Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

Sprzęt wspinaczkowy
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=6&t=1784
Strona 66 z 78

Autor:  Lukasz_ [ Pn kwi 23, 2012 8:33 pm ]
Tytuł: 

http://sklep.wspinanie.pl/product/37426 ... 202x50%20m
http://allegro.pl/polowkowa-lina-edelwe ... 08627.html
http://allegro.pl/polowkowa-lina-edelwe ... 08628.html

Autor:  tomek.l [ Pn kwi 23, 2012 8:34 pm ]
Tytuł: 

Obadaj Edelrid Lina ED Apus 7,8mm
Choć parametry różnią się trochę od tych które wymagasz.
Czytałem w necie o niej dobre opinie.
W HiMountain mają promocję, tylko problem polega na tym, że mają dwa kolory tylko 70 m. Ewentualnie robisz myk, że jedną żyłę kupujesz w promocji, drugą w normalnej cenie gdzie indziej i masz poniżej 1000 zł

Autor:  PrT [ Pn kwi 23, 2012 9:41 pm ]
Tytuł: 

No właśnie Apus trochę zbyt bardzo mija się z moimi oczekiwaniami, szczególnie jego średnica budzi mój niepokój. Nie wiem jak tak cienka lina będzie mi współpracowała z ATC.

A co do propozycji Łukasza to wpadły mi w oko dwie:
- MILLET PRO FORCE 8.6
- Edelweiss LITHIUM 8.5 mm

Tego Edelweissa nawet ostatnio oglądałem, ale czy macie z nimi jakieś doświadczenia? Bo tak jak mówię... jeżeli chodzi o parametry to mi bardzo podeszła Cobra, ale Tomek sprowadził mnie już nieco na ziemie i zastanawiam się czy z tym nie jest podobnie.

Autor:  tomek.l [ Pn kwi 23, 2012 10:10 pm ]
Tytuł: 

Co do Cobry to przypomniałem sobie, że kumple też mają tę linę i są po jednym sezonie podobno z niej zadowoleni :)

Autor:  semow [ Wt kwi 24, 2012 6:23 am ]
Tytuł: 

Miałem okazję parę wyciągów robić na linach 7.8 i na reverso I pracuje super, chyba to Beal jest ale coś mi nie pasuje ta grubość z modelami Beala, sprawdzę u kolegi co to za model dokładnie. Ostatnie 2 sezony była mało używana ale jak dla mnie w góry bomba - leciutka! W tym sezonie może uda się szarpnąć na swoją połówkę, też będę chciał cienką.

Autor:  PrT [ Wt kwi 24, 2012 9:26 am ]
Tytuł: 

tomek.l napisał(a):
Co do Cobry to przypomniałem sobie, że kumple też mają tę linę i są po jednym sezonie podobno z niej zadowoleni

Nie ułatwiasz... :wink:
semow napisał(a):
sprawdzę u kolegi co to za model dokładnie

To sprawdź jak możesz i dowiedz się czy po tych dwóch sezonach jest w przyzwoitym stanie. Z góry dzięki.

Autor:  semow [ Wt kwi 24, 2012 9:35 am ]
Tytuł: 

jest w idealnym, ale ma zrobione nie więcej niż 30 wyciągów na pewno... Beal golden dry 8.1

Autor:  PrT [ Wt kwi 24, 2012 11:46 am ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
Beal golden dry 8.1

GoldenDry to nie model a typ oplotu tj. impregnowany. Ale pewnie chodzi o coś typu Ice Line. Tylko faktycznie 30 wyciągów to tyle co nic...

Autor:  semow [ Wt kwi 24, 2012 11:57 am ]
Tytuł: 

Technologia impregnacji właściwie a nie rodzaj oplotu, i pod tym względem jest fajnie bo faktycznie nie ciągnie za bardzo wody ze śniegu i to mi się podoba
model ice line

patrzę teraz że w sumie w 8a mają fajne liny, tylko cholera wie kiedy zrobią jakiś "dziki piątek" albo coś w ten deseń - przy 20% zniżki ot choćby mammut genesis by wyszedł ~1000 zł

Autor:  Zombi [ Wt kwi 24, 2012 12:26 pm ]
Tytuł: 

PrT napisał(a):
No właśnie Apus trochę zbyt bardzo mija się z moimi oczekiwaniami, szczególnie jego średnica budzi mój niepokój. Nie wiem jak tak cienka lina będzie mi współpracowała z ATC.

Czy dobrze rozumiem: planujesz kupić za kilka stów linę, w promocji możesz na Apusie przyoszczędzić, ale wahasz się, bo nie wiesz, czy nie będziesz musiał wydać 80 zl na nowy kubek?

Ja kupiłem dwie żyły po 60 m - dałem za nie coś około 700 zł.

Autor:  Madness [ Wt kwi 24, 2012 12:29 pm ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
przy 20% zniżki ot choćby mammut genesis by wyszedł ~1000 zł


Teraz genesis 50m w 8a jest już w promocji za 1099 pln
http://8a.pl/liny/mammut-genesis-8-5-komplet

Autor:  semow [ Wt kwi 24, 2012 12:38 pm ]
Tytuł: 

liczę od ceny wyjściowej - zawsze 100 zł taniej
ale tak ogólnie to i 1100 jest nieźle

Zombi napisał(a):
PrT napisał(a):
No właśnie Apus trochę zbyt bardzo mija się z moimi oczekiwaniami, szczególnie jego średnica budzi mój niepokój. Nie wiem jak tak cienka lina będzie mi współpracowała z ATC.

Czy dobrze rozumiem: planujesz kupić za kilka stów linę, w promocji możesz na Apusie przyoszczędzić, ale wahasz się, bo nie wiesz, czy nie będziesz musiał wydać 80 zl na nowy kubek?

Ja kupiłem dwie żyły po 60 m - dałem za nie coś około 700 zł.

Podstawowy problem to dostępne kolory i długości

Autor:  Zombi [ Wt kwi 24, 2012 12:46 pm ]
Tytuł: 

Ja jeszcze miałem w czym wybierać, bo bylem zaraz po otwarciu sklepu HiM pierwszego dnia przeceny :-D A wiedząc o akcji z kilkudniowym wyprzedzeniem, poprosiłem, aby mi chłopaki w sklepie liny odłożyli :-D

Autor:  PrT [ Wt kwi 24, 2012 3:29 pm ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
Technologia impregnacji

Właściwie to masz rację... Dry Cover to też niby impregnowany model. :wink: A to że impregnacja jest fajna i potrzebna to wiem stąd też właśnie takiego sznurka szukam...
semow napisał(a):
8a mają fajne liny, tylko cholera wie kiedy zrobią jakiś "dziki piątek" albo coś w ten deseń - przy 20% zniżki ot choćby mammut genesis by wyszedł ~1000 zł

Właśnie raz już go przegapiłem bo akurat tak się złożyło, że trochę wcześniej zainwestowałem kasę w coś innego i nie mogłem kupić...
Madness napisał(a):
Teraz genesis 50m w 8a jest już w promocji za 1099 pln

Tak, wiem... to wisi tam w takiej cenie już pewnie z pół roku...;) Ale taka cena mnie nie satysfakcjonuje... Kilerus swego czasu kupił genesisa za <800... I to jest dobra cena...;) Ja oczekuje rozsądnej...;)
Zombi napisał(a):
Czy dobrze rozumiem: planujesz kupić za kilka stów linę, w promocji możesz na Apusie przyoszczędzić, ale wahasz się, bo nie wiesz, czy nie będziesz musiał wydać 80 zl na nowy kubek?

W zasadzie nie, bo nie jest dla mnie problemem finansowym kupienie liny w dobrej cenie i dokupienie do niej przyrządu, jeżeli mogę się i tak zmieścić w założonej kwocie... Ja zwyczajnie lubię ATC i nie chciałbym go zmieniać na coś innego tylko dlatego, że kupiłem sobie zbyt cienką linę... szczególnie, że jej średnica to tylko jedna z przyczyn dla których nie do końca mam ochotę na Apusa. :wink:

Autor:  semow [ Wt kwi 24, 2012 6:22 pm ]
Tytuł: 

widzę że w Popinie Ice Line w dobrej cenie wisi:
http://sport.popina.pl/beal-ice-line-81 ... -1529.html

Autor:  zephyr [ Wt maja 22, 2012 9:39 am ]
Tytuł: 

wykorzystałem dziki piątek -20% w 8a i zakupiłem line Roca Fanatic 10. Właśnie przyszła :wink:. Teraz tylko w skały i testować :wink:

Autor:  zjerzony [ Pt cze 08, 2012 8:33 pm ]
Tytuł: 

Ktoś mógłby coś napisać o Demonach?
http://dmmclimbing.com/products/demon-cams/
Znaczy, czy warto i takie tam.

Autor:  semow [ N cze 10, 2012 5:32 pm ]
Tytuł: 

w smokach jest tak samo rozwiązany trzonek z taśmą i ja to bardzo lubię
jak chodzi o głowicę to piszą że rozwiązanie jest z 4cu, na brytanie chyba były jakieś opinie o nich

Autor:  grubyilysy [ N cze 10, 2012 6:04 pm ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
w smokach jest tak samo rozwiązany trzonek z taśmą i ja to bardzo lubię

A ja tego nie znoszę. Friendy zakończone"kółkiem" można wpiąć karabinkiem wprost do uprzęży, przez co "zwis" jest znacznie krótszy i się tak nie majta. Do tego dla mnie chwyt "grubym palcem w kółko" jest dla mnie jakiś taki bardziej naturalny niż "pchanie blaszki", chociaż to drugie to może akurat taki "szczegół na który zwraca uwagę pojeb".
Natomiast to jest tylko jedna z wielu, być może nie decydujących cech. Ale tak chciałem zaznaczyć, w opozycji do kol. semowa, że akurat to rozwiązanie dla mnie in minus. (A ..., nie będę dawał emotki.)

Autor:  kilerus [ N cze 10, 2012 6:39 pm ]
Tytuł: 

Ale wydłużania tasiemka to genialny pomysł, bo można użyć karabinka, a nie ekspresa, zatem waga sprzętu się zmniejsza. Majtanie można inaczej rozwiązać: zwyczajnie zapiąć frienda wyżej :)

Autor:  semow [ N cze 10, 2012 7:30 pm ]
Tytuł: 

Co kto lubi, jak widać - w sumie nie myślałem nawet że to może przeszkadzać, bo nie jest
Dragony na szpejarkach w sumie nie odstają długością od ekspresów używanych do własnej, heksów dmm czy rocksów na karabinkach.

Autor:  zjerzony [ Pn cze 11, 2012 9:35 am ]
Tytuł: 

O taśmie wiem, opis też czytałem, tylko na marketingowe pitolenie od razu zapala mi się czerwona lampka. Jest wiele przykładów, że założenia teoretyczne mają się nijak do praktyki. Np. hybryda samopompy z karimatą.
Ale dlaczego miałbym je mieć, zamiast TCU na przykład?
semow napisał(a):
na brytanie chyba były jakieś opinie o nich

Rzucisz linkiem?

Autor:  semow [ Pn cze 11, 2012 10:12 am ]
Tytuł: 

Tutaj np.:
http://wspinanie.pl/forum/read.php?14,4 ... msg-491226
tutaj też:
http://wspinanie.pl/forum/read.php?14,4 ... msg-434365

Autor:  zjerzony [ Pn cze 11, 2012 10:45 am ]
Tytuł: 

Dzięki. W sumie wyszło mi, że odkąd są małe Dragony, to nie ma co kombinować, tylko 00 i 0.

Autor:  kilerus [ Pn cze 11, 2012 12:16 pm ]
Tytuł: 

Dragony są genialne i nie widze sensu kupowania czegoś podobnego. Bo po co? Jeśli cena nie jest znacząco różna... Mam 3, 4 i 5. Teraz wiedzę, że trzeba dokupić jeszcze 2. Ta taśma na prawdę robi różnicę (chociaż nie taką jak przy ichniejszych heksach). Mniejsze friendy mam dwa 2 i 3Metolius Ultralight Power Cam. Do tego dwie Omegi największą i najmniejszą. Nie widzę sensu kupowania całych zestawów, bo nie ma niczego co jest dobre w całej rozciągłości. Friendy Metoliusa są super lekkie i zawsze można je wziąć na akcję, a Dragony świetnie siadają i są mega uniwersalne. Najmniejsza Omega jest genialna do pokrycia mikroszczelin, a największa fajna na zimę (a nuż gdzieś siądzie, na lato za cięzka) lub lekką wycieczkę gdzie np. trzeba się przyasekurować w jednym miejscu. I tak bym nie nosił 10 friendów na akcję, bo przecież są jeszcze kości, heksy, czy genialne tricamy.

Autor:  zjerzony [ Pn cze 11, 2012 12:27 pm ]
Tytuł: 

kilerus napisał(a):
Mniejsze friendy

właśnie ten przedział mnie interesuje. A ta fioletowa omega, wciskałeś ja w wapień?

Autor:  semow [ Pn cze 11, 2012 12:36 pm ]
Tytuł: 

camaloty c3 mają fajnie ogarnięty dolny zakres, ale cena obecnie zabija

Autor:  kilerus [ Pn cze 11, 2012 12:50 pm ]
Tytuł: 

zjerzony napisał(a):
kilerus napisał(a):
Mniejsze friendy

właśnie ten przedział mnie interesuje. A ta fioletowa omega, wciskałeś ja w wapień?


W wapień?
Po
1. Używanie friendów w wapieniu jest wątpliwe, a co najmniej dyskusyjne.
2. Gdzie w wapieniu? Na Jurze się nie wspinam zwykle na wlasnej, w Tatrach Zachodnich i w Bielskich nie wspinam się w ogóle, w Alpach byłem dwa razy w życiu.

Autor:  snail [ Pn cze 11, 2012 1:13 pm ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
camaloty c3 mają fajnie ogarnięty dolny zakres, ale cena obecnie zabija


Camaloty opłaca się kupować w USA. Zwłaszcza jeśli uda się trafić na jakieś promocje. W tym sklepie
http://www.backcountry.com/black-diamond-camalot-c3-package-000-2
czasem robią obniżki na wszystko lub część asortymentu po 10-20%. Ja tak kiedyś kupiłem na przecenie camy C4 ze zniżką 15%.

Autor:  semow [ Pn cze 11, 2012 1:31 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli nie masz kogoś kto to przywiezie w bagażu, to już gorzej wygląda - przesyłka, ryzyko nałożenia vatu i cła... jak się to policzy, to wychodzi że w polskich sklepach na promocji niewiele drożej wychodzi...

Strona 66 z 78 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/