Forum portalu turystyka-gorska.pl http://turystyka-gorska.pl/ |
|
rysy? na wew. warstwie gore-tex - co zrobić? http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=6&t=12902 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 5:32 pm ] |
Tytuł: | rysy? na wew. warstwie gore-tex - co zrobić? |
Cześć. Otrzymałem dziś nową kurtkę berghausa na gore-texie pro shell 3l. Po wnikliwym oglądzie kurtki zauważyłem, że kurtka od środka ma wewnętrznej warstwie kilka drobnych rys. Zdjęcia poniżej: http://tomasz.olkap.ogicom.pl/1.jpg http://tomasz.olkap.ogicom.pl/2.jpg Nie da się ich jednak wyczuć palcem - widać je tylko. Sprawdzałem czy kurtka przemaka w tych miejscach i jest OK. Chciałbym Was prosić o radę: czy oddawać kurtkę, czy jednak takie coś może być normalne. Być może jest to jakiś drobny problem z lakierem??? |
Autor: | uysy [ Pn sty 23, 2012 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
Kup sobie coś takiego http://www.e-horyzont.pl/latki-samoprzy ... 3517t.html i zaklej. |
Autor: | tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
to zupełnie nowa kurtka .... |
Autor: | uysy [ Pn sty 23, 2012 6:00 pm ] |
Tytuł: | |
Jak jesteś miłym klientem, to Ci przyjmą reklamacje, jeżeli trafisz na zły dzień sprzedawców, to jest to, "Uszkodzenie Mechaniczne z winy klienta". EOT. |
Autor: | rudapsycholozka [ Pn sty 23, 2012 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
uysy napisał(a): Jak jesteś miłym klientem, to Ci przyjmą reklamacje, jeżeli trafisz na zły dzień sprzedawców, to jest to, "Uszkodzenie Mechaniczne z winy klienta".
EOT generalnie wyślij zdjęcia do sklepu, opisz im dokładnie co i jak. Zobacz czy będą chętni do pomocy i ewentualnej wymiany kurtki. Czasami są to wady konstrukcyjne z winy producenta, jeśli dystrybutor berghausa jest jakiś sensowny, to nie powinien robić problemów. Spróbuj, nic Cię to nie kosztuje (póki co ![]() |
Autor: | tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki. zgłosiłem sprawę do sklepu. zobaczymy jak ustosunkuje się do tego dystrybutor. generalnie nie chciałbym aby szło to drogą reklamacji ale drogą wymiany towaru - bo jak dobrze wiem mam 10 dni |
Autor: | semow [ Pn sty 23, 2012 7:31 pm ] |
Tytuł: | |
no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz problem może być tylko jak stwierdzą że uszkodziłeś kurtkę |
Autor: | tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 7:35 pm ] |
Tytuł: | |
to co wtedy ? sąd ?właśnie zacząłem się zastanawiać jak udowodnić sprzedawcy że otrzymałem towar uszkodzony. przeciez nie da się sprawdzić przy kurierze całkowicie produktu. nie ma na to szans |
Autor: | semow [ Pn sty 23, 2012 7:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli "reklamujesz" towar na podstawie niezgodności z umową (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...), do pół roku od daty zakupu przysługuje Ci domniemanie, że uszkodzenie istniało w chwili zakupu, czyli to sprzedawca musi udowodnić że tak nie jest, jeżeli nie chce przyjąć reklamacji. Ale w praktyce, jeśli reklamacja zostaje odrzucona, najkorzystniej podejść do Rzecznika Konsumentów albo Federacji Konsumentów. Istotne jest, żeby w piśmie reklamacyjnym wskazać jej podstawę (gwarancja albo w/w ustawa). Ale tak czy inaczej najlepiej skorzystać z możliwości zwykłego zwrotu. |
Autor: | piomic [ Pn sty 23, 2012 9:47 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro: tomaszor1 napisał(a): nie chciałbym aby szło to drogą reklamacji ale drogą wymiany towaru - bo jak dobrze wiem mam 10 dni to dlaczegotomaszor1 napisał(a): zgłosiłem sprawę do sklepu ![]() ![]() Teraz już wiedzą że jest uszkodzona i nie podlega wymianie z ustawy o sprzedaży na odległość. |
Autor: | tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
no chwila moment. Otrzymałem uszkodzony towar i odsyłam go i chcę nowy. Co w tym dziwnego? Jeśli nie otrzymam nowego to zwrócę towar do sklepu bo przecież w uszkodzonym chodzić nie będę. |
Autor: | piomic [ Pn sty 23, 2012 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
A jak udowodnisz, że był uszkodzony? Może sam go podrapałeś? |
Autor: | uysy [ Pn sty 23, 2012 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
Napisz mi PW w przypadku problemów z wymianą. Prawdipodobnie jest to uszkodzenie termiczne (ponieważ nie czuć braku nici / zaciągnięcia). |
Autor: | tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 10:43 pm ] |
Tytuł: | |
a w jaki sposób Berghaus udowodni mi że towar wysłany do mnie był w 100% dobry. Wątpie aby robili super-dokładne zdjęcie kurtki z numerem seryjnym od wewnątrz. Kolega Uysy: zauważyłem że kurtka ma jeszcze kilka takich śladów. Nie są one poziome ale np pionowe i ta kreska jest różnej długości. Takich miejsc naliczyłem jeszcze 4. Potwierdzam - nie czuć żadnego zagięcia w tym miejscu. |
Autor: | uysy [ Pn sty 23, 2012 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
To tak jak napisałem, wysyłaj itp. Jakby nie chcieli wymienić to kontakuj się z Fordex Polska (Poznań) dystrybutor Berghausa na Polskę. |
Autor: | rudapsycholozka [ Wt sty 24, 2012 9:37 am ] |
Tytuł: | |
semow napisał(a): no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz
w teorii nie mają, w praktyce najpierw sklep, a później dystrybutor podejmują decyzję o uznaniu reklamacji. Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może powołać niezależnego rzeczoznawcę, który dokona dla niego oceny uszkodzonego towaru. Wtedy może się odwoływać od decyzji sklepu i/lub dystrybutora. Sama pracuję u dystrybutora i u nas właśnie w ten sposób się to załatwia. Jeśli uznajemy reklamację to kasa of course jest oddawana, a my towar wysyłamy do producenta, który nam go zwraca jak wymieni go na nowy. Dodam jeszcze, że w 90% przypadków reklamacje są przez nas uznawane, o ile nie są one ewidentną próbą wyłudzenia kasy. I tyle. Oczywiście klient ma święte prawo do reklamowania towaru, który uznał za wadliwy. Ale warto pamiętać jedno: reklamacji podlegają uszkodzenia wynikające z wad KONSTRUKCYJNYCH, a nie uszkodzenia mechaniczne czyli np. przetarcie zapiętek czy rozerwanie kurtki (chyba, że jest to szew wtedy można podciągnąć to pod wadę konstrukcyjną). Moim zdaniem w omawianej w tym wątku sprawie, towar na pewno powinien zostać uznany za wadliwy. |
Autor: | Kaytek [ Wt sty 24, 2012 10:29 am ] |
Tytuł: | |
1) Towar kupiony na odległość nie noszący śladów używania możesz w ciągu 10 dni bez podania przyczyn ZWRÓCIĆ a nie WYMIENIĆ. 2) możesz go reklamować u sprzedawcy na drodze rękojmi 3) możesz go reklamować na drodze gwarancji u producenta. pkt 2 i 3 mogą być powiązane z żądaniem WYMIANY lub USUNIĘCIA wady. A Ty wysłałeś informując o wadach i żądając wymiany - czyli to co zrobiłeś sugeruje, że wszedłeś na drogę reklamacji. Jeśli nie przystaną na twoje żądania zostaje pomoc organizacji klienckich. W reklamacjach podaję taką formułkę, która zazwyczaj od razu ucina wszelkie dyskusje: Cytuj: "Proszę o możliwie szybkie ustosunkowanie się do mojej prośby, za pozytywne jej rozpatrzenie z góry dziękuję i jednocześnie informuję iż zasadność ewentualnej negatywnej odpowiedzi będę zmuszony skonsultować z dwoma instytucjami odpowiednimi dla mojego miejsca zamieszkania:
Miejski Rzecznik Konsumentów U.M.Łodzi: 90-926 Łódź ul. Piotrkowska 113 tel.: (042) 638 46 56; fax: (042) 638 46 57 i.modzelewska@uml.lodz.pl i Powiatowy Rzecznik Konsumentów 90-954 Łódź skr.pocz. 92 ul. Sienkiewicza 3 tel.: (042) 632 75 06, fax: (042) 632 93 11 konsument@lodzkiwschodni.pl Z poważaniem..." Pozostaje Ci po prostu zapamiętać, że jeśli zwracasz towar to nie żądasz wymiany "bo ma wady" tylko odsyłasz i prosisz o zwrot kasy BEZ UZASADNIANIA. Nawet jeśli właśnie urwałeś rękaw... ![]() |
Autor: | piomic [ Wt sty 24, 2012 4:08 pm ] |
Tytuł: | |
Widzisz, Kayetan – Ty to umiesz wytłumaczyć od podstaw, ja zwykle zakładam pewien poziom wiedzy interlokutora i nikt mnie nie rozumie... ![]() |
Autor: | semow [ Wt sty 24, 2012 4:33 pm ] |
Tytuł: | |
rudapsycholozka napisał(a): semow napisał(a): no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz w teorii nie mają, w praktyce najpierw sklep, a później dystrybutor podejmują decyzję o uznaniu reklamacji. Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może powołać niezależnego rzeczoznawcę, który dokona dla niego oceny uszkodzonego towaru. Wtedy może się odwoływać od decyzji sklepu i/lub dystrybutora. Sama pracuję u dystrybutora i u nas właśnie w ten sposób się to załatwia. Jeśli uznajemy reklamację to kasa of course jest oddawana, a my towar wysyłamy do producenta, który nam go zwraca jak wymieni go na nowy. Dodam jeszcze, że w 90% przypadków reklamacje są przez nas uznawane, o ile nie są one ewidentną próbą wyłudzenia kasy. I tyle. Oczywiście klient ma święte prawo do reklamowania towaru, który uznał za wadliwy. Ale warto pamiętać jedno: reklamacji podlegają uszkodzenia wynikające z wad KONSTRUKCYJNYCH, a nie uszkodzenia mechaniczne czyli np. przetarcie zapiętek czy rozerwanie kurtki (chyba, że jest to szew wtedy można podciągnąć to pod wadę konstrukcyjną). Moim zdaniem w omawianej w tym wątku sprawie, towar na pewno powinien zostać uznany za wadliwy. Ale koleżanka raczy zwrócić uwagę, że w cytowanym fragmencie wypowiedzi jest mowa o prawie do zwrotu na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów... w przypadku sprzedaży na odległość a nie o reklamacji ze względu na wadę towaru ![]() |
Autor: | piomic [ Wt sty 24, 2012 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
semow napisał(a): w cytowanym fragmencie wypowiedzi jest mowa o prawie do zwrotu na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów...
...z której Kolega już zrezygnował zgłaszając uszkodzenia. |
Autor: | semow [ Wt sty 24, 2012 5:17 pm ] |
Tytuł: | |
To jest osobna kwestia, zresztą też o tym pisałem, a później również Kaytek tylko może trochę bardziej łopatologicznie. |
Autor: | tomaszor1 [ Pt sty 27, 2012 7:01 pm ] |
Tytuł: | |
reklamacja została rozpatrzona pozytywnie - w rezultacie otrzymam nową kurtkę. tak więc brawo dla FORDEX-u. Tym razem dokładnie sprawdzę kurtkę ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |