Forum portalu turystyka-gorska.pl

Napisane: Pn lis 14, 2022 2:10 pm

Odpowiedzi: 2
Wyświetlone: 726

Zapowiada się pogoda żyleta, która ma nam wynagrodzić humorzastą aurę z dnia poprzedniego. Chwilę zastanawiamy się jak wykorzystać warunki, które sprzyjają pobytom na wysokościach, a jednocześnie dostarczają dużo przyjemności widokowych. Wybór pada na szlak łączący dwie słynne doliny: 5 Stawów Polsk...

Dział: Relacje   Wątek: Pienińsko-tatrzańskie wędrowanie

Napisane: Wt lis 01, 2022 6:20 pm

Odpowiedzi: 2
Wyświetlone: 726

Po powrocie z lipcowego urlopu bardzo spodobało mi się ponowne górołażenie, więc szukałem sposobności na zbieranie górskich wspomnień. Wszelkie wolne pogodne, ale krótkie weekendy wykorzystywaliśmy w miarę aktywnie. Parę razy żagle, parę razy kajaki i jeszcze więcej rowerów. No dobra, prawdziwe były...

Napisane: Wt paź 11, 2022 9:20 am

Wyświetlone: 1374

Po kilku tygodniach pracy powstała kolejna produkcja filmowa:

Napisane: Pt sie 26, 2022 7:08 pm

Wyświetlone: 1374

Odcinek dziesiąty "Nie tędy droga" Nadszedł ten dzień, który zawsze następuje. Ostatni dzień naszego urlopu. Ale zanim wrócimy do naszych domów, spędzimy jeszcze jedną noc na słoweńskiej ziemi. Planując wyjazd w domu wymyśliłem, że wracając zahaczymy o Przełęcz Mangart. Mangartska cesta, ...

Napisane: Śr sie 17, 2022 4:02 pm

Wyświetlone: 1374

Dzień dziewiąty: "Tolminska Korita, reka Soca i inne słoweńskie atrakcje" Dziś rozpoczynamy ostatni etap naszego urlopu. Dwudniowy powrót przez Słowenię, a dokładnie przez Triglavski Narodowy Park i przepiękną Dolinę Soczy. Tego dnia nie mamy zbyt wiele kilometrów do przejechania, więc ni...

Napisane: Pt sie 12, 2022 10:32 am

Wyświetlone: 1374

Odcinek ósmy: "W kierunku południowym" Powoli kończy się nasza przygoda z jeziorem Garda. Zmieniamy lokalizację w kierunku morza i granicy ze Słowenią. Ale zanim tam dojedziemy, po drodze zaglądamy na drugą stronę jeziora – a tam czeka już słynne Sirmione, czyli południowy brzeg Gardy. Zo...

Napisane: Wt sie 09, 2022 11:19 am

Wyświetlone: 1374

Odcinek siódmy "Miasteczkami też nie (po)Gardzimy" Góry, góry, ale kiedyś trzeba zejść też na ziemię, a dokładnie na wysokość jeziora, czyli 60 m n.p.m. Zachęceni opowieściami Pauliny i Dawida decydujemy się na zwiedzanie urokliwych miasteczek położonych nad samą Gardą, a przy okazji nogi...

Napisane: So sie 06, 2022 9:17 pm

Wyświetlone: 1374

Odcinek szósty "Góra z misją" Na ostatni dzień naszych górskich wędrówek wybieramy szczyt Monte Misone. Poprzedniego dnia trochę oszczędzaliśmy siły, korzystając z kolejki, dlatego na koniec chcemy dać do pieca – w końcu jutro szykuje się dzień restowy. Dziś także dzielimy się na dwie gru...

Napisane: Śr sie 03, 2022 5:57 pm

Wyświetlone: 1374

Odcinek piąty "Powyżej dwóch tysięcy" Góry nas wzywają każdego dnia. I tym razem postanawiamy podążać za tym głosem… pierwsza część roku dała nam się we znaki i nie było okazji do przebywania w górskim otoczeniu. Może stąd tak silna tęsknota za wysokościami. Ciągnie nas w górę, a nawet ba...

Napisane: Pn sie 01, 2022 1:47 pm

Wyświetlone: 1374

Odcinek czwarty: "W modrzewiowym gaju" Planując nasze górskie wędrówki postanowiliśmy, że będziemy robili „przekładańca” – na zmianę trasy dłuższe i krótsze – wszak jesteśmy w końcu na urlopie i nie zamierzamy się zajechać do końca. Po wyrypie dnia poprzedniego naturalnym wyborem jest wię...

Napisane: N lip 31, 2022 11:47 am

Wyświetlone: 1374

Odcinek trzeci "Z widokami na jeziora" Prognozy na ten dzień miały się znacząco poprawić. Wykorzystamy go więc w stu procentach. Dzień wcześniej mieliśmy lekki rozruch, dziś będzie dużo większa dawka aktywności - idziemy w góry! Możliwości są długie i szerokie jak Garda. My wybieramy opcj...

Napisane: Cz lip 28, 2022 2:14 pm

Wyświetlone: 1374

Odcinek drugi "Powiało grozą" Po śniadaniu na włoskiej ziemi rozkminiamy co bierzemy na tzw. pierwszy strzał. Opcji jest wiele. Wspólnie postanawiamy, aby ten dzień był na rozruch, wybór wydaje się oczywisty – ruszamy na spacer drogą o wdzięcznej nazwie Strada del Ponale. Jest to jeden z ...

Napisane: N lip 24, 2022 12:53 pm

Wyświetlone: 1374

Odcinek 1 "Powrót do żywych" Po lutowej naprawie kręgosłupa, moja rehabilitantka w końcu oznajmia, że sezon 2022 nie będzie stracony pod warunkiem, że załatwię sobie tragarza (żony zawsze szkoda..). Moje morale rosło z każdą godziną spędzoną na ćwiczeniach, zacząłem planować wyjazd urlopo...

Tytuł: Ukryci za Gardą
Napisane: N lip 24, 2022 12:53 pm

Wyświetlone: 1374

Na zachętę dla cierpliwych: Kolejny serial się tworzy.

Napisane: Wt gru 14, 2021 3:51 pm

Wyświetlone: 1841

"Quindi è finita" Naprawdę rozumiemy, że cyklon, że deszcze, że wiatr – ale Zeus już całkiem postradał zmysły! Pada niemalże od rana. Nie spieszymy się więc w ogóle. Serwujemy sobie śniadanie na bogato. Wyglądamy okna pogodowego. W końcu przestaje padać. Ruszamy do Taorminy. Czas na ostat...

Napisane: Pt gru 03, 2021 10:46 am

Wyświetlone: 1841

"Acqua dal cielo " Plan na dziś to słynące z baroku: Syrakuzy i Noto. Najpierw udajemy się w kierunku Parku Archeologicznego Neapolis, który stanowił dawne Syrakuzy. To tam znajdowały się ważne budynki kulturalne i publiczne. Do dziś zachowała się tylko część z nich: teatr grecki, amfitea...

Napisane: Cz lis 25, 2021 4:21 pm

Wyświetlone: 1841

"Un sorso di storia" Budzimy się kolejnego dnia nieco przygnębieni. Czeka nas szybkie pakowanie i opuszczenie tego wspaniałego miejsca i naszego przesympatycznego gospodarza. Przy śniadaniowych rozmowach, delektując się ostatnią przepyszną włoską domową kawą, mija nam prawie godzina. Ale ...

Napisane: Wt lis 16, 2021 6:56 pm

Wyświetlone: 1841

"Che bella vista" Czwarty dzień naszej tułaczki po wyspie rozpoczął się od słonecznego nieba i śniadania we włoskim stylu. Tym razem Claudio, a raczej jego żona Emanuela ugościli nas domową tartą z dżemem z pigwy i owocami opuncji. Po śniadaniu pora zdobyć kolejny punkt z listy po zachodn...

Napisane: Pt lis 12, 2021 12:35 pm

Wyświetlone: 1841

Non cosi in fretta Modły zostały wysłuchane. Standardowe poranne czynności rozpoczynamy od sprawdzenia pogody. Po wyjściu na taras naszym oczom ukazuje się w całej swej okazałości cel na dzisiejszy dzień - Monte Cofano. Jest to samotna góra wyrastająca wprost z morza na wysokość 659 m. Robiąc resea...

Napisane: N lis 07, 2021 6:56 pm

Wyświetlone: 1841

"Sorprese meteorologiche, czyli niespodzianki pogodowe" Jesteśmy podekscytowani pierwszą pobudką w naszym rustykalnym domku w Custonaci, małym miasteczku na zachodzie wyspy, oferującym widoki na góry i morze. Zaczynamy się krzątać już od 7 rano, dziś bowiem czeka nas dużo sorprese – nie z...

Napisane: Pt lis 05, 2021 5:19 pm

Wyświetlone: 1841

"Mio Padre" "Ahoj przygodo!" chciałoby się krzyknąć i krzyczymy, ale z powodu szoku drogowego jakiego doświadczamy zaraz po przejechaniu paru kilometrów po sycylijskich drogach. Miejscowi kierowcy za nic mają przepisy ruchu drogowego, a manetka kierunkowskazów jakby dla nich nie...

Napisane: Pn lis 01, 2021 11:10 am

Wyświetlone: 1841

Po powrocie z górskiego lipcowego urlopu postanawiamy, że pod koniec października wyjedziemy sobie w ciepłe miejsce. Długo myśleliśmy nad lokalizacją. Przewijało się kilka/kilkanaście miejsc, które chcemy odwiedzić. Turcja, Teneryfa, Kreta, Malta to tylko wierzchołek góry lodowej na liście naszych t...

Dział: Relacje   Wątek: Slowacja, wyprawa w nieznane...

Napisane: Cz wrz 30, 2021 11:07 am

Odpowiedzi: 198
Wyświetlone: 64802

Ha ha. Wczoraj przypomniałem sobie relacje z trzydniowej monokliny teraz czas na wyprawe w nieznane :D

Dział: Relacje   Wątek: Krawcowe leniuchowanie

Napisane: Wt wrz 21, 2021 12:26 pm

Odpowiedzi: 3
Wyświetlone: 1055

Redemption MM napisał(a):
Barabara miała krótkie włosy?

Odkąd pamiętam

Dział: Relacje   Wątek: Zagubieni w Tatrach - Gładka Przełęcz

Napisane: Pn wrz 20, 2021 3:20 pm

Odpowiedzi: 0
Wyświetlone: 1128

W sierpniowym grafiku zarezerwowałem sobie weekend na Tatry. Zawczasu kupuję bilety na nocny autobus, który w Zakopcu ma być o rozsądnej porze czyli parę minut po 5. Namawiam Marka, który ma dołączyć do mnie w Krakowie. Teraz pozostaje nam czekać na ładne prognozy i wymyślenie planu, gdzie się wybie...

Dział: Relacje   Wątek: Krawcowe leniuchowanie

Napisane: Pn wrz 20, 2021 11:50 am

Odpowiedzi: 3
Wyświetlone: 1055

Któregoś sierpniowego dnia postanowiliśmy odwiedzić rodziców i przy okazji wybrać się w góry. Oczywiście na takie jednodniowe górołażenie nie mogliśmy sobie wymyślić jakiejś wyrypy, więc padł pomysł na naleśniki w bacówce pod Krawców Wierchem. Nie będzie to długa wycieczka, więc z Radlina w towarzys...

Napisane: Wt sie 31, 2021 4:32 pm

Wyświetlone: 2058

Żuławy to jest to! Po powrocie z górskiej części urlopu Barbórka zaczyna kombinować co można jeszcze fajnego zrobić w drugim tygodniu. Nie będziemy przecież siedzieć w mieście, które mamy na co dzień. Początkowo myślimy o kierunku północnym – typowo nadmorskim, ale z opcją rowerową. Przerzucamy się ...

Napisane: Śr sie 04, 2021 5:02 pm

Wyświetlone: 2058

Wyjście na Szeroką Przełęcz Bielską okazało się ostatnim naszym górskim podrygiem na tym urlopie. Kolejnego dnia zapowiadane były mega burze więc pojechaliśmy drugi raz na termalne baseny. Tym razem pojechaliśmy do słowackiego Vrbova. Cenowo niby to samo ale infrastruktura lepsza w Szaflarach. Przys...

Napisane: Cz lip 29, 2021 10:34 am

Wyświetlone: 2058

Marek zadeklarował, że opisze kolejny dzień, więc i ta opowieść jest spod jego pióra. Pierwotny plan na dzisiejszy dzień był inny. Ale jak w życiu – plany często trzeba weryfikować. Tym razem myśleliśmy o epizodzie w Tatrach Zachodnich, a konkretnie wycieczkę na Baraniec przez żółty szlak, a następ...

Napisane: Śr lip 28, 2021 10:21 am

Wyświetlone: 2058

Na dłuższym wyjeździe zawsze musi być jakaś kulminacja, tzw. cremedelacrema, czy polski odpowiednik wisienki na torcie. W naszym przypadku, a najbardziej Basi, oznacza to wejście na Małą Wysoką. Cel ustalony w ubiegłym roku, więc przystępujemy do jego realizacji. Pogodowo ma być sztos! Ruszamy samoc...