Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest N maja 12, 2024 10:23 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 5:32 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn sty 23, 2012 5:30 pm
Posty: 7
Cześć. Otrzymałem dziś nową kurtkę berghausa na gore-texie pro shell 3l.
Po wnikliwym oglądzie kurtki zauważyłem, że kurtka od środka ma wewnętrznej warstwie kilka drobnych rys.
Zdjęcia poniżej:

http://tomasz.olkap.ogicom.pl/1.jpg
http://tomasz.olkap.ogicom.pl/2.jpg

Nie da się ich jednak wyczuć palcem - widać je tylko.
Sprawdzałem czy kurtka przemaka w tych miejscach i jest OK.

Chciałbym Was prosić o radę: czy oddawać kurtkę, czy jednak takie coś może być normalne. Być może jest to jakiś drobny problem z lakierem???


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 5:54 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Kup sobie coś takiego
http://www.e-horyzont.pl/latki-samoprzy ... 3517t.html
i zaklej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 5:59 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn sty 23, 2012 5:30 pm
Posty: 7
to zupełnie nowa kurtka ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 6:00 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Jak jesteś miłym klientem, to Ci przyjmą reklamacje, jeżeli trafisz na zły dzień sprzedawców, to jest to, "Uszkodzenie Mechaniczne z winy klienta".
EOT.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 7:22 pm 
Zasłużony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn paź 17, 2011 1:01 pm
Posty: 293
Lokalizacja: centralne zadupie
uysy napisał(a):
Jak jesteś miłym klientem, to Ci przyjmą reklamacje, jeżeli trafisz na zły dzień sprzedawców, to jest to, "Uszkodzenie Mechaniczne z winy klienta".
EOT

generalnie wyślij zdjęcia do sklepu, opisz im dokładnie co i jak. Zobacz czy będą chętni do pomocy i ewentualnej wymiany kurtki. Czasami są to wady konstrukcyjne z winy producenta, jeśli dystrybutor berghausa jest jakiś sensowny, to nie powinien robić problemów. Spróbuj, nic Cię to nie kosztuje (póki co :P )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 7:30 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn sty 23, 2012 5:30 pm
Posty: 7
dzięki. zgłosiłem sprawę do sklepu. zobaczymy jak ustosunkuje się do tego dystrybutor. generalnie nie chciałbym aby szło to drogą reklamacji ale drogą wymiany towaru - bo jak dobrze wiem mam 10 dni


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 7:31 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz

problem może być tylko jak stwierdzą że uszkodziłeś kurtkę

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 7:35 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn sty 23, 2012 5:30 pm
Posty: 7
to co wtedy ? sąd ?właśnie zacząłem się zastanawiać jak udowodnić sprzedawcy że otrzymałem towar uszkodzony. przeciez nie da się sprawdzić przy kurierze całkowicie produktu. nie ma na to szans


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 7:44 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Jeżeli "reklamujesz" towar na podstawie niezgodności z umową (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...), do pół roku od daty zakupu przysługuje Ci domniemanie, że uszkodzenie istniało w chwili zakupu, czyli to sprzedawca musi udowodnić że tak nie jest, jeżeli nie chce przyjąć reklamacji.

Ale w praktyce, jeśli reklamacja zostaje odrzucona, najkorzystniej podejść do Rzecznika Konsumentów albo Federacji Konsumentów.

Istotne jest, żeby w piśmie reklamacyjnym wskazać jej podstawę (gwarancja albo w/w ustawa).

Ale tak czy inaczej najlepiej skorzystać z możliwości zwykłego zwrotu.

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 9:47 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 13, 2005 4:25 pm
Posty: 9935
Lokalizacja: niedaleko Wąchocka
Skoro:
tomaszor1 napisał(a):
nie chciałbym aby szło to drogą reklamacji ale drogą wymiany towaru - bo jak dobrze wiem mam 10 dni
to dlaczego
tomaszor1 napisał(a):
zgłosiłem sprawę do sklepu
:?: :?:
Teraz już wiedzą że jest uszkodzona i nie podlega wymianie z ustawy o sprzedaży na odległość.

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 10:08 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn sty 23, 2012 5:30 pm
Posty: 7
no chwila moment.
Otrzymałem uszkodzony towar i odsyłam go i chcę nowy. Co w tym dziwnego? Jeśli nie otrzymam nowego to zwrócę towar do sklepu bo przecież w uszkodzonym chodzić nie będę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 10:29 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 13, 2005 4:25 pm
Posty: 9935
Lokalizacja: niedaleko Wąchocka
A jak udowodnisz, że był uszkodzony?
Może sam go podrapałeś?

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 10:38 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Napisz mi PW w przypadku problemów z wymianą.
Prawdipodobnie jest to uszkodzenie termiczne (ponieważ nie czuć braku nici / zaciągnięcia).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 10:43 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn sty 23, 2012 5:30 pm
Posty: 7
a w jaki sposób Berghaus udowodni mi że towar wysłany do mnie był w 100% dobry. Wątpie aby robili super-dokładne zdjęcie kurtki z numerem seryjnym od wewnątrz.

Kolega Uysy:

zauważyłem że kurtka ma jeszcze kilka takich śladów. Nie są one poziome ale np pionowe i ta kreska jest różnej długości. Takich miejsc naliczyłem jeszcze 4. Potwierdzam - nie czuć żadnego zagięcia w tym miejscu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 23, 2012 10:56 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
To tak jak napisałem, wysyłaj itp. Jakby nie chcieli wymienić to kontakuj się z Fordex Polska (Poznań) dystrybutor Berghausa na Polskę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 9:37 am 
Zasłużony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn paź 17, 2011 1:01 pm
Posty: 293
Lokalizacja: centralne zadupie
semow napisał(a):
no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz

w teorii nie mają, w praktyce najpierw sklep, a później dystrybutor podejmują decyzję o uznaniu reklamacji. Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może powołać niezależnego rzeczoznawcę, który dokona dla niego oceny uszkodzonego towaru. Wtedy może się odwoływać od decyzji sklepu i/lub dystrybutora. Sama pracuję u dystrybutora i u nas właśnie w ten sposób się to załatwia. Jeśli uznajemy reklamację to kasa of course jest oddawana, a my towar wysyłamy do producenta, który nam go zwraca jak wymieni go na nowy. Dodam jeszcze, że w 90% przypadków reklamacje są przez nas uznawane, o ile nie są one ewidentną próbą wyłudzenia kasy. I tyle. Oczywiście klient ma święte prawo do reklamowania towaru, który uznał za wadliwy. Ale warto pamiętać jedno: reklamacji podlegają uszkodzenia wynikające z wad KONSTRUKCYJNYCH, a nie uszkodzenia mechaniczne czyli np. przetarcie zapiętek czy rozerwanie kurtki (chyba, że jest to szew wtedy można podciągnąć to pod wadę konstrukcyjną). Moim zdaniem w omawianej w tym wątku sprawie, towar na pewno powinien zostać uznany za wadliwy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 10:29 am 
Stracony

Dołączył(a): Pn paź 17, 2005 5:35 pm
Posty: 7568
Lokalizacja: z lasu
1) Towar kupiony na odległość nie noszący śladów używania możesz w ciągu 10 dni bez podania przyczyn ZWRÓCIĆ a nie WYMIENIĆ.
2) możesz go reklamować u sprzedawcy na drodze rękojmi
3) możesz go reklamować na drodze gwarancji u producenta.

pkt 2 i 3 mogą być powiązane z żądaniem WYMIANY lub USUNIĘCIA wady.


A Ty wysłałeś informując o wadach i żądając wymiany - czyli to co zrobiłeś sugeruje, że wszedłeś na drogę reklamacji.
Jeśli nie przystaną na twoje żądania zostaje pomoc organizacji klienckich.

W reklamacjach podaję taką formułkę, która zazwyczaj od razu ucina wszelkie dyskusje:
Cytuj:
"Proszę o możliwie szybkie ustosunkowanie się do mojej prośby, za pozytywne jej rozpatrzenie z góry dziękuję i jednocześnie informuję iż zasadność ewentualnej negatywnej odpowiedzi będę zmuszony skonsultować z dwoma instytucjami odpowiednimi dla mojego miejsca zamieszkania:
Miejski Rzecznik Konsumentów U.M.Łodzi:
90-926 Łódź
ul. Piotrkowska 113
tel.: (042) 638 46 56; fax: (042) 638 46 57
i.modzelewska@uml.lodz.pl
i
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
90-954 Łódź
skr.pocz. 92
ul. Sienkiewicza 3
tel.: (042) 632 75 06, fax: (042) 632 93 11
konsument@lodzkiwschodni.pl

Z poważaniem..."


Pozostaje Ci po prostu zapamiętać, że jeśli zwracasz towar to nie żądasz wymiany "bo ma wady" tylko odsyłasz i prosisz o zwrot kasy BEZ UZASADNIANIA. Nawet jeśli właśnie urwałeś rękaw... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 4:08 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 13, 2005 4:25 pm
Posty: 9935
Lokalizacja: niedaleko Wąchocka
Widzisz, Kayetan – Ty to umiesz wytłumaczyć od podstaw, ja zwykle zakładam pewien poziom wiedzy interlokutora i nikt mnie nie rozumie... :cry:

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 4:33 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
rudapsycholozka napisał(a):
semow napisał(a):
no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz

w teorii nie mają, w praktyce najpierw sklep, a później dystrybutor podejmują decyzję o uznaniu reklamacji. Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może powołać niezależnego rzeczoznawcę, który dokona dla niego oceny uszkodzonego towaru. Wtedy może się odwoływać od decyzji sklepu i/lub dystrybutora. Sama pracuję u dystrybutora i u nas właśnie w ten sposób się to załatwia. Jeśli uznajemy reklamację to kasa of course jest oddawana, a my towar wysyłamy do producenta, który nam go zwraca jak wymieni go na nowy. Dodam jeszcze, że w 90% przypadków reklamacje są przez nas uznawane, o ile nie są one ewidentną próbą wyłudzenia kasy. I tyle. Oczywiście klient ma święte prawo do reklamowania towaru, który uznał za wadliwy. Ale warto pamiętać jedno: reklamacji podlegają uszkodzenia wynikające z wad KONSTRUKCYJNYCH, a nie uszkodzenia mechaniczne czyli np. przetarcie zapiętek czy rozerwanie kurtki (chyba, że jest to szew wtedy można podciągnąć to pod wadę konstrukcyjną). Moim zdaniem w omawianej w tym wątku sprawie, towar na pewno powinien zostać uznany za wadliwy.

Ale koleżanka raczy zwrócić uwagę, że w cytowanym fragmencie wypowiedzi jest mowa o prawie do zwrotu na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów... w przypadku sprzedaży na odległość a nie o reklamacji ze względu na wadę towaru :!:

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 5:05 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 13, 2005 4:25 pm
Posty: 9935
Lokalizacja: niedaleko Wąchocka
semow napisał(a):
w cytowanym fragmencie wypowiedzi jest mowa o prawie do zwrotu na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów...

...z której Kolega już zrezygnował zgłaszając uszkodzenia.

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 5:17 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
To jest osobna kwestia, zresztą też o tym pisałem, a później również Kaytek tylko może trochę bardziej łopatologicznie.

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 27, 2012 7:01 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pn sty 23, 2012 5:30 pm
Posty: 7
reklamacja została rozpatrzona pozytywnie - w rezultacie otrzymam nową kurtkę.

tak więc brawo dla FORDEX-u. Tym razem dokładnie sprawdzę kurtkę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL