Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://turystyka-gorska.pl/

rysy? na wew. warstwie gore-tex - co zrobić?
http://turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=6&t=12902
Strona 1 z 1

Autor:  tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 5:32 pm ]
Tytuł:  rysy? na wew. warstwie gore-tex - co zrobić?

Cześć. Otrzymałem dziś nową kurtkę berghausa na gore-texie pro shell 3l.
Po wnikliwym oglądzie kurtki zauważyłem, że kurtka od środka ma wewnętrznej warstwie kilka drobnych rys.
Zdjęcia poniżej:

http://tomasz.olkap.ogicom.pl/1.jpg
http://tomasz.olkap.ogicom.pl/2.jpg

Nie da się ich jednak wyczuć palcem - widać je tylko.
Sprawdzałem czy kurtka przemaka w tych miejscach i jest OK.

Chciałbym Was prosić o radę: czy oddawać kurtkę, czy jednak takie coś może być normalne. Być może jest to jakiś drobny problem z lakierem???

Autor:  uysy [ Pn sty 23, 2012 5:54 pm ]
Tytuł: 

Kup sobie coś takiego
http://www.e-horyzont.pl/latki-samoprzy ... 3517t.html
i zaklej.

Autor:  tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 5:59 pm ]
Tytuł: 

to zupełnie nowa kurtka ....

Autor:  uysy [ Pn sty 23, 2012 6:00 pm ]
Tytuł: 

Jak jesteś miłym klientem, to Ci przyjmą reklamacje, jeżeli trafisz na zły dzień sprzedawców, to jest to, "Uszkodzenie Mechaniczne z winy klienta".
EOT.

Autor:  rudapsycholozka [ Pn sty 23, 2012 7:22 pm ]
Tytuł: 

uysy napisał(a):
Jak jesteś miłym klientem, to Ci przyjmą reklamacje, jeżeli trafisz na zły dzień sprzedawców, to jest to, "Uszkodzenie Mechaniczne z winy klienta".
EOT

generalnie wyślij zdjęcia do sklepu, opisz im dokładnie co i jak. Zobacz czy będą chętni do pomocy i ewentualnej wymiany kurtki. Czasami są to wady konstrukcyjne z winy producenta, jeśli dystrybutor berghausa jest jakiś sensowny, to nie powinien robić problemów. Spróbuj, nic Cię to nie kosztuje (póki co :P )

Autor:  tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 7:30 pm ]
Tytuł: 

dzięki. zgłosiłem sprawę do sklepu. zobaczymy jak ustosunkuje się do tego dystrybutor. generalnie nie chciałbym aby szło to drogą reklamacji ale drogą wymiany towaru - bo jak dobrze wiem mam 10 dni

Autor:  semow [ Pn sty 23, 2012 7:31 pm ]
Tytuł: 

no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz

problem może być tylko jak stwierdzą że uszkodziłeś kurtkę

Autor:  tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 7:35 pm ]
Tytuł: 

to co wtedy ? sąd ?właśnie zacząłem się zastanawiać jak udowodnić sprzedawcy że otrzymałem towar uszkodzony. przeciez nie da się sprawdzić przy kurierze całkowicie produktu. nie ma na to szans

Autor:  semow [ Pn sty 23, 2012 7:44 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli "reklamujesz" towar na podstawie niezgodności z umową (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...), do pół roku od daty zakupu przysługuje Ci domniemanie, że uszkodzenie istniało w chwili zakupu, czyli to sprzedawca musi udowodnić że tak nie jest, jeżeli nie chce przyjąć reklamacji.

Ale w praktyce, jeśli reklamacja zostaje odrzucona, najkorzystniej podejść do Rzecznika Konsumentów albo Federacji Konsumentów.

Istotne jest, żeby w piśmie reklamacyjnym wskazać jej podstawę (gwarancja albo w/w ustawa).

Ale tak czy inaczej najlepiej skorzystać z możliwości zwykłego zwrotu.

Autor:  piomic [ Pn sty 23, 2012 9:47 pm ]
Tytuł: 

Skoro:
tomaszor1 napisał(a):
nie chciałbym aby szło to drogą reklamacji ale drogą wymiany towaru - bo jak dobrze wiem mam 10 dni
to dlaczego
tomaszor1 napisał(a):
zgłosiłem sprawę do sklepu
:?: :?:
Teraz już wiedzą że jest uszkodzona i nie podlega wymianie z ustawy o sprzedaży na odległość.

Autor:  tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 10:08 pm ]
Tytuł: 

no chwila moment.
Otrzymałem uszkodzony towar i odsyłam go i chcę nowy. Co w tym dziwnego? Jeśli nie otrzymam nowego to zwrócę towar do sklepu bo przecież w uszkodzonym chodzić nie będę.

Autor:  piomic [ Pn sty 23, 2012 10:29 pm ]
Tytuł: 

A jak udowodnisz, że był uszkodzony?
Może sam go podrapałeś?

Autor:  uysy [ Pn sty 23, 2012 10:38 pm ]
Tytuł: 

Napisz mi PW w przypadku problemów z wymianą.
Prawdipodobnie jest to uszkodzenie termiczne (ponieważ nie czuć braku nici / zaciągnięcia).

Autor:  tomaszor1 [ Pn sty 23, 2012 10:43 pm ]
Tytuł: 

a w jaki sposób Berghaus udowodni mi że towar wysłany do mnie był w 100% dobry. Wątpie aby robili super-dokładne zdjęcie kurtki z numerem seryjnym od wewnątrz.

Kolega Uysy:

zauważyłem że kurtka ma jeszcze kilka takich śladów. Nie są one poziome ale np pionowe i ta kreska jest różnej długości. Takich miejsc naliczyłem jeszcze 4. Potwierdzam - nie czuć żadnego zagięcia w tym miejscu.

Autor:  uysy [ Pn sty 23, 2012 10:56 pm ]
Tytuł: 

To tak jak napisałem, wysyłaj itp. Jakby nie chcieli wymienić to kontakuj się z Fordex Polska (Poznań) dystrybutor Berghausa na Polskę.

Autor:  rudapsycholozka [ Wt sty 24, 2012 9:37 am ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz

w teorii nie mają, w praktyce najpierw sklep, a później dystrybutor podejmują decyzję o uznaniu reklamacji. Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może powołać niezależnego rzeczoznawcę, który dokona dla niego oceny uszkodzonego towaru. Wtedy może się odwoływać od decyzji sklepu i/lub dystrybutora. Sama pracuję u dystrybutora i u nas właśnie w ten sposób się to załatwia. Jeśli uznajemy reklamację to kasa of course jest oddawana, a my towar wysyłamy do producenta, który nam go zwraca jak wymieni go na nowy. Dodam jeszcze, że w 90% przypadków reklamacje są przez nas uznawane, o ile nie są one ewidentną próbą wyłudzenia kasy. I tyle. Oczywiście klient ma święte prawo do reklamowania towaru, który uznał za wadliwy. Ale warto pamiętać jedno: reklamacji podlegają uszkodzenia wynikające z wad KONSTRUKCYJNYCH, a nie uszkodzenia mechaniczne czyli np. przetarcie zapiętek czy rozerwanie kurtki (chyba, że jest to szew wtedy można podciągnąć to pod wadę konstrukcyjną). Moim zdaniem w omawianej w tym wątku sprawie, towar na pewno powinien zostać uznany za wadliwy.

Autor:  Kaytek [ Wt sty 24, 2012 10:29 am ]
Tytuł: 

1) Towar kupiony na odległość nie noszący śladów używania możesz w ciągu 10 dni bez podania przyczyn ZWRÓCIĆ a nie WYMIENIĆ.
2) możesz go reklamować u sprzedawcy na drodze rękojmi
3) możesz go reklamować na drodze gwarancji u producenta.

pkt 2 i 3 mogą być powiązane z żądaniem WYMIANY lub USUNIĘCIA wady.


A Ty wysłałeś informując o wadach i żądając wymiany - czyli to co zrobiłeś sugeruje, że wszedłeś na drogę reklamacji.
Jeśli nie przystaną na twoje żądania zostaje pomoc organizacji klienckich.

W reklamacjach podaję taką formułkę, która zazwyczaj od razu ucina wszelkie dyskusje:
Cytuj:
"Proszę o możliwie szybkie ustosunkowanie się do mojej prośby, za pozytywne jej rozpatrzenie z góry dziękuję i jednocześnie informuję iż zasadność ewentualnej negatywnej odpowiedzi będę zmuszony skonsultować z dwoma instytucjami odpowiednimi dla mojego miejsca zamieszkania:
Miejski Rzecznik Konsumentów U.M.Łodzi:
90-926 Łódź
ul. Piotrkowska 113
tel.: (042) 638 46 56; fax: (042) 638 46 57
i.modzelewska@uml.lodz.pl
i
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
90-954 Łódź
skr.pocz. 92
ul. Sienkiewicza 3
tel.: (042) 632 75 06, fax: (042) 632 93 11
konsument@lodzkiwschodni.pl

Z poważaniem..."


Pozostaje Ci po prostu zapamiętać, że jeśli zwracasz towar to nie żądasz wymiany "bo ma wady" tylko odsyłasz i prosisz o zwrot kasy BEZ UZASADNIANIA. Nawet jeśli właśnie urwałeś rękaw... ;)

Autor:  piomic [ Wt sty 24, 2012 4:08 pm ]
Tytuł: 

Widzisz, Kayetan – Ty to umiesz wytłumaczyć od podstaw, ja zwykle zakładam pewien poziom wiedzy interlokutora i nikt mnie nie rozumie... :cry:

Autor:  semow [ Wt sty 24, 2012 4:33 pm ]
Tytuł: 

rudapsycholozka napisał(a):
semow napisał(a):
no to sklep i dystrybutor nie ma nic do gadania, składasz oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i zwracasz

w teorii nie mają, w praktyce najpierw sklep, a później dystrybutor podejmują decyzję o uznaniu reklamacji. Jeśli klient nie zgadza się z decyzją, może powołać niezależnego rzeczoznawcę, który dokona dla niego oceny uszkodzonego towaru. Wtedy może się odwoływać od decyzji sklepu i/lub dystrybutora. Sama pracuję u dystrybutora i u nas właśnie w ten sposób się to załatwia. Jeśli uznajemy reklamację to kasa of course jest oddawana, a my towar wysyłamy do producenta, który nam go zwraca jak wymieni go na nowy. Dodam jeszcze, że w 90% przypadków reklamacje są przez nas uznawane, o ile nie są one ewidentną próbą wyłudzenia kasy. I tyle. Oczywiście klient ma święte prawo do reklamowania towaru, który uznał za wadliwy. Ale warto pamiętać jedno: reklamacji podlegają uszkodzenia wynikające z wad KONSTRUKCYJNYCH, a nie uszkodzenia mechaniczne czyli np. przetarcie zapiętek czy rozerwanie kurtki (chyba, że jest to szew wtedy można podciągnąć to pod wadę konstrukcyjną). Moim zdaniem w omawianej w tym wątku sprawie, towar na pewno powinien zostać uznany za wadliwy.

Ale koleżanka raczy zwrócić uwagę, że w cytowanym fragmencie wypowiedzi jest mowa o prawie do zwrotu na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów... w przypadku sprzedaży na odległość a nie o reklamacji ze względu na wadę towaru :!:

Autor:  piomic [ Wt sty 24, 2012 5:05 pm ]
Tytuł: 

semow napisał(a):
w cytowanym fragmencie wypowiedzi jest mowa o prawie do zwrotu na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów...

...z której Kolega już zrezygnował zgłaszając uszkodzenia.

Autor:  semow [ Wt sty 24, 2012 5:17 pm ]
Tytuł: 

To jest osobna kwestia, zresztą też o tym pisałem, a później również Kaytek tylko może trochę bardziej łopatologicznie.

Autor:  tomaszor1 [ Pt sty 27, 2012 7:01 pm ]
Tytuł: 

reklamacja została rozpatrzona pozytywnie - w rezultacie otrzymam nową kurtkę.

tak więc brawo dla FORDEX-u. Tym razem dokładnie sprawdzę kurtkę ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/