w Bielskich nie wspinam się w ogóle, w Alpach byłem dwa razy w życiu. |
Autor: | snail [ Pn cze 11, 2012 1:13 pm ] |
Tytuł: | |
semow napisał(a): camaloty c3 mają fajnie ogarnięty dolny zakres, ale cena obecnie zabija
Camaloty opłaca się kupować w USA. Zwłaszcza jeśli uda się trafić na jakieś promocje. W tym sklepie http://www.backcountry.com/black-diamond-camalot-c3-package-000-2 czasem robią obniżki na wszystko lub część asortymentu po 10-20%. Ja tak kiedyś kupiłem na przecenie camy C4 ze zniżką 15%. |
Autor: | semow [ Pn cze 11, 2012 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli nie masz kogoś kto to przywiezie w bagażu, to już gorzej wygląda - przesyłka, ryzyko nałożenia vatu i cła... jak się to policzy, to wychodzi że w polskich sklepach na promocji niewiele drożej wychodzi... |
Strona 66 z 78 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |