Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest So gru 14, 2024 4:10 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 15, 2010 7:53 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Droga nr [57], 4 z przewodnika Jura 1 P.Haciskiego, "Okolice Olsztyna->Przy Zamku->Słoneczne Górne
Wg przewodnika IV, ale to jest jakieś III+, a ma komplet asekuracji do przejścia z ekspresami.

Wrażenia: *, niestety krótko - jakieś 8m.
Asekuracja: 4R+RZ

Skałą z wystawą wybitnie południową, w słoneczny upalny dzień można się upiec. W ogóle - "okolice Olsztyna" to fajny i niezbyt ludny rejon wspinaczkowy, dużo różnych dróg, wadą są grupki "prawdziwych turystów" okupujących zakamarki skał w celach libacyjnych, duża ilość zbitego szkła pod skałami, w zakamarkach często pozostałości po defekacjach libacyjnych.
Dodatkowa zaleta - obok jeszcze 4 drogi ubezpieczone, ale już trudniejsze - od V do VI+.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Ostatnio edytowano N sie 15, 2010 8:59 pm przez grubyilysy, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 15, 2010 7:58 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Droga nr [52], 8 z przewodnika Jura 1 P.Haciskiego, "Okolice Olsztyna->Przy Zamku->Żółty Filarek
Wg przewodnika IV, ale to jest jakieś III, a ma komplet asekuracji do przejścia z ekspresami.

Wrażenia: **, chyba że naprawdę liczyłeś na IV to się zawiedziesz.
Asekuracja: 5R+RZ

Droga z taaakimi klamami od dołu do góry. Oficjalna wycena z przewodnika IV, więc jak ktoś ma limes na 3, to ma okazję zaliczyć IV :-).

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 8:17 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Tatry, Mnich, Robakiewicz

Droga jedna z najłatwiejszych na Mnichu. Letnia.
Potrzeba kilka kostek (średnie i duże), 2 średnie duże heksy lub friendy, taśmy ekspresy 5 do 9-ciu.
Ma dwa lub trzy wyciągi (jeśli trzy to ja robiłem zawsze dwa dolne).
Trudność raczej II aczkolwiek znalazłem też topo z wyceną na III.
Pierwszy wyciąg na 45m (do szarego haka) lub 55 (do 3 starych haczorów w pionowej rysie). Drugi znacznie krótszy (30m?) i ma dwa warianty. Dolny poziomoą roszeżającą się rysą do nyżki z bujającym się głazikiem lub górny przez popękaną wybrzuszoną płytę - bardzo łatwą ale o problematycznej asekuracji. Trzeci wyciąg jest dla mnie swego rodzaju tajemnicą, jakoś nigdy się nie zdarzyło :-)

http://qba.4x.com.pl/topo/tatry/robakiewicz.jpg


Ostatnio edytowano N lut 13, 2011 11:40 am przez qba54, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 9:03 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Tatry, Mnich, Obejście kantu południowo zachodniego

Droga, czy nie droga to? Letnia.
Dolnym wyciągiem to widziałem jak przewodnik prowadzał klientów.
Trudne toto nie jest (I - II- ?), aczkolwiek eksponowane - po chwili pod nogami jest Żleb Mnichowy.
Dojście do początku drogi turystyczne: Mnichowe plecy, potem Ministrantem i Mniszkiem (wydeptana ścieżka), aż do przełączki Mnichowej Wyżniej.
Tu pierwszy stan (ze spitów ciapkę poniżej "grańki" przełączki lub trochę powyżej na zachód z oka między głazami.
Pierwszy wyciąg (kilkanaście metrów?) najpierw kawałek pionowo ryską - mikrozaciątkiem, potem poziomym gzymsem nad ekspozycją i ukośnym zacięciem w górę na wygodną półeczkę (obok niej dwie plakietki i łańcuch).
Można tu skończyć lub po głazach podejść parę metrów wyżej od największego z glaziorów (spotyka się on z innym - a między nimi wielkie oczko).
Potem poziomy odcinek turystycny po kamorach i znów gzymsikiem wchodzimy w ścianę do pinowej rysy - zacięcia i nią w górę do wielkiego U pomiędy niższą (zachodnią) fajką, a wyższą (zachodnia - fajka Odwłoka). Za nimi dwie wygodne półeczki i kolejny stan z łańcuchem.
Tu się zabawa kończy. Bo albo zjazd na stronę zachodnią (pomiędzy płytą fajka rzucasz linę) do drogi zejściowej, albo już nie dla "leszczy" VI-ką prosto w górę.

http://qba.4x.com.pl/topo/tatry/obejscie_kantu_SW.jpg


Ostatnio edytowano So lut 12, 2011 9:14 pm przez qba54, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 9:05 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
qba54 napisał(a):
Tatry, Mnich, Robakiewicz
Droga jedna z najłatwiejszych na Mnichu.

Zakładam że wpis zimie to raczej reminiscencje lata? ;-) Bo Robakiewicz zimą zapewne już nie taki znowu trywialny.
qba54 napisał(a):
Pierwszy wyciąg na 45m (do szarego haka) lub 55 (do 3 starych haczorów w pionowej rysie).

No właśnie miałem dokładnie tak samo, tuż przed pięćdziesiątym metrem jest w sumie najtrudniejsze technicznie miejsce na drodze taki próg wyjściowy z zacięcia z jednym haczorem, coś koło dobrego III, 10 metrów wyżej widać trzy haczory wbite w wielką rysę, fajne miejsce na stan, tylko że po zrobieniu tejże ścianki partner krzyczy "koniec" :-) A w miejscu gdzie się stoi wprawdzie łatwo ale zrobienie dobrego stanu nie jest łatwe.
qba54 napisał(a):
Trzeci wyciąg jest dla mnie swego rodzaju tajemnicą, jakoś nigdy się nie zdarzyło :-)

No patrz, nie wiedziałem że istnieje. Chyba musi być jednak już znacznie trudniejszy, ja tam wylazłem na szczyt wraz ze ścieżką i "przez płytę".

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 9:25 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
grubyilysy napisał(a):
Zakładam że wpis zimie to raczej reminiscencje lata? ;-) Bo Robakiewicz zimą zapewne już nie taki znowu trywialny.


Dokładnie.
Już edytowalem oba posty dodając info, że obie letnie.
Jakoś tak przyszło mi na wspominki jak grzebałem po tym wątku.


grubyilysy napisał(a):
No właśnie miałem dokładnie tak samo, tuż przed pięćdziesiątym metrem jest w sumie najtrudniejsze technicznie miejsce na drodze taki próg wyjściowy z zacięcia z jednym haczorem, coś koło dobrego III, 10 metrów wyżej widać trzy haczory wbite w wielką rysę, fajne miejsce na stan, tylko że po zrobieniu tejże ścianki partner krzyczy "koniec" :-)


Mi tam liny (50m) starczało trochę dalej na taką trawiasto piaskownicową półeczkę z dwoma pionowymi ryskami. W lewą leciał friend i kostka na kontrę, w prawą kostka lub hex. Ale nie wiem czy bym komuś polecał ten stan jako 100% pewny...
Wszystko to jakieś 3 czy 4 m poniżej tych trzech pordzewiałych haczorów.


grubyilysy napisał(a):
A w miejscu gdzie się stoi wprawdzie łatwo ale zrobienie dobrego stanu nie jest łatwe.

Raz jak znajomy robił stan na tym haku pomalowanym na szaro to cyknął na kontry po kostce powyżej i poniżej w rysce i twierdził, że tak będzie OK.


grubyilysy napisał(a):
No patrz, nie wiedziałem że istnieje. Chyba musi być jednak już znacznie trudniejszy, ja tam wylazłem na szczyt wraz ze ścieżką i "przez płytę".


Ja za pierwszym razem też nie, za drugim partner zj**ał mnie, że nie ma żadnego 3-ciego wyciągu i żebym się nie wygłupiał. Za trzecim kiedy chciałem to sprawdzić, to pogoda się skiepśiła i trzeba było wiać z tamtąd. Ale mam przed nosem topo Marcisza gdzie ten wyciąg narysowany jest jak byk i zaczyna się pionowym zacięcio-kominem jak bym to określił patrząc na fotę, a potem kładzie się w po kamienistej wypukłości i dochodzi do zejściówki... chmmm...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 9:29 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
grubyilysy napisał(a):
No właśnie miałem dokładnie tak samo, tuż przed pięćdziesiątym metrem jest w sumie najtrudniejsze technicznie miejsce na drodze taki próg wyjściowy z zacięcia z jednym haczorem, coś koło dobrego III, 10 metrów wyżej widać trzy haczory wbite w wielką rysę, fajne miejsce na stan, tylko że po zrobieniu tejże ścianki partner krzyczy "koniec" :-) A w miejscu gdzie się stoi wprawdzie łatwo ale zrobienie dobrego stanu nie jest łatwe.


może z 60 by dało radę? :wink:

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 10:12 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
marekm napisał(a):
...może z 60 by dało radę?...

Też, nawet 55, ale niezależnie od długości liny wypada czasem asekurującemu krzyknąć coś w stylu "pięć" czy nawet "dziesięć".
Cóż, to była absolutnie pierwsza "taternicka" droga mojego partnera :D.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 11:13 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Okolice Olsztyna (k/ Częstochowy) Biakło, Centralna Rysa

Droga I - II (letnia) w wapieniu, u góry (w żlebiku) kruchawo i problematycznie z asekuracją.
Na górze stan z oczek i długich pętli lub liny.
Długość dwadzieścia no może dwadzieścia parę metrów.
Asekuracja własna.
Zejściówka turystyczna wyposażona w poręcz (!).

http://qba.4x.com.pl/topo/jura/biaklo-c ... a-rysa.jpg


Ostatnio edytowano N mar 20, 2011 8:20 pm przez qba54, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 11:33 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
qba54 napisał(a):
Okolice Olsztyna (k/ Częstochowy) Biakło, Centralna Rys

Centralna Rysa jest fajna :-). Pamiętam że miałem problem z górnym stanem wylazłem na sam szczyt (pewnie za wysoko) i tutaj nie mając lepszego pomysłu użyłem jednak na stan długich taśm i krzyża :-).
Jak już jesteśmy na Biakle, to bardzo polecam drogę:
Góra Biakło, skałka Sfinks, wg przewodnika Pawła Haciskiego, JURA 1, nr 9, 10 (jak dla mnie to w zasadzie jedna i ta sama droga).
III, asekuracja nieco problematyczna, własna z kości, stan na jakiś 2000 rok :-, ale w edycji przewodnika z 2009 widnieje jako "projekt", więc pewnie nadal bez ringów.
Link do strony Przewodników Haciskiego z drogą nr 9 na Sfinksie:
http://www.przewodnikjura.pl/,791,0,0,0,d.html
Na marginesie Haciski "olał" istnienie Centralnej Rysy na Biakle, ale ta droga istnieje i jak widać ma co najmniej dwa przejścia :-).

EDIT

Zob niżej... :lol:

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Ostatnio edytowano So lut 12, 2011 11:45 pm przez grubyilysy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 12, 2011 11:41 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Okolice Olsztyna (k/ Częstochowy), Biakło, Sfinks, III-kowe ryski

Droga III w wapieniu (wiele wariantów sąsiadujących rysek).
Długość 18 do 20m.
Miejscami kruchawa.
Asekuracja własna.
Zejściówka turystyczna wyposażona w poręcz (!).

http://qba.4x.com.pl/topo/jura/biaklo-s ... gi-III.jpg


Ostatnio edytowano N mar 20, 2011 8:21 pm przez qba54, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 12:00 am 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Olsztyn (k/ Częstochowy), Owczy Grzbiet w grupie Dziewicy od strony drogi na Kielce.

Droga III-kowa w wapieniu.
Poniżej 20m.
Asekuracja własna.
Na górze stan z pętli i oczek.
Trudności na samym końcu wyciągu.

http://qba.4x.com.pl/topo/jura/owczy-grzbiet.jpg


Ostatnio edytowano N mar 20, 2011 8:22 pm przez qba54, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 8:41 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 18, 2009 3:07 pm
Posty: 1641
Lokalizacja: MARCIN NH Kraków
qba54 napisał(a):
Tatry, Mnich, Robakiewicz ...
Trudnoość raczej II aczkolwiek znalazłem też topo z wyceną na III.



Nie powinieneś tak zachęcać kolego, jeszcze ktoś tam pójdzie na żywca w lecie
:mrgreen:

_________________
prawdziwe życie to górska przygoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 11:46 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Explorer napisał(a):
qba54 napisał(a):
Tatry, Mnich, Robakiewicz ...
Trudnoość raczej II aczkolwiek znalazłem też topo z wyceną na III.



Nie powinieneś tak zachęcać kolego, jeszcze ktoś tam pójdzie na żywca w lecie
:mrgreen:

Osobiście z przyczyn ideoologicznych polecam wspinanie z prawidłową asekuracją, ale jak ktoś lubi, to jego sprawa, żyjemy w wolnym kraju. Pod warunkiem że chętny wie co robi ma limes przynajmniej tak na VI przewspinane przynajmniej ze 20 km i nie ma zamiaru ... bzdur, że nic mu się nie MOŻE stać.
Osobiście za darmo to by mi się nie chciało, ale jakby się znalazł jaki sponsor chętny kręcić "deklarację nieśmiertelności" na Robakiewiczu...
:lol:

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 11:47 am 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Nikogo nie zachęcam.
Każdy kto wchodzi na to forum (mam nadzieję ma albo szybko zyskuje) świadomość, że turystyka górska (bez względu na wiedzę, doświadczenie, kondycję i wyposażenie) bywa ryzykowna jak również, że rzeczy z pogranicza turystyki i wspinaczki (czyli ten wątek) jak i wspinaczka jako taka ryzyko to zwiększają. Co więcej, wskazane jest przed taką działalnością odbyć odpowiednie szkolenia pod okiem dobrego instruktora.
Ufff...!

A to, że są ludzie co robią różne drogi na żywca (czy to krzaczasta II-ka w Jurze, czy północna Eigeru) to zupełnie inna sprawa, poziom ryzyka i miejmy nadzieję samoświadomości podjętego działania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 12:36 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 18, 2009 3:07 pm
Posty: 1641
Lokalizacja: MARCIN NH Kraków
Ja się oczywiście śmieję, bo wiadomo jak to było w 2010r. z tym asekurowaniem u niektórych 8)

Ale fajnie, tak opisałeś jakie są wg Ciebie trudności Robakiewicza.
Jak widać to nie koniecznie musi być solidne III, może to po prostu solidne II z 1-2 małymi miejscami za III, a to jednak zmienia stan rzeczy.

W każdym razie najlepiej to sprawdzić dla świętego spokoju :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 12:43 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2008 8:10 pm
Posty: 4694
Odkąd widziałem film z solowaniem Half Dome wspinanie na żywca bez asekuracji nie robi na mnie wrażenia. Sam jednak wolę sznurek, Rohu i Kiler już raz dali mi popalić bo im się nie chciało wyciągać. :mrgreen:

_________________
http://3000.blox.pl/html

"Listy z Ziemi" Twaina: poszukaj, przeczytaj... warto


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 1:05 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11103
Lokalizacja: Poznań
qba54 napisał(a):
http://qba.4x.com.pl/topo/tatry/robakiewicz.jpg

Ale z tymi szczegółowymi schematami to pojechałeś :)

_________________
Tatrzańskie szlaki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 1:12 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Explorer napisał(a):
Ja się oczywiście śmieję, bo wiadomo jak to było w 2010r. z tym asekurowaniem u niektórych 8)


Chmmm.....?
Odnośnie mojego postu czy Grubegoiłysego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 1:14 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2008 8:10 pm
Posty: 4694
Podejrzewam, że odnośnie retrospekcji.

_________________
http://3000.blox.pl/html

"Listy z Ziemi" Twaina: poszukaj, przeczytaj... warto


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 1:18 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 18, 2009 3:07 pm
Posty: 1641
Lokalizacja: MARCIN NH Kraków
qba54 napisał(a):
Odnośnie mojego postu czy Grubegoiłysego?



Mazio napisał(a):
Podejrzewam, że odnośnie retrospekcji.


bingo:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 2:35 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
tomek.l napisał(a):
qba54 napisał(a):
http://qba.4x.com.pl/topo/tatry/robakiewicz.jpg

Ale z tymi szczegółowymi schematami to pojechałeś :)

Że dobre? I bardzo dobrze!
W imieniu własnym i innych podobnych sobie dziękuję.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 2:51 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11103
Lokalizacja: Poznań
Że ze zbytniej szczegółowości przypisków mało czytelne. Od opisów formacji są symbole. Od opisów słownych przewodniki. Lubie małe, pomocne przypiski w schematach. Ale gdy przypiski i opisy przerastają sam schemat to dla mnie staje się to mało czytelne. W prostocie i czytelności siła.
Korzystając z tego schematu nawet nie znajdziesz wejścia w drogę :)

_________________
Tatrzańskie szlaki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 3:43 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Samego stylu wykonania można się czepiać, ale mi nijak nie przeszkadza pewnie dlatego bo niejeden znacznie gorszy w życiu widziałem.
Dla mnie modelowymi są "schematy kursowe" z Kardasia-Święcickiego, są wręcz idealne.
Anty-modelowymi są schematy śp. Andrzeja Skłodowskiego, nie dość że robił okropne schematy to jeszcze je nawet wydawał zarabiając na nich forsę, a to już przegięcie.
Co do wejścia w drogę - ogólnie na ogół to nie da się tego pokazać bez osobnego rysunku/zdjęcia w mniejszej* skali, z większymi kawałkami terenu wokół i startu innych dróg.
Kolega qba zrobił jak umiał, widać że nieco pracy włożył, w przeciwieństwie do Skłodowskiego na tym nie zarabia, a sama jakość jak dla mnie nie odbiega od innych krążących po necie znanych mi schematów Robakiewicza, a nawet na moje oko je nieco przewyższa. Oczywiście, rysunek wyróżnia się znacznym rozgadaniem w komentarzach, mi to nie przeszkadza, nie trzymałbym się zawartych sugestii "na sztywno", ale nie widzę nic złego w tym że autor takowe zawarł.

*
Czyli mianownik skali większy.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 13, 2011 8:45 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Co do moich postow i załączonych w nich schematów. Mają one na pewno wiele wad i są jedynie wskazaniem na drogi w tytułowym (I-III) dla tego wątku zakresie. Gorąco namawiam do poszukiwania lepszej literatury źródłowej. Jeżeli też któryś z forumowiczów umie / może / ma chęć ulepszyć umieszczone przezemnie opisy i schematy to nie ma żadnego powodu by tego nie uczynił i opublikował je potem ponownie na forum.



Jak wrócę za jakiś tydzień to postaram się jeszcze coś dodać z mojej biblioteczki ulubionych rzęchów.

:-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2011 8:49 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Olsztyn (k/ Częstochowy), Cegielnia, Biblioteka (ściana N), dwie III

Drogi III (lewa/wschodnia) i III+ (prawa/zachodnia) w wapieniu.
Obie w zacięciach, lewa trochę pofałdowana (mikrookapiki).
Prawa pod koniec prowadzi krawędzią płyty.
Długość 10 (lewa) do kilkunastu metrów (prawa).
Asekuracja własna.
Na górze (na środku wzniesienia dobrych kilka m od krawędzi i trochę na zachód) oczka (nieliczne) i spit oraz ślady po kolejnych (można wziąć ze sobą śrubkę i wolną kostkę na drucie lub plakietkę i wykorzystać to co zostało).
Zejście na lewo od dróg (na wschód) turystyczne.

http://qba.4x.com.pl/topo/jura/cegielnia-biblioteka-n-dwie_ryski.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2011 8:56 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
grubyilysy napisał(a):
Dla mnie modelowymi są "schematy kursowe" z Kardasia-Święcickiego, są wręcz idealne.


...a gdzieś jest szansa by taki schemat zobaczyć? Najlepiej czegoś znanego co krąży po sieci? By porównać.

EDIT:
Już widziałem...


Ostatnio edytowano Cz mar 31, 2011 4:11 pm przez qba54, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2011 9:11 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Olsztyn (k/ Częstochowy), Cegielnia, Dziewica (ściana SW), droga I/II

Droga I lub II w zacięciu,... kominie,...?
Jak dla mnie to może strome schody czy raczej drabina.
Wapień.
10 do kilkunastu metrów.
Asekuracja własna.
Na górze na dużych głazach cała kolekcja oczek do zrobienia stanu.
Można też po zrobieniu drogi pójść w górę w lewo turystycznie by "zaszczytować" na Dziewicy.
Zejście turystyczne w prawo szerokim grzbietem formacji.

http://qba.4x.com.pl/topo/jura/cegielnia-dziewica-sw-droga-I-II.jpg


Ostatnio edytowano Pn mar 21, 2011 10:08 pm przez qba54, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2011 9:38 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Olsztyn (k/ Częstochowy), Cegielnia, Owczy grzbiet (narożnik NW), Droga III- / II

Droga III- (i wariant z startem o trudności około II).
Droga w wersji trójkowej startuje w bardzo szerokim acz płytkim kominie (prawą stroną) a ponad połączeniem się z wariantem II gwałtownie wypłaszcza (właściwie wznoszący trawers).
Wariant II prowadzi rysą/zacięciem pomiędzy dwoma płytami (dość omszałymi).
Całość ogólnie bardziej połoga niż to na pierwszt rzut oka ze schematu wygląda.
Potrzeba kilkanaście metrów liny, no może ze dwadzieścia.
Wapień.
Asekuracja tradycyjna.
Zejście na południe, a potem na wschód lub zachód szerokim grzbietem - turystyczne.

http://qba.4x.com.pl/topo/jura/owczy_grzbiet-NW-droga-III-wariant-II.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 31, 2011 4:51 pm 
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 23, 2011 10:56 am
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź
Olsztyn (k/ Częstochowy), Cegielnia, Grupa Dziewicy ściana W, Droga III (i jej lewy wariant)

Droga III (i wariant z lepszą protekcją).
Droga startuje przy wielkim pękniętym poziomo głazie i prowadzi przez 50% rysą a następnie albo:
Wariant podstawowy: w górę płytą do krawędzi poderwanej płyty i prosto na górę łatwiejszym terenem.
albo
Wariant z lepszą możliwością asekuracji: nad końcem rysy w lewo w górę po płycie na małą półeczkę na krawędzi poderwanej płyty, w lewo na w/w płytę i w górę z odchyłem lekko na prawo na gorę formacji.

Potrzeba do dwudziestu paru metrów liny, w zależności od wariantu.
Wapień.
Asekuracja tradycyjna. Moim zdaniem głównie pętle i średnie i duże kości. Mechaniki można raczej zostawić w plecaku...
Zejście na południe, a potem na wschód lub zachód szerokim grzbietem - turystyczne.

http://qba.4x.com.pl/topo/jura/grupa-dziewicy-sciana-w-lewa_III.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL